Gå til innhold

Bør retten til å bære våpen innføres i Norge?


Retten til å bære våpen  

487 stemmer

  1. 1. Bør retten til å bære våpen innføres i Norge?

    • Ja
      83
    • Nei
      392
    • Ingen formening/vet ikke
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Var jo to unggutter som kom i konfrontasjon med bjørn der for litt siden hvor de fikk skutt den når den var i ferd med å bite over hodet på den ene av dem. Hadde visst tannpine den stakkars misforståtte Isbjørnen.

Hvorfor er du så vanskelig? Ingen vits å være helt tverr og umulig - se nå på den dokumentaren som jeg postet, så lærer du kanskje litt om hvordan du selv kan bli en ordentlig ubevæpnet tøffing, eller blir det for tøft for deg kanskje ..

 

;)

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så vanskelig? Ingen vits å være helt tverr og umulig - se nå på den dokumentaren som jeg postet, så lærer du kanskje litt om hvordan du selv kan bli en ordentlig ubevæpnet tøffing, eller blir det for tøft for deg kanskje ..

 

;)

Om du møter en Isbjørn som er på slutten av sitt liv og som er i smerte så hjelper neppe trepinner. Det var poenget.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Om du møter en Isbjørn som er på slutten av sitt liv og som er i smerte så hjelper neppe trepinner. Det var poenget.

Sannsynligheten for at sånne sammentreff kan skje er vel nærmest null, hvis man ikke aktivt beveger seg i områder hvor bjørnene hersker, og da er man så klart utstyrt i henhold til forventet fare - ikke sånn at man bare tar med seg våpen bare for å liksom ha det med seg. De driver faktisk med seriøs forskning, og da tror jeg de også vet å skille mellom egne følelser og vanlig fakta og fornuft

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du ikke et langt innlegg om deg selv? Vi er SÅ interessert.

 

Det var siste spikeren i kista for deg selv. Jeg tror faktisk jeg like så greit kan sette meg ned å spørre en murvegg om de samme spørsmålene som jeg har stillt til deg. Dette gidder jeg ikke noe mere av. Skal man komme seg litt frem her i livet, å vokse litt opp, så kan det være en fordel å være litt saklig til tider. Hvertfal det å kunne backe opp meningene sine på en saklig måte - noe du har failet 110% på.

 

OG når du ikke greier å svare saklig på et så enkelt spørsmål en gang, da blir dette faktisk alt for dumt. Du svarte faktisk ikke at all. Tipper det er fordi vi alle vet svaret. Du har aldri følt deg så truet i Norge noen gang, at du har hatt behov for å bære på våpen, dermed finnes det ingen andre argumenter enn av "våpen er dritøft å bære rundt på" - "våpen gir meg makt"...

 

Men jeg gidder ikke bruke tiden min på å svare deg noe mere. Du er så usaklig at jeg gir opp. Skal heller sette meg ned med en kaffekopp å spørre en vegg om hvorfor den føler seg så truet i dette landet.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at sånne sammentreff kan skje er vel nærmest null, hvis man ikke aktivt beveger seg i områder hvor bjørnene hersker, og da er man så klart utstyrt i henhold til forventet fare - ikke sånn at man bare tar med seg våpen bare for å liksom ha det med seg. De driver faktisk med seriøs forskning, og da tror jeg de også vet å skille mellom egne følelser og vanlig fakta og fornuft

Joda, dette er folk som er eksponert for isbjørn. Skal du ha folk til å gå på "behandle isbjørn med trepinne kurs" kanskje?

 

Nå begynner det etterhvert å bli en økende bjørnestamme her også og selv ikke pepperspray skal man få lov til å benytte. Skadd vilt som av instinkt ønsker å angripe kan man plutselig komme over også Elgku med kalv osv, men selv ikke vekk fra paranoide selvsentrerte fjols skal man få lov til å beskytte sitt eget liv.

Lenke til kommentar

  Spørsmålet er vel hva som gir deg (politkerne) rett til å bruke (trusler om) vold mot den som ønsker å gå bevepnet.

 

Er det ikke slik at vold avler vold?

Også noe som er undervurdert i fra våpenmostanderne. De tror at alt skal forbli som det er nå inn i evigheten og de ansatte i statsapparatet er den allmektige skapers mest kjære skapninger og vil aldri finne på å begå overgrep mot de som de er satt til å rå over.

 

Den aller største grunnen til at befolkningen bør være bevæpnet med det beste midler tilgjengelig er nettopp av den grunn å holde myndighetene i sjakk.

 

Selvsagt vet også politikere dette og jobber derfor for det eksakt motsatte.

