Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Det tjener de ikke veldig mye penger på

alt er jo relativt.

 

wveowu.jpg

 

I tillegg får de fra 0,25-0,75kr pr visning.

 

+ rundt 46.000,- pr måned fra ekstra-medlemmene.

 

Grunnen til at HW.no har lagt til dette er for å prøve å få folk til å forstå at det å drive en nettside med journalister som reiser til messer over hele verden ikke er gratis.

Hvor har du det ifra? Er mange av messene de besøker som er kjøpt og betalt av andre enn Tek.no-nettverket..

 

 

Uansett;

Bruk av filteret under, minsker inntektene til Tek.no-nettverket!

hwads.png

Endret av Merko.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke problemet med å ha litt reklame eller droppe en cola eller to (eller en iskrem) i måneden mot at dere slipper disse "forferdelige" reklamene, samt får et par ekstra artikler i ny og ne.

Jeg ser ikke noe problem med å kjøre adblock for å slippe å få kjøpepress rett inn i hjemmet. Jeg godtar ikke å se på kommersielt mas og dritt fordi det sitter noen ledere som på død og liv må ha en årslønn på mer enn 1 million.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som skjer med HW.no og Tek nå er på ingen måte unikt for Tek nettverket. En hel rekke nettpublikasjoner har den siste tiden gått over tilbetalingsløsninger. Siste ut er Aftenposten.

 

Dette er noe vi bare må belage oss på at vil fortsette. Både av norske og utenlandske publikasjoner.

 

Uten inntekter er det logisk nok ikke mulig å drive butikk. Betal eller støtt våre annonsører...

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden, men en stor inntektskilde for Tek er prisguiden.

Er ikke akkurat gratis for nettbutikker å være listet der.

 

Har tidligere jobbet i bransjen og sett hvilke summer som man må betale for å være med i prisguiden.

 

Er veldig skeptisk til å tvinge lesere til å enten betale eller se reklame kommer til å fungere.

Siden det finnes såpass mange andre nettsteder som har minst like bra kvalitet som Tek-nettverket.

Jeg har hvertfall sluttet å bruke Hardware.no når jeg skal lese IT-nyheter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den fane lista i toppen der er det default i opera eller er det fra et tillegg? fikk nesten litt lyst til å bytte fra chrome til opera for å teste det ut.

Det er default i opera (merk: opp til 12.16), dog mulig det må aktiveres i setings, husker ikke om det er aktivert som standard

http://www.opera.com/download/guide/?os=windows&ver=12.16&local=y

 

Veldig grei funksjon egentlig, lettere å holde kontroll

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Jeg for min del er fornøyd med HW.no og har ingen problemer med å betale usle 20 kroner i måneden for noe jeg leser hver dag.

 

Jeg er enig i at de tjener en del på annonseplasser, men jeg skjønner ikke problemet deres. Hva er så forferdelig farlig med noen få annonseplasser? I tillegg, bare for noen år siden betalte man rundt 15-20 kroner for DAGENS avis, mens her kan man få interaktive aviser for 0.7 øre dagen, og man får heller ikke reklame i motsetning til avisene som fortsatt tar reklame selv om man betaler?

 

Hva er det forbanna problemet? Jeg har en følelse av at dere skaper et problem ut av ingenting. Det er patetisk å se hvordan dere bruker flere timer på å unnslippe den livsfarlige reklameboksen med helgetilbud fra Komplett eller duden med nettverksprinter fra HP som har satt seg fast på taket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg for min del er fornøyd med HW.no og har ingen problemer med å betale usle 20 kroner i måneden for noe jeg leser hver dag.

 

Jeg er enig i at de tjener en del på annonseplasser, men jeg skjønner ikke problemet deres. Hva er så forferdelig farlig med noen få annonseplasser? I tillegg, bare for noen år siden betalte man rundt 15-20 kroner for DAGENS avis, mens her kan man få interaktive aviser for 0.7 øre dagen, og man får heller ikke reklame i motsetning til avisene som fortsatt tar reklame selv om man betaler?

 

Hva er det forbanna problemet? Jeg har en følelse av at dere skaper et problem ut av ingenting. Det er patetisk å se hvordan dere bruker flere timer på å unnslippe den livsfarlige reklameboksen med helgetilbud fra Komplett eller duden med nettverksprinter fra HP som har satt seg fast på taket.

Er da langt flere nyheter i en vanlig avis så litt feil å sammenligne det sånn da imo, men tja med måten tek har behandlet denne saken så gir det meg mer lyst til å installere adblock enn noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er da langt flere nyheter i en vanlig avis så litt feil å sammenligne det sånn da imo, men tja med måten tek har behandlet denne saken så gir det meg mer lyst til å installere adblock enn noe annet.

Enig i det i grunn.

 

Sånn sett ser jeg ikke helt grunnen til å blokkere adblock igjen, da minoriteten bruker det - men nå har de virkelig lagt egget :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det må du utdype. Hvordan kan inntekter ikke være en nødvendighet for et firma som går med underskudd?

 

Geir :)

 

Kanskje man skulle se litt på administrasjonen. Jo større man blir, jo flere blir ansatt i «viktige» stillinger. ;)

Lenke til kommentar

Det må du utdype. Hvordan kan inntekter ikke være en nødvendighet for et firma som går med underskudd?

 

Geir :)

Hvordan kan millionlønninger være nødvendig da? Skal man først snu et underskudd så kan man vel sørge for at man selv ikke får unødvendig høye lønninger før man begynner å se etter andre løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...