Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Du kan til en grad kontrollere det ved at du for eksempel velger å trade med en minion på brettet før du spiller en minion fra hånda for å unngå en spell som dreper dine egne. Gjøre smarte valg.

 

Ja, man har jo det, mulligans, og ikke spille minions om man har stort nok overtak, men effekten av det er veldig liten kontra de enorme effektene av tilfeldige spells.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan til en grad kontrollere det ved at du for eksempel velger å trade med en minion på brettet før du spiller en minion fra hånda for å unngå en spell som dreper dine egne. Gjøre smarte valg.

Har lært å bruke minions før jeg spiller nye, men det er uansett stor sjanse for at en taper

Lenke til kommentar

Tror jeg konkluderte med å aldri spille nye ting på et board jeg har litt overtak på. For stor risk for å cleare egne.

 

Spilte mot verdens uheldigste fyr i går. Alt av spells han rakk få ødela hans egne minions. Han hadde ikke board presence før tur 5 eller 6.

 

Enig ellers, for mye RNG. Andre runden du taper av en astral er det ikke så gøy lenger.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Noen av dagens mindre seriøse forsøk:
1. Majordomo Executus som tech mot Sylvanas:
Morsomt. For få Sylvanaser til at det skjer ofte.

2. C'thun Warrior uten Twin Emps:
For lite press på motstander, holder board greit, men har for få win conditions. Ender med å måtte slite ned motstanderen seint, seint i spillet.

3. Wild Ping Shaman:
Morsomste deck jeg har spilt på lenge. Elven archer, mad bomber, fire elemental, kraken, disciple of cthun, cthun osv. Drage-egg og Acolyte for når bomber bommer. Ikke veldig effektiv, men mindre dårlig enn man skulle trodd.

edit:
Å tulle rundt med rare tema med Druid, Shaman og Warrior er i det hele tatt ganske morsomt tidsfordriv.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Har laget et priest deck jeg var ganske fornøyd med, og egentlig fortsatt har troen på. Men har gått 0-6 så langt, så mulig jeg tar skammelig feil.. :p (vant faktisk 2 kamper mens jeg skrev innlegget, så 2-6 nå).

Det er hovedsaklig en controll deck, men innslag av deathrattle minions. Win condition er Yogg-Saron og/eller N'Zoth som "reviver" masse deathrattle minions.

 

De fleste gangene jeg har tapt har jeg vært jeg èn runde fra lethal, og jeg, muligens inhabil dog, mener motstander har sykt flaks med top decking, random spells e.l. 

 

Hva tror dere? For dårlig win conditions? For treigt deck? Hadde kanskje hatt bedre sjans om jeg la inn litt healing eller mer korttrekk? Mer control i starten eler taunts?

 

controllrattle%20yogg.png

Lenke til kommentar

Litt skeptisk til huge toad i en deck som ikke er veldig zoo eller aggro, og tror skeleton knight sjelden vil være verdt det. Skjønner forsåvidt nzoth-synergien, men får du til å få inn mer value der så hjelper nok det.

 

Litt mye answers med 2x begge shadow words og entomb?

 

Prøv et par runder til og se om det er noen fellesnevnere når du taper med decken.

Lenke til kommentar

Fortsetter å tape, men syns likevel det er ufortjent..

To siste: mot aggro shaman. Jeg rydder bordet så best jeg kan, men han har allikevel alltid noe sticky å legge ut. Så når han kun har 1 kort igjen og det ligger 4 low healths på han side, legger jeg chillmaw (med dragon på hånd). Så da er det jo bare å gjette hvilket kort han trekker på sin runde... (earth shock).

 

Mot hunter; jeg har infested tauren, damaged golem og museum curator på bordet, motstander savannah highmane. Han legger kings eleck og trekker Tundra Rhino. Legger den og hunters marker taunten min til 1 hp og klarer dermed å skade meg slik at jeg kun har 2 hp igjen.. Jeg sitter klar med N'Zoth som ville spawnet chillmaw og infested tauren (taunts) og fylt opp resten av bordet, men siden jeg kun har 2 hp mot Hunter er det altså tapt.

 

Jeg gir ikke opp decket helt enda, men det ser dårlig ut så langt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...