Gå til innhold

FBI tok knekken på anonymt, beryktet narko-nettsted


Anbefalte innlegg

 

 

Silkroad

freeedom hosting

tor mail.

 

Tor er åpenlyst ikke trygt lenger, tok dem 2år lære litt og nå skal alle tas..

Sier som jeg sa i den andre tråden, menneskelige feil på helt andre områder enn gjennom Tor gjør vel ikke teknologien noe mindre sikker. Bare fordi du for eksempel brukte Tor i det du bestilte narkotika fra internett stopper vel ikke det politiet fra å ta deg når du skryter av det til vennene dine eller når sporhunden bjeffer på pakken din under inspeksjon hos posten?
Trodde det her også. Og ingen sjanse for at NSA hadde frivillig lekket at de har cracket Tor bare for å ta en narko-side som er relativt liten i den store sammenhengen. Og poltiet har lagt fram bevis som ikke har noe med Tor å gjøre så alt ser bra ut.

 

Men: Parallel Construction: http://www.reuters.com/article/2013/08/05/us-dea-sod-idUSBRE97409R20130805

Agenter er trent opp til å konstuere en fiktiv "lovlig" bevisføring for å skjule bruk av ulovlige metoder (!!) Jeg tviler likevel på at NSA ville risikere å lekke Tor crackingen for denne saken hvis de har gjort det; dvs risikere at noen finner hull i det fiktive sporet

Jepp, har selv lest om Parallel Construction og det er selvsagt en mulighet for at det er brukt også i denne saken. Mener derimot at det ligger såpass mye åpen informasjon som direkte knytter Ross til identiteten DPR at det ikke virker usannsynlig at han faktisk ble tatt ved bruk av normale, lovlige metoder. Skulle jo tro at SR var en gullgruve for spesielt DEA til absolutt alle de ulike narkotikamarkedene om Tor faktisk var knekt, slik at alle de store selgerne ble tatt. Nå kan det jo hende at dette skjer uansett siden de visstnok har hatt kontroll over hele nettsiden i flere måneder, men det vil vel bare tiden vise.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det sannelig ikke høyt under taket. En politisk ukorrekt uttalelse om at Molly er mindre skadelig en alkohol og der forsvant den kommentaren. På hvilket grunnlag? Ja, ja, ja. det var off topic. Mhm.

 

Min fikk stå... Menneh, når begynte man å kalle emma for Molly egentlig? Kidsa nå til dags altså...

Lenke til kommentar

Jepp, har selv lest om Parallel Construction og det er selvsagt en mulighet for at det er brukt også i denne saken. Mener derimot at det ligger såpass mye åpen informasjon som direkte knytter Ross til identiteten DPR at det ikke virker usannsynlig at han faktisk ble tatt ved bruk av normale, lovlige metoder. Skulle jo tro at SR var en gullgruve for spesielt DEA til absolutt alle de ulike narkotikamarkedene om Tor faktisk var knekt, slik at alle de store selgerne ble tatt. Nå kan det jo hende at dette skjer uansett siden de visstnok har hatt kontroll over hele nettsiden i flere måneder, men det vil vel bare tiden vise.

 

the feds took down the Silk Road site, although it's not yet clear how or what user data may have been gained. (One curious side note is that the FBI used the Silk Road's camel logo in the seizure notice, a strange move that had folks on Reddit initially claiming it was a fake.)

http://www.vice.com/en_se/read/the-silk-road-is-shut-down-and-the-owner-is-in-custody2

 

når de kan stenge siden kan de også sjekke PM,mails etc, alt dette sammen så kan nok ta en del store fisker på silkroad.

Tiden vil vise, jeg bryr meg midt et sted da jeg ikke bruker silkroad, jeg bor ved en silkroad men i Norge heter det asylmottak..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

En jeg kjenner prøvde "molly", han kunne ikke lese på en uke.

 

Sånn er det når man får uregulerte stoffer som kan inneholde alt mulig annet en mdma, i Norge kan man ikke engang få testet stoffer man har uten risiko for straffeforfølges for både den som leverer en test og den som gjør testen..

Fint og flott. Få svina (de som selger, og beordrer drap) buret inne - og kast nøkkelen. Det er vel det som betyr noe her, egentlig.

 

er vel litt mer komplisert en så.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott at siden er stengt, den har bidratt til stor narko handel her i landet. At noen forsvarer slik salg her er litt trist. Mange er nok ikke klar over antall økte dødsfall i Norge siste par år hos unge, pga. inntak av rusmidler hvor de stolte på forpakningen.

