Gå til innhold

Valve har kunngjort Steam Machines


Anbefalte innlegg

Er det virkelig noen her som liker å spille på et nettbrett eller en mobiltelefon, kontra en storskjerm med kontroller? Personlig kan jeg ikke fordra noe annet enn sistnevnte.


Dessuten, all streaming vil koste skjorta på en mobiltelefon. Er det sannsynlig at det blir ubegrensede datapakker for mobiltelefoner i fremtiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig noen her som liker å spille på et nettbrett eller en mobiltelefon, kontra en storskjerm med kontroller? Personlig kan jeg ikke fordra noe annet enn sistnevnte.

Dessuten, all streaming vil koste skjorta på en mobiltelefon. Er det sannsynlig at det blir ubegrensede datapakker for mobiltelefoner i fremtiden?

 

Ser på det som usannsynlig at teleoperatørene fjerner datapakker på mobiltelefon. Telenor prøvde å innføre dette for "vanlige" internnettlinjer også, men fikk ingen andre leverandører med seg så de måtte slutte(Folk gjorde opprør og fant seg andre leverandører). Med tanke på at datapakker er standard på mobiltelefoner, og alle operatører opererer med dette blir det nok neppe fjernet om ikke regjeringen pålegger selskapene å fjerne det. Her snakker vi private firmaer som i all hovedsak kun er interessert i å tjene så mye penger som mulig, og datapakker øker inntjeningen. På bakkelinjer kan de prisdifferensiering med hastighet på linja, men over mobilnettet er ikke dette en praktisk måte å gjøre det på siden så mye er avhengig av dekning og tilgjengelig mobilteknologi. Derfor har man datapakker, slik at mobilselskaper kan ta grovt betalt fra folk som trenger mye data.

Lenke til kommentar

 

Ser på det som usannsynlig at teleoperatørene fjerner datapakker på mobiltelefon. Telenor prøvde å innføre dette for "vanlige" internnettlinjer også, men fikk ingen andre leverandører med seg så de måtte slutte(Folk gjorde opprør og fant seg andre leverandører). Med tanke på at datapakker er standard på mobiltelefoner, og alle operatører opererer med dette blir det nok neppe fjernet om ikke regjeringen pålegger selskapene å fjerne det. Her snakker vi private firmaer som i all hovedsak kun er interessert i å tjene så mye penger som mulig, og datapakker øker inntjeningen. På bakkelinjer kan de prisdifferensiering med hastighet på linja, men over mobilnettet er ikke dette en praktisk måte å gjøre det på siden så mye er avhengig av dekning og tilgjengelig mobilteknologi. Derfor har man datapakker, slik at mobilselskaper kan ta grovt betalt fra folk som trenger mye data.

 

Da ser jeg ihvertfall ikke en fremtid med streaming på mobiltelefoner og nettbrett.

Lenke til kommentar

 

Da ser jeg ihvertfall ikke en fremtid med streaming på mobiltelefoner og nettbrett.

 

Men kan jo koble dem til WiFi når man er hjemme, men over mobilnettet ser jeg ikke noen fremtid med dagens struktur. (I henhold til spill-strømming fra en spill-PC som står hjemme.)

 

Strømming som Netflix kan man bruke da, gitt at man har et OK abonnement (5GB eller mer i mnd.). Mobilstrømmingen til Netflix bruker ikke så veldig mye data, så om man strømmer en episode her og der på bussen bør ikke forbruket gå så veldig høyt.

Lenke til kommentar

Da ser jeg ihvertfall ikke en fremtid med streaming på mobiltelefoner og nettbrett.

Er ikke det det handler om. En mobil telefon i dag er en håndholdt pc (i alle fall smart mobiler), og det dreier seg hva kan skje når disse får enda mer kraft enn hva de har i dag. Da ser jeg muligheten for at de kan erstatte konsollen (og kanskje pc'en), slik at du kobler mobilen/nettbrettet til skjerm (inkl. tv), og kontrolleren/musa osv i mobilen/nettbrettet eller noen tilsvarende løsninger. Kommer jo helt an på hvilke andre teknologier som modnes med årene, kanskje f.eks. trådløs hdmi er bra nok for high-end spilling.
Lenke til kommentar

En kontroller med vesentlig høyere oppløsning...det kan jeg like. Kanskje en kan kaste mus & tastaturet en gang for alle..

 

Men dette var noe rare greier..ikke helt hva jeg hadde sett for meg. Men det er jo nytt og spennende dette....tipper noen hos Sony og Microsoft sitter å klør seg i hode nå.

 

Ikke overasket overhode at det ikke ble annonsert noen HL3, ikke litt engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om noen har sett på det bildet som endret seg hver dag om det er noe ARG eller ikke.

 

Vel, du har den her:

 

BYNy9F8.gif

 

Men ja, einig, hadde håpt det skulle bli avslørt noko der i dag, så vi viste om det var ein ARG på gang eller ikkje. No blir det vel berre endelause spekuleringar igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Altså uinterresant.

 

Vanlige TV'er i dag har i hvertfall >50ms input lag, så om man legger 1-2ms nettverkslag på toppen av dette skal man faen meg være god for å merke forskjell. Selv PC skjermer har noe sånn som <2-10ms lag, så å øke det til <4-12ms vil ikke akkurat være krise.

 

Vi snakker lag i klassen en til to tusendeler av et sekund... Om du mener dette er for høyt er du bare trass og generelt imot teknologien eller noe sånt?

Endret av Cerru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...