Gå til innhold

Vet du at vi er aper (primater)?


Anbefalte innlegg

Antikrist du liksom, hvor hjernevasket eer du egentlig i disse mytene?

 

 

Og, bare av pur nysgjerrighet, vil du anslå % på bibelens troverdighet og sannhet? Og nei, du holder ikke alle muligheter åpne, det er kun noe du tror. Dessverre for deg er en del dører allerede lukket og låst hos deg tydeligvis når du ikke "tror" fakta du selv har mulighet til å sjekke fordi du tror det foregår en stor antikrist sammensvergelse DREVET av ateister... :no:

 

 

Antikrist er så enkelt forklart at i tidlig kristen utvikling etter denne jesusens død, så var de tidlige kristne nokså samstemte, men etterhvert så utviklet det seg 2 grupperinger fra denne samstemte. Den ene av disse grupperingene de ortodokse kristne er de som vant fram fordi de fikk en sterk statsmakt til å starte forfølgelse av alle andre kristne grupperinger som ikke støttet seg til kirkens kristne syn.

 

Disse ortodokse kristne (kirken) valgte så å kalle de andre kristne (gnostiske kristne) for antikrist. Dvs. at de ortodokse hevdet at de gnostiske drev med antikrist.

 

Antikrist i denne sammenheng er så enkelt forklart som vranglære. ALTSÅ at de ortodokse kristne følte det slik at de andre drev med vranglære.

 

Historier om beistet og en antikrist som kommer til verden en dag for å ødelegge alt på jorden, den får du dra drit peppern gror med Delvis. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle bare ut på kjøkkenet en tur og ha meg noe mat, trodde eg var alene hjemme, men så hørte eg noen lyder i det eg skulle ut av rommet mitt. Der stod det faen meg en ape og stekte en pakke kjøttdeig. Det var helt sykt. Men så leste eg litt på internett og fant ut at mennesket også var under definisjonen ape, det var først da eg kjente igjen Mari-Sofie.

Man kan ikke kreve av alle man spør vet den vitenskaplige definisjonen på aper. Om man mener aper som i apekatt, som eg selv glatt kan gjøre i den dagligdagse tale, så stammer vi ikke fra apene. Det var eg som tolket begrepet feil/ ikke visste hva dets korrekte betydning var.

Forskeren i artikkelen langt tilbake i tråden har på den måten rett. F.eks hvis eg heter M.Enske og mitt søskenbarn A.Per og vi har samme bestemor P.Rimat, så stammer eg ikke fra A.Per. Kanskje det bare var meg som trodde at alle ikke var helt med på den.

På en wiki artikkel står det at man deler primater opp i aper,halvaper og menneskeaper.
-> aper != menneske.
http://no.wikipedia.org/wiki/Primater

Går man så inn på artikkelen om aper står det at med dette kan sikte til primater -> aper = mennske

:http://no.wikipedia.org/wiki/Aper

 

Det aller fleste har vel fått med seg at det finnes en viss konsensus blant forskere om at mennesker er aper ( primater ) og har samme stamfar som aper ( type katt ).

Endret av tusseladdden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, det er helt greit poeng. Vi kan selvsagt ikke se bort fra det heller. Holder alle muligheter åpne jeg

Likevel nevner du bare et alternativ? Likevel knytter du vel "sannheten" til den religionen du er opplært til å tro på?

 

Hold denne muligheten åpen: Sannhet er et verdiløst ord uten noen felles mening.

Lenke til kommentar

Det er ikke så sikkert at en evt. Jesus var særlig ond, eller ond. Men, jeg heller mer til at de som har tolket ham i etterkant, dersom han har levd på jordens overflate, har tillagt ham alt for mange maktsykelige og perverse tilnærminger i tekstene som nå florerer blant kristne. Syndebukken er nok kirken!

Jeg vil nå si at utgangspunktet var gjennområttent, så resultatet ble som det måtte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...