Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at en deck kalles "cancer" er vel fordi den er så aggro som det er mulig å bli, ignorerer motstanderen sine minions (med mindre det er taunt) og går alltid face. Kampene er korte og motstanderen skjønner tidlig om h*n klarer å stå imot eller taper. Og taper h*n så svir det fordi du taper for en motstanderen som nærmest spiller på autopilot.

 

Det er hjernedød hearthstone og disse deckene er det mange av. Det var en av grunnene til at jeg mistet lysten på å spille ranked fordi jeg liker mer control og det å måtte tenke litt. Ta litt avgjørelser. Møter du bare hunter og zoo så er det lite givende.

Lenke til kommentar

Grunnen til at en deck kalles "cancer" er vel fordi den er så aggro som det er mulig å bli, ignorerer motstanderen sine minions (med mindre det er taunt) og går alltid face. Kampene er korte og motstanderen skjønner tidlig om h*n klarer å stå imot eller taper. Og taper h*n så svir det fordi du taper for en motstanderen som nærmest spiller på autopilot.

 

Det er hjernedød hearthstone og disse deckene er det mange av. Det var en av grunnene til at jeg mistet lysten på å spille ranked fordi jeg liker mer control og det å måtte tenke litt. Ta litt avgjørelser. Møter du bare hunter og zoo så er det lite givende.

Problemet er at for å få et decent control deck koster det fryktelig mye dust. Det er en designflaw med spillet etter min mening, fordi det tvinger folk over på de billige aggro deckene, som folk kaller cancer, fordi man ikke har noe annet valg.

 

Selv startet jeg zoolock fordi det var det eneste jeg kunne komme i nærheten av å lage. Etter GvG fikk jeg en del mech kort og gjorde decket om til mech zoolock, og laget en jeeves mech mage. Har også etterhvert skrapet sammen nok kort til å lage et deathrattle/midrange control priest deck, selv om jeg mangler noen kort.

 

Enten får man endre kostnaden på en del kort så det blir enklere å lage control decks, ellers får folk bare godta at Zoo finnes og suck it up uten å måtte kalle alle som ikke har brukt lass med penger på spillet for cancer spillere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet ligger jo i mye av det UriasX sier. Folk flest ønsker å vinne og å klatre på ladder, og de ønsker det fortest mulig. Da er slike aggro decks det eneste reelle alternativet. Det at de koster lite og er relativt lette å spille, mens de fremdeles er svært effektive gjør at det er mange nye spiller som bruker slike decks også. De er billige, raske og effektive. Perfekt for en spiller som vil klatre raskt og få gull fortest mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

UriasX: Er nok riktig som du sier. Derfor er det litt synd at det ikke har blitt gjort noe med hvor fort du får tak i kort du mangler. Det kræsjer litt med at Blizzard samtidig ønsker mer action midt på brettet, og ikke bare rett på hero. For det er vel like mye aggro nå som før?

 

Men det spørs vel om det vil bli slik uansett, for folk ønsker - som Blodappelsin sier - å klatre fortest mulig. Prøvde selv en hunter med kun 2 traps (explosive), 2 owls og resten undertaker/deathrattle/charge/våpen og direkte dmg. Den har ingen legendaries og er rett og slett latterlig bra. Det er absurd mye dmg i den decken og motstanderne er sjanseløse i 8 av 10 kamper. I sesong nr. million så gidder man vel ikke bruke lang tid rundt rank 15-5 om man går for legendary.

 

Uansett så er jeg enig i at kostnaden for å lage kort er altfor høy.

Lenke til kommentar

Prøvde meg på warrior i arena. Er min dårligste klasse etter hunter men fikk oppdrag med 5 warr wins så jeg prøvde nå allikevel. Endte opp med å få velge 2 legendaries og fikk Ilidan og KT! :O Hadde 7 2drops, 7 3drops, 10 4manakort og etpar på 5 i tillegg til de nevnte legs og 2 execute og en upgrade.

 

Gikk desverre ikke så bra og endte 5-3. Tapte mot to paladins og en mage. Når decket begynte å rulle var det tilnærmet ustoppelig, men spesielt paladinene var helt håpløse. Masse divine shields kombinert med at jeg trakk dårlig gjorde at jeg aldri fikk stabilisert. Mot magen fikk jeg han ned til 4 hp før han kjørte full freeze mage mode med flere blizzard, cone of cold og annen drit.

 

Alt i alt så ble det fryktelig festlig når det gikk bra, men like frustrerende som vanlig når det gikk dårlig. Er første Legendary jeg har sett i arena siden lenge før GvG, og så får jeg to på rad på kort 29 og 30 :O

Lenke til kommentar

Grattis :thumbup: Gjorde noen dailies i dag og endte opp med 800 gull så jeg kjøpte like godt 8 packs, og de var ganske så brukbare. 1 Malorne, 3 epics og et par golden kort, inkludert en golden rare som gav litt dust. Har nå 1800 dust og funderer på hvilken legendary jeg skal lage.

