Gå til innhold

Må opp i vekt FORT


Anbefalte innlegg

Hallååå. Er en gutt på 18, er 187cm høy å veier (flaut å si) 57. Som ja er utrolig lavt.

 

Jeg var på sesjon for ikke lenge siden, å da var jo selvfølgelig min BMI for lav til at de ville ta meg inn. Jeg er veldig motivert for militæret, å vil da legge på meg fortest mulig.

 

Jeg har ikke noe erfaring med styrkelignende trening. Å når det kommer til treningsprat er jeg het grønn. Vil ikke si jeg er KJEMPEmotivert for å begynne å trene, men hvis det må til vil jeg vertfall prøve.

 

 

Såå. De sa jeg måtte opp på 63kg. Hva er den beste måten å komme opp i vekt på, på kjappest mulig måte?

 

Jeg vil ikke inn på no treningssenter, siden jeg er selvstending å har ikke penger til det.

 

Er det noen som kan hjelpe meg, eller guide meg i riktig retning? :)

 

Har tenkt litt på tilskudd å. Har hørt at de som sliter med å få i seg mye mengder mat, kan drikke protein eller karbohydrattilskudd. Husker ikke hvem av de, å har heller ikke peiling. hvis det er tilfelle; anbefalninger? :)

Endret av Venosaur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

McDonalds,chips, sjokolade og cola.

Hadde det funka hadde jeg vært rimelig tjukk allerede ;)

Kreatin er også et tilskudd å vurdere. Om kroppen din responderer på det, kan det være en enkel og rimelig(!) måte å legge på seg noen i kilo i vannvekt.

Hva er kreatin? :) haha. er helt ny på alt sånt

Lenke til kommentar

Drikk seks liter vann før de måler vekten!

Jeg tror de fleste tåler sju før de dør?

 

Legge på seg er da superenkelt? Spis usunn fet mat, og spis ofte nok.

 

Eller : http://www.illpumpyouup.com/optimum-nutrition/serious-mass-6-pounds.htm

Er ikke så enkelt nei, haha. Har utrulig abnormal forbrenning. Spiser en del også. Må bare spise mer. Men kutter ned på den usunne maten. er det jeg så å si har spist hele tiden. Prøve å trene, spise proteiner osv å se om det går

Lenke til kommentar

Er ikke så enkelt nei, haha. Har utrulig abnormal forbrenning. Spiser en del også. Må bare spise mer. Men kutter ned på den usunne maten. er det jeg så å si har spist hele tiden. Prøve å trene, spise proteiner osv å se om det går

Jeg kjenner enkelte som spiser veldig usunt, men som ikke spiser regelmessig og nok til å legge på seg, og er derfor tynne.

 

Om du legger på deg muskler vil forbrenningen din øke. Det weight gain produktet jeg sendte link til har utrolig mange kalorier, den er beregnet for sånne som deg som ikke klarer å legge på seg.

Lenke til kommentar

Er ikke så enkelt nei, haha. Har utrulig abnormal forbrenning. Spiser en del også. Må bare spise mer. Men kutter ned på den usunne maten. er det jeg så å si har spist hele tiden. Prøve å trene, spise proteiner osv å se om det går

 

Hvis du sliter med å gå opp i vekt så spis alt som passer! Drit i om det er sunt eller usunt.

 

Bruk store mengder smør/olje når du steker mat.

 

Få noen til å se på hvor mye du spiser! Mange tynniser tror de spiser mye, men i virkeligheten spiser de ikke en dritt.

 

Ta kreatin, drikk 3-4 liter vann om dagen. (Kreatin Monohydrat)

 

Spis enorme mengder karbohydrater dagen før vektmåling.

 

Endret av The_Rp
Lenke til kommentar

Er ikke så enkelt nei, haha. Har utrulig abnormal forbrenning. Spiser en del også. Må bare spise mer. Men kutter ned på den usunne maten. er det jeg så å si har spist hele tiden. Prøve å trene, spise proteiner osv å se om det går

 

Er det påvist at du har unormal forbrenning? Mange trur dei har så høg forbrenning, men for dei aller fleste er det berre snakk om at dei et mindre enn dei trur. Forbrenningen er ganske lik, relativt sett, frå person til person.

 

Om du spiser veldig proteinrik kost, øker vel forbrenningen din?

Nei. Meir muskelmasse aukar forbrenninga, men det er snakk om nokre få prosent.

Lenke til kommentar

 

Er det påvist at du har unormal forbrenning? Mange trur dei har så høg forbrenning, men for dei aller fleste er det berre snakk om at dei et mindre enn dei trur. Forbrenningen er ganske lik, relativt sett, frå person til person.

 

Nei. Meir muskelmasse aukar forbrenninga, men det er snakk om nokre få prosent.

Proteiner har en høyere termisk effekt av føde sammenlignet mot KH og fett og vil da gi en høyere energiforbruk. Denne dog, på lik linje med metabolsk aktivitet for fett og muskelvev er av liten betydning.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brun:

 

Fysikalsk forbrenningsvarme for fett er ca. 9,4 kcal, KH :4,1 og for protein ca. 5,4

Fysiologisk forbrenningsvarme er da den energien som frigjøres når de respektive næringstoffene forbrennes i kroppen. Karbohydrat har vel ca. 99%, fett 95% og protein 92% i forhold til å utnytte energien som ligger i atomene. Med andre ord taper man 5,2 KJ/per/kg fra proteiner. ( 1kcal = 4,2KJ) Alkohol på sin side har *trommetrinn* 100%. Kort og godt, i og med at proteiner har et større tap så ender denne opp med samme "stats" som karbohydrat.

 

Edit: Lettere forklart : Inne i kroppen klarer vi ikke å bryte alle bindingene til proteine, så energien som frigjøres fra det vi klarer å bryte ned er 4 kcal/g. Men den termiske effekten er fortsatt ganske så liten når det er snakk om "økt forbrenning" selv ved et forhøyet proteininntak.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...