Gå til innhold

Illuminati, frimureri og satanisme.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en av de GÆRNINGENE!! :woot: ...som mener at Illuminati ikke kun er oppdiktet fanatisk tull som mange tror. Det er mye mer som skjer bak kulissene enn det vanlig mann i gata tror.

Ja, kall meg hva dere vil, tenk hva dere vil, men ihvertfall gi det en sjans før dere dømmer det nedenom og hjem?

Hva har man å tape? Om ikke så er det ihvertfall et veldig interessant og spennende tema! :) Ser det har vært tatt opp før her på forumet.


Først vil jeg vise et kort spill som heter Illuminati card game. Det ble laget/gitt ut i 1995 og det har noen veldig skremmende lignende hendelser som faktisk har skjedd etterpå.

 

Første kort jeg vil dra frem er det som er mest skremmende og åpenlyst:

 

Terrorist_nuke.jpg

 

population_reduction.jpg

 

Så har vi jo:

pentagon-card.jpg

 

Det er jo merkelig likt virkeligheten?

Det er mange som mistenker neste kort å ha forbindelse med bombingen under maratonet i Boston

 

Illuminati+Card+Game+Joggers+Marathon+20

 

Dette kan minne om en svart president (spørs jo hva man selv mener selvsagt) , men hvis det er det, det skal forestille så stemte det jo fint:

 

backlash.jpg

 

Igjen, dette kortet blir jo synsing, men ønsker allikevel poste det, hva syns du selv?:

 

wikileaks.jpg

Disse kortene pluss mange flere kort fra dette spillet, kan linkes til forskjellige hendelser og kanskje også fremtidige som ikke har skjedd enda. Og det er jo ikek slik at man virkelig må vri så veldig på hendelser og kortene får at de skal matche heller.. Det er nå min mening men.


Illuminati er besatt av å bruke tegn og symbolikk er det noen som påstår. Jeg vil si meg enig der etter å ha sett mye.

Ett av de mest brukte tegna som illuminati bruker, er et øye. "Eye of Horus" - All seeing eye. Her er video fra 9/11 av et rituale på ground zero.

Det blir til et øye.

http://www.youtube.com/watch?v=hBlphDcOCdo

 

Jeg forventer å bli lynsja her nå, men dere må jo innrømme at noe er rart med det hele? Dette er jo bare litt av mye man kan vise til.

 

 

 

 

 

Endret av Sukkertøy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at WTC ble bombet i 1993?

Hvorfor er population reduction skremmende og åpenlyst? Overbefolkning og problemene koblet til det er et veldig vanlig spørsmål og har vært det lenge, ikke rart at det havner på et slikt kort når det også er en del av myten rundt Illuminati.

 

Å lage et kort dedikert til at hovedetteretningen til en nasjon blir bombet er noe spesielt?

 

Angående joggeren er det jo ekstrem confirmation bias, særlig siden ingen av bomberene var joggere (og dette kortet er joggeren leiemorderen), så det eneste likheten er at det var jogging involvert. Halmstrå.

 

Det har seg slik at hvis du blander sammen fiksjon og myter, med ting som allerede har skjedd og ting som er plausible i et kortspill, så får man et resultat der man kan med en god del confirmation bias koble det til hendelser og effektivt ignorere de tusenvis av hendelsene som ikke passer inn.

 

Jeg kan godt dra fram bibelen og vise til beskrevne fenomen og stormer som er bevis for Guds eksistens, gjør det ikke riktigere eller mer sannsynlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye jeg ikke tror på av disse konspirasjonsteoriene, men jeg har også lest en del om dette, og mye av det er logisk. Men så er det slike useriøse sider som nyhetsspeilet som ødelegger for de teoriene som faktisk er interessante.

 

Illuminati og frimureri er noe av det som gir mening for meg. Det at mennesker misbruker makt er jo ikke noe nytt. UFOer (og kornsirkler etc.) tror jeg også det er noe i, selv om det finnes også ekstremt mye tull på nettet. Desverre tror jeg også det er mye rart når det kommer til legemiddelindustrien.