 

Fra vanilla så er det vel fortsatt noen legendaries jeg har bruk for: Grommash og Baron Geddon om jeg noen gang kommer til å spille warrior igjen, Cenarius, Antonidas, VanCleef, Al'Akir og kanskje Harrison Jones. De fleste disse klarer jeg meg likevel fint uten.

 

Men det kortet jeg virkelig trenger er Sylvanas, så da er spørsmålet: Sylvanas eller Dr.Boom? Begge er auto-include i endel decker. Det som taler for Sylvans er at det er null sjanse for at jeg finner henne i en pack siden jeg kun åpner GvG packer nå, mens det er vel kanskje en viss sjanse for at Dr.Boom blir nerfet? Shit...vanskelig valg..

Lenke til kommentar

Grattis :thumbup: Gjorde noen dailies i dag og endte opp med 800 gull så jeg kjøpte like godt 8 packs, og de var ganske så brukbare. 1 Malorne, 3 epics og et par golden kort, inkludert en golden rare som gav litt dust. Har nå 1800 dust og funderer på hvilken legendary jeg skal lage.

 

Fra vanilla så er det vel fortsatt noen legendaries jeg har bruk for: Grommash og Baron Geddon om jeg noen gang kommer til å spille warrior igjen, Cenarius, Antonidas, VanCleef, Al'Akir og kanskje Harrison Jones. De fleste disse klarer jeg meg likevel fint uten.

 

Men det kortet jeg virkelig trenger er Sylvanas, så da er spørsmålet: Sylvanas eller Dr.Boom? Begge er auto-include i endel decker. Det som taler for Sylvans er at det er null sjanse for at jeg finner henne i en pack siden jeg kun åpner GvG packer nå, mens det er vel kanskje en viss sjanse for at Dr.Boom blir nerfet? Shit...vanskelig valg..

 

Kan ikke helt se hvorfor boom skulle blir nerfet. Han er bedre enn War golem, men det er jo ikke stort å sammenlikne med. Blir litt som å si at zombie chow må nerfes fordi Murloc Raider er bedritent :tease:

 

Problemet er kanskje at det ikke er så mange tilgjengelige kort på 7 mana, så Boom, Troggzor og Geddon er det man har å velge mellom, i tillegg til stormwind champion da.

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvorfor boom skulle blir nerfet. Han er bedre enn War golem, men det er jo ikke stort å sammenlikne med. Blir litt som å si at zombie chow må nerfes fordi Murloc Raider er bedritent :tease:

 

Problemet er kanskje at det ikke er så mange tilgjengelige kort på 7 mana, så Boom, Troggzor og Geddon er det man har å velge mellom, i tillegg til stormwind champion da.

 

 

Joda, men han blir jo i så fall ikke nerfa fordi han er bedre enn war golem.. Og han er heller ikke bare bedre enn war golem, men veldig mye bedre. War golem gir deg 7/7 for 7 mana, ferdig med den saken. Med Dr.Boom får du altså 9/9 når han spilles, fordelt på 3 minions. Får du middels uttelling på bombene så representerer Dr.Boom 13/9. Maks uttelling gir 17 dmg fordelt på 9 helse, på 3 minions. Det er ganske sykt for 7 mana og ett enkelt kort. Tar du ut Dr.Boom feks med Big Game Hunter så er det fortsatt 2-10 dmg igjen, som ikke er verdt å bruke silence på. I tillegg har vel også Blizzard hatt en liten tradisjon med å nerfe kort som brukes i de fleste decker, noe Dr.Boom gjør for øyeblikket.

 

Men vi får se. Jeg tror det er en viss sjanse for at Dr.Boom blir nerfet, men hvor stor den er vet jeg ikke. Er forøvrig enig med deg angående 7 mana kortene, og det er sånn sett bra at det dukket opp noe bra der i GvG.

Lenke til kommentar

10k dust nå, problemet er at jeg ikke trenger det for og spille arena :p Kanskje på tide og kjøpe min første legendary alikevell. Har fått en god del i kortpakker som jeg har vunnet i Arena da.

 

Ja, har selv over 10k dust, men spiller hovedsaklig arena, kunne jo seff craftet opp endel av det jeg mangler fra grunnsettet, men det er jo alltid litt power-creep og jeg har ikke nok dust til å ha alle legendaries når det stadig kommer ut nye, så crafter når jeg trenger noe konkret jeg ikke tror jeg snart får i en pakke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om noen har lyst på en Hearthstone buddy (eller generelt Blizzard buddy), så er det bare å adde Blodappelsin#2920. Er ikke sånn supergod, men har det mye moro med spillet. Mangler litt dust/gold for å få de virkelig gode deckene, så spiller ofte mach mage/warlock. Spiller også Heroes of the Storm og Diablo 3 i tide og utide. For tiden går det i i HS og HotS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...