Gå til innhold

Morsomme Politihistorier


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kunne blitt en fantastisk kortfilm. Just sayin'.

Tror 'forklaringen' er mye enklere enn som så. Politimannen kunne ikke vite om fyren jobbet i butikken eller prøvde å stikke av. Å stikke av fordi han var for sen til å åpne butikken er ikke akkurat det samme som å bare stikke av fordi man ikke gidder betale boten. ;) Men uansett var det nok flaks at politimannen var så grei. Det kunne fort ha gått mye, mye verre. Å stikke av fra politiet er aldri noe lurt. Spesielt ikke om de har fått med seg registreringsnummeret på bilen din. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en kamerat som la merke til onkel politi bak lasermåleren sin i veikanten, da han var på vei hjem. Han kjørte litt fortere enn han skulle, og skjønte at han kom til å bli stoppet, men til sin overraskelse møtte han ikke på noen som vinket ham inn før han skulle kjøre av til sitt nabolag. Så han svingte av og kjørte hjem. Riktignok hadde politiet som nevnt over her fått tak i registreringsnummert hans og møtte opp på døra en stund senere, men det ble ikke noe "reaksjon" på det i og med at han faktisk hadde en grunn til å svinge av der han gjorde. Er ikke alle som legger merke til laserkontroller; av og til sitter de ganske godt gjemt.

 

Sier meg tildels enig med TityBoi her, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trodde før at man måtte måle på en strekning uten avkjøringer før politiet som vinket deg inn. Men det stemmer visst ikke. Politiet vinker deg ikke inn før du et ganske nærme uansett så det er fullt mulig å sving av uten å ane noen ting hvis man blir målt på en strekning med avkjøringer. Man kan ikke kalle det å stikke fra politiet. Det blir for dumt, akkurat som hvis man kaster en murstein i ett vindu så løpet man ikke fra politiet med mindre politiet er der.

Lenke til kommentar

 

Man kan ikke kalle det å stikke fra politiet. Det blir for dumt, akkurat som hvis man kaster en murstein i ett vindu så løpet man ikke fra politiet med mindre politiet er der.

 

 

Dersom en person står heilt alene utenfor for eksempel en dagligvarebutikk og kaster en murstein gjennom det ene vinduet, så kan det vel hende at denne personen legger på sprang med en gang dem har kastet mursteinen, selv om det ikke er noen andre mennesker i nærheten, fordi dem ikke vil henge rundt og risikere å bli oppdaget.

 

Dersom du bryter deg inn og raner en butikk eller noe, så er du vel interessert i å komme deg raskest mulig vekk fra stedet uten å bli tatt. Da lønner deg seg vel ikke å bli stående rett utenfor stedet du har ranet og bare vente på at noen kommer og oppdager deg.

Endret av WeirdFace
Lenke til kommentar

Tenkte det samme, jeg hater disse avsporte trådene. Det ender alltid med at de dør ut.

Og om de ikke gjør det? Det er lettere å finne en utdødd tråd enn et tilfeldig innlegg i en 800 sider lang tråd.

 

Vi får stadig vekk klager på off topic i kundetråden. Her ble det diskusjon om politiet, og da splittet vi ut hele diskusjonen, fordi folk ønsker historier, ikke diskusjon, i kundehistorietråden.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte det samme, jeg hater disse avsporte trådene. Det ender alltid med at de dør ut.

Moderatorhandlinger er litt "fyfy" å diskutere i tråder, men denne føler jeg at jeg må kommentere. Det er litt hipp som happ hvordan trådene utarter seg etter at de har blitt splittet, men jeg ser flere positive utfall enn negative. Når man lager en ny tråd som er rundt et spesifikt emne, åpner det for mer diskusjon. I tillegg får den en egen plass i kategorien. Det er ikke alle som leser "Kunder på jobben din", derfor kan det være større sjans at noen klikker seg inn når man ser den ligge i denne kategorien. Dør den ut, ville sannsynligvis diskusjonen dødd ut i tråden den opprinnelig lå også, men da ligger den heller som sin egen tråd og ikke i en tråd med ~16k svar.

 

Som Brun skriver over har det vært en hel haug av klager, derfor prøver vi å splitte ut store diskusjoner som går på slike ting. Det er ikke alle som ønsker å lese diskusjon hvordan politiet gjør lasermålinger, de vil heller lese kundehistorier.

Er det noe mer diskusjoner/tilbakemeldinger rundt dette bes dette om å ta på personlig melding så det ikke blir mer offtopic i tråden :>

Endret av Dysfunctional
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg var på tur til jobben, som då var eit anlegg i Fyllingsdalen. Køyrde Bjørgevegen med ein varebil frå 2004, med oppbrukte bakre demparar. Det eg ikkje visste var at i bilen bakanfor min sat ein lensmann på tur til jobben sin, truleg stasjonen i Fyllingsdalen. Dette resulterte i full politijakt over heile Fyllingsdalen, før ein av patruljane fann bilen min og anleggsplassen i ein avsidesliggande krok utpå dagen. Berre for å skriva ut ein mangellapp. Eg hugsar enno det skuffa uttrykket i andletet til dei to tenestemennene då det synte seg at alt anna var i orden, og at eg heller ikkje var ein underbetalt svart-arbeidande polakk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En tidligere sjef fortalte meg en gang om en ganske mislykka ransøvelse han hadde hatt i butikken sin. Opplegget var at "ranere" skulle komme til butikken og "rane" kassererne, alarmknappen skulle trykkes inn for å tilkalle politiet, sjefen skulle deretter gå ut bakveien og ha med seg et hvitt ark som han skulle vinke med til politiet. Faren over.