Lenke til kommentar

 

Jeg har vel strengt talt ikke truet noen om vold her inne? Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå

Så en som vandrer fredelig, men bevepnet, oppover Karl Johan står ikke i fare for å bli utsatt for voldelige handlinger med din "løsning"

 

At volden ikke utøves av deg selv direkte, men indirekte av den Staten du støtter fullt ut i deres voldsbruk, er vel irrelevant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  Spørsmålet er vel hva som gir deg (politkerne) rett til å bruke (trusler om) vold mot den som ønsker å gå bevepnet.

 

Er det ikke slik at vold avler vold?

Er han politiker, og har truet deg med juling? LOL! Er det ikke også tilfelle at du ikke bor i Norge? Hva har det for betydning om man kan bevæpne seg her vi bor? Ta det opp i det landet du bor. Det er forøvrig mye bevæpnede folk ute å se om dagen. Jakt. Flyr rundt og bærer våpen. Tror jammen det er lovlig også. Så mye storm i vannglasset om ulovligheten ved å bære våpen, kanske? Skal du bli en mann, og ta deg en tur ut med våpen du og kanskje? Helt lovlig til og med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er han politiker, og har truet deg med juling? LOL!

Nei, men han ser ut til å støtte politkerne som truer andre med "juling" om de ikke følger deres ønsker.

 

 

 

Er det ikke også tilfelle at du ikke bor i Norge? Hva har det for betydning om man kan bevæpne seg her vi bor? Ta det opp i det landet du bor.

Her er det fullt lovlig å gå bevepnet, men det er vel irrelevant i en diskusjon om "Bør retten til å bære våpen innføres i Norge?"

 

 

 

Det er forøvrig mye bevæpnede folk ute å se om dagen. Jakt. Flyr rundt og bærer våpen. Tror jammen det er lovlig også. Så mye storm i vannglasset om ulovligheten ved å bære våpen, kanske? Skal du bli en mann, og ta deg en tur ut med våpen du og kanskje? Helt lovlig til og med.

Det har jeg gjort mange ganger uten noen problemer, til og med i Norge.

 

De fleste vil dog trolig ha fått med seg at trådstarter nok henviser til diverse forbud mot å bære våpen som eksisterer i Norge.

Lenke til kommentar

Så en som vandrer fredelig, men bevepnet, oppover Karl Johan står ikke i fare for å bli utsatt for voldelige handlinger med din "løsning"

 

At volden ikke utøves av deg selv direkte, men indirekte av den Staten du støtter fullt ut i deres voldsbruk, er vel irrelevant?

 

Jeg støtter slik Norge er i dag. Vanlige mennesker trenger ikke våpen forå forbedre sikkerheten sin. Dette er oppstartet fordi enkelte her inne synes det er råkult å bære rundt på våpenene sine.

 

Jeg ønsker ikke USA tedenser i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal du ha folk til å gå på "behandle isbjørn med trepinne kurs" kanskje?

 

 

Hvis du hadde giddet å se på dokumentaren, ville du oppdaget at den norske fotografen/journalisten lærte seg å bruke pinne for å oppdra isbjørnene med på bare noen få dager, så svaret mitt er så klart: JA, for all del

Lenke til kommentar

Jeg støtter slik Norge er i dag. Vanlige mennesker trenger ikke våpen forå forbedre sikkerheten sin.

Vanlige mennesker trenger ikke sikkerhet.

 

Dette er oppstartet fordi enkelte her inne synes det er råkult å bære rundt på våpenene sine.

Det er mulig, men jeg tviler. Her jeg er nå er det fullt lovlig å gå bevepnet, men de fleste, deriblandt jeg, går ikke bevepnet til daglig.

 

 

Jeg ønsker ikke USA tedenser i Norge.

Det vil du ikke få uansett, men det er mulig du ville få Svalbard-tilstander i Norge (minus isbjørnen), men det høres vel neppe tilstrekkelig ukjent og skremmende ut for det du ønsker å oppnå?

 

Det store spørsmålet er hva som gir deg og dine meningsfeller rett til å bruke vold mot andre for å tvinge disse til å følge din vilje og oppfylle dine ønsker?

 

Svalbardtilstandene:

4818110978_4e8e1008b5_z.jpg

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Litt mere realistisk.

Hva har dette med mine poeng å gjøre, som er at man kan oppdra en vill isbjørn med ingen annen bevæpning enn en liten trepinne og normalt vett?

 

:)

Lenke til kommentar

Har diskusjonen om selvforsvar endret seg fra å forsvare seg mot gjenger, til å forsvare seg mot bjørn?

 

Wikipedia:

 

Bjørn i Norge har i 2008 status som sterkt truet. Via DNA-materiale fra 2006 samt 2007 har en registrert 126 individer.

 

Lykke til. Du kommer sannsynligvis ikke til å finne en bjørn om du så leter etter den.

Om om du skyter den lever det digre beistet lenge nok til å rive hodet av deg før det dør av blodtap.

Du trenger kanon for å forsvare deg mot bjørn.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...