Det som er annerledes nå er at kvaliteten på rus svinger enormt. Så unge uerfarne tar overdose uten å forstå det. Styrke og dose er en rulett. Man kan ikke stole på det selger sier.

Lenke til kommentar

 

Sånn er det når man får uregulerte stoffer som kan inneholde alt mulig annet en mdma, i Norge kan man ikke engang få testet stoffer man har uten risiko for straffeforfølges for både den som leverer en test og den som gjør testen..

Det ville jeg likt å se dokumentasjon på. Tester inneholder ikke narkotika. Det stemmer dog trolig at man kommer til å havne i diskusjon med tollen om man prøver å fly med det. "Hva skal du med test? Den den ikke brukes lovlig så den er verdiløs", etc.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner prøvde "molly", han kunne ikke lese på en uke.

MDMA i seg selv er ikke spesielt ille. Problemet er at i et samfunn hvor man har kriminalisert vil kvaliteten være variabel. Å teste gir en pekepinn, men man får jo dessverre ikke vite mer enn tilstedeværelse/fravær av akkurat det man tester for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott at siden er stengt, den har bidratt til stor narko handel her i landet. At noen forsvarer slik salg her er litt trist. Mange er nok ikke klar over antall økte dødsfall i Norge siste par år hos unge, pga. inntak av rusmidler hvor de stolte på forpakningen.

Det som er annerledes nå er at kvaliteten på rus svinger enormt. Så unge uerfarne tar overdose uten å forstå det. Styrke og dose er en rulett. Man kan ikke stole på det selger sier.

 

Norge som land bidrar ikke akkurat til noe løsning på dødsfallene vi opplever til narkotika heller tvert om..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ville jeg likt å se dokumentasjon på. Tester inneholder ikke narkotika. Det stemmer dog trolig at man kommer til å havne i diskusjon med tollen om man prøver å fly med det. "Hva skal du med test? Den den ikke brukes lovlig så den er verdiløs", etc.

 

HÆ? jeg snakker om et lab i Norge som kan teste renhet,urenheter,styrke osv for brukere av narkotika som eks sende inn heroin få testet styrke etc..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

 

Jeg tar meg heller en øl i godt selskap en sjelden gang enn nå ruse meg på narkotika. Og det er billigere også og mindre helsefarlig siden jeg ikke blir dritings og full av kun en eller to glass øl.

Så var det denne sekkebetegnelsen narkotika som tydeligvis er egnet til å beskrive egenskapene til flere tusen vidt forskjellige substanser som ikke har noe annet til felles med hverandre, foruten at de alle kalles "narkotika".

 

Man bør selvfølgelig respektere loven, uavhengig av om man synes den er rettferdig eller ikke, men at det er noen helsegevinst i å velge alkohol fremfor andre "lettere" rusmidler stiller jeg meg sterkt tvilende til.

 

_49735645_drugs_comparisons_464gr.gif

Denne grafen gir ikke noe mening. Hvorfor skal vanlig Amfetamin være farligere for andre enn det samme stoffet tilført en Metyl gruppe? Stoffet opptas lettere i hjernen, and thats it! Beroligende farligere enn Ketamin? Cannabis virker jo så lite farlig, men når vi vet at veldig mange sitter rundt på ulike klinikker fordi de har fått en psykose så er det vel unødvendig å tilføye at man burde holde seg langt borte fra det. Er man borderline så kan det jo bli riktig ille. Ellers så er vel ikke noe på grafen å anbefale. Men livet er kort....uansett.

Endret av Bit44
Lenke til kommentar

 

er vel litt mer komplisert en så.

 

Nei. Salg av narkotika er ulovlig i de fleste land. At man da straffes for å selge dette er akkurat slik det skal være. Ikke betaler selgerne omsetningsavgift til noe land, heller, så selv om dette hadde vært lovlig hadde man fortsatt funnet straffbare forhold. Tviler på at dette føres opp på ligningen heller, forsåvidt. Skattesvindel er heller ikke peanuts når det gjøre med soleklart overlegg og i stort monn.

 

Hvordan dette kan være komplisert ser ikke jeg. Man bedriver noe som allment er ansett som grov kriminalitet, og da skal man selvsagt straffe disse.

Lenke til kommentar

 

Nei. Salg av narkotika er ulovlig i de fleste land. At man da straffes for å selge dette er akkurat slik det skal være. Ikke betaler selgerne omsetningsavgift til noe land, heller, så selv om dette hadde vært lovlig hadde man fortsatt funnet straffbare forhold. Tviler på at dette føres opp på ligningen heller, forsåvidt. Skattesvindel er heller ikke peanuts når det gjøre med soleklart overlegg og i stort monn.