 

Halve øvelsen gikk greit, men sjefen min hadde følt seg bra teit da han sto ved bakdøra og venta med dette arket i hånda. Venta. Venta litt til. Og enda lenger. "Dette tok da jævlig lang tid ...?" (butikken lå på et lite sted, så det var toppen snakk om en km fra politistasjonen til butikken). Etter langt om lenge ringer telefonen. Det er politiet.

 

"Ja, nå står vi på utsida, hvor er du?"

"Jeg står ved bakdøra! Hvor er dere?!"

"Vi er ved *butikknavn*, ved lagerdøra?"

"Dere skal til *butikknavn* *adresse*!!"

 

Lite sted, men kjeden hadde faktisk flere butikker på stedet. Onkel Blå var ikke helt oppdatert på hvor de skulle da alarmen gikk. Kanskje greit dette bare var en øvelse ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke om politiet, men tollen, så synes den passer.

 

Etter en lengre reise i Asia hadde jeg kommet meg helt Stockholm med tre flasker som inneholdt hjemmelaget sprit, kobraer og skorpioner. Siste etappe var fra Sverige til Norge med buss, og jeg var ikke interessert å miste disse eksotiske suvenirene.

Etter flere timer med søvn på bussen våkner jeg av at vi ruller inn i en stor hangar og sjåføren som sier "det ser ut som det blir en liten tollkontroll". Jeg kjenner da at mitt hjerte begynner å banke raskere, og får en ubehagelig følelse i magen. Hvor ulovlig det er å ta med disse vet jeg ikke, men at de allerede passerer grensen for mengden alkohol, ikke er merket med prosent, samt inneholder disse dyra gjør meg veldig nervøs.

Tollerne kliver på med sin bikkje som får snuse på oss samtidig som de velger ut "tilfeldige" for spørsmål. Man kan vel si at et halvår med backpacking gir deg en look som peker deg ut for litt mistanke, så jeg må svare på ett par spørsmål. Flaskene lå nede i en stor bag, pakket sammen med mine klær for å ikke klirre. Tollerne sjekker min lille veske som jeg hadde med inne på bussen. Deretter går tollerne av bussen og jeg puster lettet ut.

Så kommer en ny melding fra busssjåføren "alle må gå av og ta ut sine eiendeler fra bagasjerommet". "Faen" tenker jeg. Alle begynner å ta ut sine vesker, og noen få må gå igjennom veska si på et stort avlangt metallbord med tollerne. Min bagasje lå ikke sammen med de andres, men på den andre siden av bussen, og siden jeg hadde så mye og så tung bagasje hadde busssjåføren hjulpet meg med å bære det inn dit. Jeg går bort til han og spørr om han kan hjelpe meg med de, hvorav han svarer "æh, vi driter i det" litt lavt.

Så kommer en toller bort til meg og spørr om den lille veska mi er alt jeg har. Jeg lyver, og sier "ja". Får deretter gå inn på bussen igjen, og se på de andre som må igjennom resten.

pheeew :)

Endret av Laughing Madcap
Lenke til kommentar

Usikker på skorpioner, da de går inn under virvelløse dyr. Men kobraer er ikke lov å ta med til Norge. Hadde du blitt tatt ville slangene ha blitt beslaglagt, og du ville fått en bot på mellom 5.000kr og 20.000kr. Du har med andre ord nettopp innrømmet smuglig. Neppe noen kan gjøre nå, men du bør sjekke ting litt bedre neste gang.

 

http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/eksotiske_dyr_til_Norge/

 

http://www.reptilfreaks.no/forum/lover-og-regler/167-straff-slangehold.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Livsfarlige skorpioner....er ganske sikker på at de ikke er lov (var en som ved et uhell hadde med seg en livsfarlig gul deathstalker i bagasjen fra Spania.......trodde man måtte til Nord-Afrika for å finne sånne ?)

Lenke til kommentar

Usikker på skorpioner, da de går inn under virvelløse dyr. Men kobraer er ikke lov å ta med til Norge. Hadde du blitt tatt ville slangene ha blitt beslaglagt, og du ville fått en bot på mellom 5.000kr og 20.000kr. Du har med andre ord nettopp innrømmet smuglig. Neppe noen kan gjøre nå, men du bør sjekke ting litt bedre neste gang.

 

http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/eksotiske_dyr_til_Norge/

 

http://www.reptilfreaks.no/forum/lover-og-regler/167-straff-slangehold.html

 

 

 

Ville han fått like stor bot, på å ta med en død kobra i flaske, som om han hadde tatt med en levende kobra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...