Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk forresten en epost fra Samsung om å laste ned Samsung Upick.

Og via appen fikk jeg et godt tilbud på F-Secure med gratis lisens i 2 år.

Verdt å få med seg, syntes jeg ihvertfall.

 

Appen skal være en slags tilbud-app, som skal gi spesialtilbud.

Merkelig nok fungerer ikke appen på alle telefoner, men Note 3 fungerer ihvertfall fint.

 

Link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.samsungupick&hl=no

Det finnes ingen gode tilbud på F-secure. Det måtte i så fall være at en fikk betalt for å installere det, og at en kan avinstallere det umiddelbart etterpå. F-secure er SØPPEL i mine øyne, totalt unødvendig bloatware.

 

Sånn, da fikk jeg sagt meningen min. (Møkk lei alle nye PC-er med den dritten forhåndsinstallert, de får aldri en krone av meg)

Lenke til kommentar

Har fått et tilbakevende problem:

Telefonen "glemmer" wifi-nettverk jeg har lagret. Oppdaget i går at telefonen ikke koblet seg på nettverket hjemme. Måtte legge inn nettverksnøkkel på nytt. "Jaja, sikkert pga bytte av AP" tenkte jeg. Men nå skjedde det samme på jobb idag også. Hadde ikke nettverket lagret.

 

Dette har skjedd en gang tidligere også, men da hadde jeg ikke gjort noen endringer verken på telefon eller nettverksutstyret hjemme.

Har forsøkt å kjøre factory reset, uten at det hjalp fra forrige gang.

Gode tips?

 

Ja, telefonen er rootet.

Lenke til kommentar

Hei, var så heldig at min Note 2 valgte å ta kvelden. måtte derfor gå til anskaffelse av Note 3 nå rett før 4'ern kommer. NICE

Har ett problem med å få lagret på minnekort, når jeg bruker POLARIS office og skal lagre kan jeg bare velge Device storage som lagrings medie. har prøvd å formatere minnekorte uten at det hjalp, kjøpte ett nytt ett uten at det hjalp heller. får opp minnekortet når jeg går inn i Innstillingsmenyen på lagring, der står SD kort Totalt plass 59,47 GB

Noen Tips

Lenke til kommentar

Har fått et tilbakevende problem:

Telefonen "glemmer" wifi-nettverk jeg har lagret. Oppdaget i går at telefonen ikke koblet seg på nettverket hjemme. Måtte legge inn nettverksnøkkel på nytt. "Jaja, sikkert pga bytte av AP" tenkte jeg. Men nå skjedde det samme på jobb idag også. Hadde ikke nettverket lagret.

 

Dette har skjedd en gang tidligere også, men da hadde jeg ikke gjort noen endringer verken på telefon eller nettverksutstyret hjemme.

Har forsøkt å kjøre factory reset, uten at det hjalp fra forrige gang.

Gode tips?

 

Ja, telefonen er rootet.

 

Ikke mye hjelp for deg dette, men har over en tid hatt akkurat samme problem som deg. Med varierende mellomrom finner telefonen det for godt å slette alle lagrede nett. Skal ta en hard reset til helga og håpe på at det vil hjelpe, men ut fra det du opplever har jeg mine tvil.

Min er ikke rootet.

Lenke til kommentar

 

 

Har fått et tilbakevende problem:

Telefonen "glemmer" wifi-nettverk jeg har lagret. Oppdaget i går at telefonen ikke koblet seg på nettverket hjemme. Måtte legge inn nettverksnøkkel på nytt. "Jaja, sikkert pga bytte av AP" tenkte jeg. Men nå skjedde det samme på jobb idag også. Hadde ikke nettverket lagret.

 

Dette har skjedd en gang tidligere også, men da hadde jeg ikke gjort noen endringer verken på telefon eller nettverksutstyret hjemme.

Har forsøkt å kjøre factory reset, uten at det hjalp fra forrige gang.

Gode tips?

 

Ja, telefonen er rootet.

Ikke mye hjelp for deg dette, men har over en tid hatt akkurat samme problem som deg. Med varierende mellomrom finner telefonen det for godt å slette alle lagrede nett. Skal ta en hard reset til helga og håpe på at det vil hjelpe, men ut fra det du opplever har jeg mine tvil.

Min er ikke rootet.

Det er en liten "trøst" at det er flere som opplever det. Det betyr i det minste at erfaringer og mulige løsninger kan utveksles :)

Lenke til kommentar

Sitter å leker med tanken om å Roote min Note 3. Har ikke tenkt å installere noe custom rom men mest for å prøve meg fram med noe man ikke har gjort før. I følge alt jeg har lest og sett av video så er det meget enkelt å roote telefonen men derfra er jeg usikker på hva root i det hele tatt gjør med telefonen.