 

Hvordan dette kan være komplisert ser ikke jeg. Man bedriver noe som allment er ansett som grov kriminalitet, og da skal man selvsagt straffe disse.

 

Ingen har sagt noe på det, jeg sa bare at tema rundt er mer komplisert.

Lenke til kommentar

Denne grafen gir ikke noe mening. Hvorfor skal vanlig Amfetamin være farligere for andre enn det samme stoffet tilført en Metyl gruppe? Stoffet opptas lettere i hjernen, and thats it! Beroligende farligere enn Ketamin? Cannabis virker jo så lite farlig, men når vi vet at veldig mange sitter rundt på ulike klinikker fordi de har fått en psykose så er det vel unødvendig å tilføye at man burde holde seg langt borte fra det. Er man borderline så kan det jo bli riktig ille. Ellers så er vel ikke noe på grafen å anbefale. Men livet er kort....uansett.

 

Jeg skal ikke påstå at grafen er 100% korrekt. Den er utarbeidet av David Nutt og Co, og han er jo en kontroversiell man, selv om han vireker å ha god greie på det han prater om. I tillegg er jeg ikke sikker på hvordan de måler "farlighet". Når det gjelder Benzo vs. Ketamin for eksempel, er jo Benzo svært vanedannende selv om fysiske skadevirkninger kanskje ikke er så omfattende. Det er heller ingen uomtvistelige bevis som bekrefter årsakssammenhengen rusbruk > psykose. Faktisk har noe nyere forskning konkludert med at stoffer som lsd og psilosybin kan ha en antipsykotisk effekt, stikk i strid med hva man trodd tidligere. Det skal dog sies at all forskning på dette området spriker.

 

Uansett, poenget med å poste grafen var heller å sette ting litt i perspektiv enn at det skulle være en eksakt sammenligning av rusmidlenes farlighet. Det virker som om langt de fleste oppfatter "narkotika" som en gruppe substanser som er ensbetydende med kynisme, lidelse og død, mens vedvarende grøftefyll er helt uproblematisk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett, poenget med å poste grafen var heller å sette ting litt i perspektiv enn at det skulle være en eksakt sammenligning av rusmidlenes farlighet. Det virker som om langt de fleste oppfatter "narkotika" som en gruppe substanser som er ensbetydende med kynisme, lidelse og død, mens vedvarende grøftefyll er helt uproblematisk...

Dette forstod jeg ikke, håper det er en veldig liten og sær gruppe du prater om her. Spørsmålet er hvorfor en gruppe mennesker har behov for å ruse seg bort, da mener jeg ikke å bli helt fjern....

Virkelighetsflukt ved hjelp av rus gir sjeldent noen god utvikling. De som er så for å ruse seg ofte, bør heller ikke få hjelp når de om flere år har ødelagt livet sitt. Mange sier de skal ruse seg som de vil dem første 2-4 årene, etter 6-10 år begynner en del å si de er offer for rusen. Patetisk. Så for alle som vil leke med rus, ta ansvar og stå for deres valg også om 10 år. Det er så feigt å skylde på staten eller andre når man er blitt misbruker.

Å bli rusmisbruker har man valgt selv.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Dette forstod jeg ikke, håper det er en veldig liten og sær gruppe du prater om her. Spørsmålet er hvorfor en gruppe mennesker har behov for å ruse seg bort, da mener jeg ikke å bli helt fjern....

Virkelighetsflukt ved hjelp av rus gir sjeldent noen god utvikling. De som er så for å ruse seg ofte, bør heller ikke få hjelp når de om flere år har ødelagt livet sitt. Mange sier de skal ruse seg som de vil dem første 2-4 årene, etter 6-10 år begynner en del å si de er offer for rusen. Patetisk. Så for alle som vil leke med rus, ta ansvar og stå for deres valg også om 10 år. Det er så feigt å skylde på staten eller andre når man er blitt misbruker.

Å bli rusmisbruker har man valgt selv.

 

Veldig mange mennesker i Norge velger utnytte friheten men tar ikke ansvaret, det gjelder absolutt ikke bare rusmisbrukere..

Lenke til kommentar

 

Veldig mange mennesker i Norge velger utnytte friheten men tar ikke ansvaret, det gjelder absolutt ikke bare rusmisbrukere..

 

Enig. Vi lever i en velferdsboble der man lett skylder på staten for problemer man kommer i, enten det er rus, penger eller ulykke. Da tenker jeg på gambling eller høyrisikoaktivitet på de sistnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...