Gå til innhold

[Løst] linksys E4200 eller Asus Ac66U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaggu, satte det jo opp igår å da haddejeg koblet feil. Koblet ut strømmen på alt, satte det som det skulle å i med strømmen. Vips å alt fungerte, MEN nå kommer jeg ikke inn kjennom IP på noen av boksene.

 

Har også testet CMD - ipconfig/all, å testet med den oppgitte gatewayen jeg får der. samtidig så pinger jeg denne å får ikke noe svar.

 

Hva i allverden har jeg driti meg ut på nå ? :D

 

LAN på modem til WAN på router ja. Routeren skal enten stå i DHCP (IPoE) (hente ipadresse automatisk fra modem), eller PPPoE med [email protected] og passord. Telenor har byttet til IPoE (uten pålogging) i nyere utstyr.

Lenke til kommentar

Alt fungerer, men du kommer ikke inn på verken modemet eller routeren?

 

For å komme inn på modemet, må du gi maskinen din IP adresse manuelt i 10.0.0.x rangen med subnetmask 255.255.255.0 og så skrive inn 10.0.0.138 i nettleseren din.

 

Hva slags IP og gateway får du i ipconfig /all?

 

Prøv å deaktiver nettverkskortet ditt eller bare reboot PCen din, og reboot både modemet og routeren din samtidig... Når du kommer inn på routeren så oppdater firmware

Lenke til kommentar

Alt fungerer, men du kommer ikke inn på verken modemet eller routeren?

 

For å komme inn på modemet, må du gi maskinen din IP adresse manuelt i 10.0.0.x rangen med subnetmask 255.255.255.0 og så skrive inn 10.0.0.138 i nettleseren din.

 

Hva slags IP og gateway får du i ipconfig /all?

 

Prøv å deaktiver nettverkskortet ditt eller bare reboot PCen din, og reboot både modemet og routeren din samtidig... Når du kommer inn på routeren så oppdater firmware

Her er det noe seriøst krøll. Nå går jeg ingen internettilgang gjennom kabel.

 

Så gateway har jeg ingen i cmd å maske er 255.255.0.0

 

Merkelig, dette problemet har jeg ikke vært borti før.

 

Testet å deaktivere å reboote alt jeg har mulighet til.

Endret av powersound
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...