 

Spørsmålet er vel om man vil være paranoid eller naiv, da :p

Lenke til kommentar

Jeg må jo forsvare de som tror at illuminati eksisterer føler jeg for man kan jo si det samme om de hardnakkede blånekterne også da ;)

Når de har bestemt seg på forhånd uten å ha satt seg inn i det noe nevneverdig, og har bestemt at det absolutt ikke eksisterer, ja da kan man snu alt om til at det handler om noe annet.

Det blir liksom litt likt om du/dere skjønner!

Lenke til kommentar

Jeg må jo forsvare de som tror at illuminati eksisterer føler jeg for man kan jo si det samme om de hardnakkede blånekterne også da ;)

 

Når de har bestemt seg på forhånd uten å ha satt seg inn i det noe nevneverdig, og har bestemt at det absolutt ikke eksisterer, ja da kan man snu alt om til at det handler om noe annet.

 

Det blir liksom litt likt om du/dere skjønner!

 

På ingen måte, jeg (og sikkert flere andre i denne debatten) har satt seg inn i det, men ser helt andre forklaringer og trekker ikke de samme (ikke-eksisterende) røde trådene som dere. Det eneste dere har å vise til å løs symbolikk der dere antar intensjon bak bruken. At et satirisk kortspill er blant et av de sterkeste argumentene deres viser jo bare hvor virkelighetsfjernt dette er.

 

Hvor er diskusjonen av enkeltmenneskene, organisasjonene og bedriftene involvert i konspirasjonen, hvor er argumentene for virkemidler og målsetninger? Det er det som er interessant og som kan sannsynliggjøre konspirasjonen, ikke at det er bilder av WTC blir sprengt i et spill eller at Tupac refererer til Illuminati.

Endret av Rampage
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kortspill er da ikke noen av de sterkeste argumentene overhodet, det har jeg vel henvist til i flere poster nå.

Jeg syns f.eks det er merkelig at dette øye symbolet skal dukke opp overalt og at alle store artister skal promotere dette øye, eller holde seg for øye eller denne pyramiden. Og at de forteller at de har solgt sjela si til satan (jeg er ateist så jeg tror ikke på det pisset der) men DE gjør det tydeligvis.

Det betyr at for å klare seg stort her i verden så kommer det med en pris. Man selger sjela si til djevelen i bytte mot berømmelse.

Det er hva illuminati handler om det og, satanisme. Å tilbe denne satan de snakker om.

Lenke til kommentar

Terrorist_nuke.jpg
Hei Sukkertøy. Dette bildet er vel det eneste jeg finner spesielt i denne serien. Det kan minne om bilder som vi senere så på nyhetene. Merk allikevel at kortet heter «Terrorist nuke», dersom kortet var en profeti burde det vel hett «Planes attack» e.l.


population_reduction.jpg

Ikke rart, en del av Illuminatimyten.

pentagon-card.jpg
En nuke midt i Pentagon er ikke særlig likt det som hendte.


Illuminati+Card+Game+Joggers+Marathon+20
Dette tror jeg bare er confirmation bias, som Rampage skriver. USA har hatt mange terrorhandlinger, skoleskytinger osv. At et av kortene kan minne om et av åstedene er ikke så statistisk usannsynlig.


backlash.jpg

Ser mer ut som en ung latino eller araber enn en mulatt.

wikileaks.jpg

Det ligner ikke særlig mye på Assange.


Jeg ville blitt interessert dersom flere av kortene var påfallende, men det synes jeg ikke de er. Jeg er åpen for det meste, men dette synes jeg ikke var spesielt bemerkelsesverdig. I stedet kan du jo for eksempel sette deg inn i pengekonspirasjonen, som virker svært plausibel.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Kortspill er da ikke noen av de sterkeste argumentene overhodet, det har jeg vel henvist til i flere poster nå.