 

Det jeg lurer på er hva root gjør bortsett fra å gi tilgang til muligheten for å installere ett custom room.

Kan man gå inn å slette det man ønsker uten å påvirke brukervennligheten til telefonen?

Hva ER trygt å slette om man kan slette ting?

 

For eks, så er telefonen stappet full av x antall Samsung programmer man ikke ønsker eller bruker, like så med Google programmer. Går det ann å slette alt dette uten å trøble noe på telefonen?

 

Vil ha en så "ren" telefon som man ønsker uten å måtte bytte til en nexus modell :)

Lenke til kommentar

Du kan installere en clean rom. Selv har jeg nettopp rootet uten å flashe ny rom. Kan gå i detalj senere i kveld siden jeg er på jobb nå ift hva jeg har gjort.

Det er mye mer som kan gjøres, som feks å endre utseende og funksjon på pen-wheel, men jeg liker designet og layoutet på den som er standard.

 

- Gjort slik at jeg kan åpne hvilken app som helst i windowed mode

- Endret utseendet på notification area og notification bar (flyttet klokken, endret farger, har mobildataikonet visende selv om wifi er på, gjemt wifi up/down-piler, osv. Se bilde.)

- Gitt innkommende anrop fullskjermsbilde av innringer

- Lagt til opptaksfunksjon under samtale

- Kan nå bruke kameraet under samtale

- Kan bruke hvilken app som helst i multiwindow

- Har fullstendige notifications selv om det er flere forskjellige notifications (mao komprimeres de ikke som de normalt sett kan gjøre dersom det er flere samtidig)

- Fjernet "input method" switcheren fra notifications når tastaturet er oppe

- Skrudd av advarselen om høyt volum som kommer når du går over et visst volumnivå ("listening at loud volumes may damage your ears, use caution")

- Skrudd av automatisk konvertering til MMS ved lange SMSer.

- Skrudd av Knox notifications

 

Og jeg har egentlig bare skrapet overflaten.

 

bilder:

 

 

11akfgg.png

wv5qnt.png

 

 

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp GO SMS Pro for 124 kroner, masse spennende - men: Samme hva jeg gjør så nekter telefonen å sette dette som default/standard SMS-program. Jeg har forsøkt via Go SMS Pro selv, og der står det som standard - og i innstillingene på telefonen står det og som standard. Men hver gang jeg trykker på meldingsikonet så kommer det opp et valg som samme hva jeg svarer sender meg tilbake med telefonens eget sms-program som default. Trykker jeg på selve ikonet til Go så kommer det opp som standard.

 

Har noen et tips her?

Lenke til kommentar

Spm til Note 3-brukere: Jeg er bare lett bevandret i Android da min hovedmobil er (var..) Eplefonen. Jeg er litt bekymret for databruken når jeg ikke er på hjemmenettet. Selv med alle apper stengt øser det inn gmail,dropboxsynk,og andre skytjenester. Jeg vil ha kontroll over når disse er aktive,samtidig som jeg vil bruke nett til f.eks. enkel surf uten at alt det andre går. På eplefonen kunne jeg slå av push der det var mulig,samt at gmail,dropbox og annet ikke går i bakgrunnen når de er avslått. Med mobilt bredbånd vil jeg ikke ha tømt kvoten uten kontroll...

Lenke til kommentar

Spm til Note 3-brukere: Jeg er bare lett bevandret i Android da min hovedmobil er (var..) Eplefonen. Jeg er litt bekymret for databruken når jeg ikke er på hjemmenettet. Selv med alle apper stengt øser det inn gmail,dropboxsynk,og andre skytjenester. Jeg vil ha kontroll over når disse er aktive,samtidig som jeg vil bruke nett til f.eks. enkel surf uten at alt det andre går. På eplefonen kunne jeg slå av push der det var mulig,samt at gmail,dropbox og annet ikke går i bakgrunnen når de er avslått. Med mobilt bredbånd vil jeg ikke ha tømt kvoten uten kontroll...

 

Du kan skru av synkronisering på Android. Da sparer du også veldig mye batteri.

Lenke til kommentar

*På eplefonen kunne jeg slå av push der det var mulig,samt at gmail,dropbox og annet ikke går i bakgrunnen når de er avslått. *

Under Settings -> Data usage -> er det en liste med oversikt over appene databruk, er det enkelte apper du syntes bruker for mye bakgrunns datatrafikk så kan du slå av bakgrunns trafikken for den aktuelle appen, er du koblet til wifi, vil den fortsatt tillate trafikk.

 

Edit: Men som MobilNerd, så ville jeg ikke bekymret meg for det, spesielt ikke om du har litt datatrafikk i abonnementet. Flyr som regel ikke MegaBytes av sted med mindre du bruker telefonen, jeg opplever ihvertfall aldri at datatrafikken løper løpsk av seg selv.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...