Gå til innhold

Dings for å kunne bruke PS2 kontroll til PC-spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert en overgang du kan bruke, men er det ikke like greit å bare kjøpe en XB360-kontroller? Har du en med kabel er det bare å plugge den i, så skal den funke med en gang. Du kan bruke en kontroller fra playstation, men da må du slite med uoffisielle drivere, motionjoy og alt det der. En XB360-kontroller koster ikke stort lengre. :)

 

Edit: Fant en XB360-kontroller med kabel til kr 240. ;)

 

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=52A-00005&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=52A-00005

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Det har jeg ikke merket.

 

Men det kan oppstå programvaremessige problemer ettersom MotionInJoy-driveren må ta seg litt til rette i Windows for å kunne gjøre jobben. F.eks. sluttet mitt trådløse oppsett for tastatur og mus å funke, og jeg måtte gjøre litt research og fikle litt i kontrollpanelet. Hvis du absolutt ikke vil risikere slikt, så bør du nok heller skaffe en 360-kontroller.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Det har jeg ikke merket.

 

Men det kan oppstå programvaremessige problemer ettersom MotionInJoy-driveren må ta seg litt til rette i Windows for å kunne gjøre jobben. F.eks. sluttet mitt trådløse oppsett for tastatur og mus å funke, og jeg måtte gjøre litt research og fikle litt i kontrollpanelet. Hvis du absolutt ikke vil risikere slikt, så bør du nok heller skaffe en 360-kontroller.

Men hvis tastatur/mus er kablet , skal det kunne gå fint?

Lenke til kommentar

Er det snakk om at PS3-kontrolleren responderer tregere, eller ?

Jeg slet lenge med å få en trådløs Dualshock til å fungere på PC, men gav opp til slutt. Windows fant den uten problem, men å faktisk bruke den var noe helt annet. Prøve alt mulig fra å oppdatere til de siste driverne, til å prøve motionjoy uten noe som helst hell. Windows klarte rett og slett ikke å reagere i det hele tatt på noe som helst. På det beste ble enkelte knapper registrert, men det var alt. I stedet kjøpte jeg en XB360-kontroll med kabel til tre hundrelapper, plugget den i, og alt fungerte med en gang. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...