 

Jeg syns f.eks det er merkelig at dette øye symbolet skal dukke opp overalt og at alle store artister skal promotere dette øye, eller holde seg for øye eller denne pyramiden. Og at de forteller at de har solgt sjela si til satan (jeg er ateist så jeg tror ikke på det pisset der) men DE gjør det tydeligvis.

 

Det betyr at for å klare seg stort her i verden så kommer det med en pris. Man selger sjela si til djevelen i bytte mot berømmelse.

 

Det er hva illuminati handler om det og, satanisme. Å tilbe denne satan de snakker om.

 

Og du skjønner kanskje at det fort er symbolikk for å selge integriteten sin for suksess? Til plateselskaper, overfor fans og alt mulig rart? Ikke til satan eller noen slem hemmelig organisasjon? Hvis de er så hemmelige og mektige, hvorfor rekruttere artister og gi de muligheten til å "hinte til folket" om at de eksisterer? Symbolikk er fengende og stort, djevelhornene til rockere er ikke noe hemmelig pakt med djevelen.

 

Ellers så vil jeg gjerne trekke fram en rap-artist som er veldig konspiratorisk: Immortal Technique og hans sitat om at hvis du tror alt som er i tekster så ville han vært en nekrofil kriminell voldtektsmann. Noen ganger brukes symbolikk, ord og tekster fordi det er fengende og fordi myteomspunnede ting får oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Kortspill er da ikke noen av de sterkeste argumentene overhodet, det har jeg vel henvist til i flere poster nå.

 

Jeg syns f.eks det er merkelig at dette øye symbolet skal dukke opp overalt og at alle store artister skal promotere dette øye, eller holde seg for øye eller denne pyramiden. Og at de forteller at de har solgt sjela si til satan (jeg er ateist så jeg tror ikke på det pisset der) men DE gjør det tydeligvis.

 

Det betyr at for å klare seg stort her i verden så kommer det med en pris. Man selger sjela si til djevelen i bytte mot berømmelse.

 

Det er hva illuminati handler om det og, satanisme. Å tilbe denne satan de snakker om.

tror de bare gjør det for oppmerksomheten ;)

er jo bare tull, haha!

kun amerikanske artister som gjør dette. Ronaldo og Messi f.eks har aldri gjort noe sånt

Endret av g3neralen
Lenke til kommentar

Kortspill er da ikke noen av de sterkeste argumentene overhodet, det har jeg vel henvist til i flere poster nå.

 

Jeg syns f.eks det er merkelig at dette øye symbolet skal dukke opp overalt og at alle store artister skal promotere dette øye, eller holde seg for øye eller denne pyramiden. Og at de forteller at de har solgt sjela si til satan (jeg er ateist så jeg tror ikke på det pisset der) men DE gjør det tydeligvis.

 

Det betyr at for å klare seg stort her i verden så kommer det med en pris. Man selger sjela si til djevelen i bytte mot berømmelse.

 

Det er hva illuminati handler om det og, satanisme. Å tilbe denne satan de snakker om.

 

Øyet dukker opp overalt fordi det er symbolsk. Hvilke store artister promoterer dette øyet uten at det er tilsiktet?

Lenke til kommentar

symbolsk for hva?

 

Også denne hånd gesturen som viser 666. og kombinasjonen 666 over det ene øyet. Det er jo merkelig, det synes jeg ihvertfall.

artistene er under kontrakt, sikkert de som vil at de skal gjøre det sånn. så blir det stor oppmerksomhet over artistene i det selskapet. som de tjener en del cash på ;) tror det er sånn det er.

all pr er god pr ? hehe

Lenke til kommentar

ja artistene blir jo fortalt hva de skal gjøre, det er jo sjefene bak som ønsker at de skal vise verden i "plain sight" disse symbolene.

 

 

 

Hvorfor så opphengt i disse symbolene og artistene? De er jo ubetydelige i forhold til konspirasjonen, annet enn en kuriositet for noe weird maktelite-ekshibisjonisme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...