Gå til innhold

Nå kommer verdens raskeste trådløse ruter


Anbefalte innlegg

1.9Gbps kommer vel fra at de bruker proprietær teknologi til å bruke datastrømmer over begge båndene samtidig ved bruk av broadcom sin "TurboQAM" teknologi: http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-features/32120-inside-story-asus-rt-ac56u-and-rt-ac68u?start=1

 

Tror den høye prisen kommer av at det er pre-order, og den ikke faktisk er kommet enda. Regner med prisen dropper med en gang butikkene faktisk får den inn...

Endret av trippler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på når PCE-AC68 blir tilgjengelig (ser noen få har fått det i sitt sortiment, men ingen som har det på lager ennå). Er helt skandale at det gamle PCE-AC66-kortet ikke er kompatibelt med Haswell. Noen som vet hvordan man må gå fram for å få byttet dette kortet til AC68?

 

Ja, det kan du lese om her; http://www.hardware.no/artikler/asus-nettverkskort-stotter-ikke-haswell-lar-deg-bytte/136382

Lenke til kommentar

Lurer på når PCE-AC68 blir tilgjengelig (ser noen få har fått det i sitt sortiment, men ingen som har det på lager ennå). Er helt skandale at det gamle PCE-AC66-kortet ikke er kompatibelt med Haswell. Noen som vet hvordan man må gå fram for å få byttet dette kortet til AC68?

 

Ta kontakt med stedet der du kjøpte kortet.

http://www.hardware.no/artikler/asus-nettverkskort-stotter-ikke-haswell-lar-deg-bytte/136382

 

Fra PCE-AC66-produktsiden hos Dustinhome:

Asus bytter ut det trådløse nettverkskortet PCE-AC66 for Haswell-eiere

Det trådløse nettverkskortet PCE-AC66 er ikke kompatibelt med Intels 8-serie styrekretser. Asus-kunder kan derfor helt kostnadsfritt bytte det mot PCE-AC68 når det lanseres i september. De går ut i en pressemelding og sier at "Byttet kan utføres ved å kontakte forselgeren der kjøpet ble gjennomført og tilbudet gjelder fram til årsskiftet."

 

Jeg har nylig vært i kontakt med Dustinhome angående bytte av PCE-AC66, og de svarte at (sic):

Dette skal komme i mitten av oktobet, i henhold til våre leverandører.

 

Så da kan vi bytte dette.

 

Foreløpig har vi ikke dette inne, så vi kan ikke bytte dette riktig enda dessverre.

 

 

Hva Asus RT-AC68U angår: minst 500kr. for mye. Jeg kan få kjøpt RT-AC68 fra USA for rundt 1700kr. levert, så ~2500kr. er bare forsøk på utpressing.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noe begrenset hva en trådløsruter kan gjøre da, så med 99% identisk maskinvare, er tross alt snakk om samme SoC og det hele, forskjellen er vell 256MB RAM (Asus) og 512MB RAM (Apple) og USB3.0 (Asus) og USB2.0 (Apple) og firmware. Med andre ord så burde det ikke være store forskjellen her når det kommer til verken trådløs eller routing ytelse og prislappen her er jo temmelig hinsides så de som kaller Apple overpriset her må jo sky denne som pesten.

 

Men den har jo en fantastisk fleksibel programvare da, det skal den ha.

Det er ikke noe problem å ødelegge RF-ytelsen med dårlig layout, antenner, skjerming og annen analogdesign, selv om alle chippene er like. Jeg finner heller ikke noe god info om signalkjeden i AC68U. Så for meg er det foreløpig vanskelig å si noe om PA, RF-switcher og andre chipper som er uavhengig av RF-brikkesettet.

Lenke til kommentar

Det virker som Dustinhome ikke har tenkt å drive utpressing, slik som CDon, Komplett og resten av gjengen, men heller velger å prissette Asus RT-AC68U noe mer fornuftig:

Asus RT-AC68U (1670kr. i skrivende stund)

http://www.dustinhome.no/product/5010755873/asus-rt-ac68u-dual-band-wireless-ac1900-gigabit-router/

 

...jeg vet ikke hvor lenge prisen på 1670kr. har tenkt å holde seg (jeg forventer at den øker med minst noen 100-lapper meget snart), men jeg tok ihvertfall å bestilte en slik router idag.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

200Mbit pr stream med Turbo-256-QAM på 2,4GHz er imponerende. Blir spennede å se hvilken nettoytelse man kan få på tre slike datastrømmer. Forøvrig kan man begynne å snakke om naboetikk, når man okkuperer 160MHz på 5GHz og 40MHz på 2,4. ^^ Her er det snakk om survival of the fittest... :green:

 

Aldri sett noen på 5GHz der jeg har vandret, så ville ikke hatt dårlig samvittighet for den biten de nærmeste årene
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...