Gå til innhold

Vet du at vi er aper (primater)?


Anbefalte innlegg

Jeg syns det er rett og slett irriterende at så få i et så moderne og fritt land, NEKTER å lære seg at vi er dyr og ikke spesielle velsignede skapninger.

Enten det eller så gjør skolene elendige jobber med å utdanne barna/elevene, inkludert min generasjon. Jeg måtte finne det ut helt selv, og det har sikkert tusentalls andre måtte ha gjort også.

Takket være vitenskapen og Darwin og ikke minst Richard Dawkins og Hitchens +++så har informasjon blitt spredt rundt i verden via internett, og fler og fler "våkner" opp og man innser at magi ikke eksisterer og en ny verden åpner seg. En verden med logikk, forklaringer, beviser etc. Vitenskapens verden rett og slett :)


Men til og med i dag, snart 2014 så er det mange av oss som nekter eller ikke tror på at vi er aper. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være så vanskelig å godta eller innrømme eller lære seg.

Håper at mediene kan skrive mer tydelig om dette da jeg tror at det vil gjøre noe med tankegangen til folk.. Eller, jeg håper ihvertfall.

Hvordan kan man IKKE forstå logikken og tydeligheten i det? Man har jo beviser for schwarte!

post-310772-0-80223200-1380720168_thumb.png

post-310772-0-08610500-1380720176.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg har skjønt hva du mente men det jeg mener er at folk må innse at vi ikke er superspesielle skapninger satt på denne planeten av en gud, men at vi også er dyr.

 

 

Og jo fortere folk skjønner det jo mer vil de forhåpentligvis forstå at religion er full av pisspreik.

 

 

Men det er altfor mange som ikke vil vite om evolusjon og som tror at Adam og Eva faktisk eksisterte. Noe som er latterlig og usant. Men det er fortsatt millioner som tror på det, inkludert folk i Norge.


Så mitt poeng er, jo mer folk vet om vårt opphav, jo mindre vil de tro på den støvete gamle utdaterte eventyrboka man kaller bibelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Darwin hadde nok en god porsjon feil også, han sa dog ikke at vi var aper. Differansen mellom ape og hva Darwin tenkte er vital og forsåvidt hele grunnlaget for evolusjonen.

 

Ellers var hintet til P Hitchens selvsagt sarkastisk, samt at C Hitchens heller ikke bedrev vitenskap. Han var veldig nøye på å påpeke at han var langt unna det naturvitenskaplige feltet som yrkesutøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...