Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er problemet her?:

 

- Har rooted med towelroot

- Har innstallert ROM Manager

- Flasher Clockworkmod recovery

 

Når jeg så prøver å boote i recovery får jeg ikke opp noen options for backup slik at jeg kan mekke en Nandroid backup!???

 

Planlegger å legge inn xposed, men ønsker å ta en backup først...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva som er problemet her?:

 

- Har rooted med towelroot

- Har innstallert ROM Manager

- Flasher Clockworkmod recovery

 

Når jeg så prøver å boote i recovery får jeg ikke opp noen options for backup slik at jeg kan mekke en Nandroid backup!???

 

Planlegger å legge inn xposed, men ønsker å ta en backup først...

Jeg rootet med Towelroot, og intallerte TWRP med TWRP Manager direkte i Android. Fungerer helt utmerket.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jmz.soft.twrpmanager

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hva som er problemet her?:

 

- Har rooted med towelroot

- Har innstallert ROM Manager

- Flasher Clockworkmod recovery

 

Når jeg så prøver å boote i recovery får jeg ikke opp noen options for backup slik at jeg kan mekke en Nandroid backup!???

 

Planlegger å legge inn xposed, men ønsker å ta en backup først...

Jeg rootet med Towelroot, og intallerte TWRP med TWRP Manager direkte i Android. Fungerer helt utmerket.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jmz.soft.twrpmanager

 

Ok, skal sjekke den ut. Men, man får vel ikke flashet custom recovery?

Da blir jo spørsmålet, hvordan i hule gjenopprette tlf hvis noe skulle gå hakkendes galt?

Etter xposed innstallering opplever mange bootloops ol, og det er ikke noe problem å fikse så lenge man har en custom recovery, men blir et helvete regner jeg med uten den muligheten :-/

 

Ser at twrp har mulighet for nandroid backup, men problemet blir det samme hvis man ikke klarer å starte opp tlf for å gjenoprette en backup (noe man fikser glatt med custom recovery)???

Lenke til kommentar

Bruker towelroot selv for å modifisere mobilen med ting som feks åpne alle apper i multiwindow og windowed mode, endre enorme mengder ting med wanam xposed og slikt.

Jepp, ser mulighetene. Det jeg er ute etter er en backup slik at man sikrer seg hvis noe går galt. Dette kan etter hva jeg har forstått kun fikses gjennom en custom recovery - noe man ikke klarer å flashe med kun towelroot.

Lenke til kommentar

 

Ok, skal sjekke den ut. Men, man får vel ikke flashet custom recovery?

Jo, det er nettopp det du gjør. Du gjør det direkte fra Android.

 

Ta backup av originalrom, og så kan du installere hvilken rom du måtte ønske deg.

 

På "Install TWRP" skal man velge device name. Hvilken er korrekt for SM-N9005 der?

 

EDIT:

Tripper man KNOX ved å innstallere TWRP?

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

 

 

Ok, skal sjekke den ut. Men, man får vel ikke flashet custom recovery?

Jo, det er nettopp det du gjør. Du gjør det direkte fra Android.

 

Ta backup av originalrom, og så kan du installere hvilken rom du måtte ønske deg.

 

På "Install TWRP" skal man velge device name. Hvilken er korrekt for SM-N9005 der?

 

EDIT:

Tripper man KNOX ved å innstallere TWRP?

 

Device name er "hlte" (Se her)

 

Du trigger KNOX uansett hvilken recovery du flasher.

 

Jeg var også bekymret for dette i mange måneder, men jeg bruker jo ikke KNOX til noe som helst, så derfor bryr det meg ikke. Jeg er ikke bekymret for eventuelt bortfall av garanti, de får fikse den på reklamasjon her i Norge hvis de heller liker å kalle det det. Koster ikke meg noe uansett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du trigger KNOX uansett hvilken recovery du flasher.

 

Jeg var også bekymret for dette i mange måneder, men jeg bruker jo ikke KNOX til noe som helst, så derfor bryr det meg ikke. Jeg er ikke bekymret for eventuelt bortfall av garanti, de får fikse den på reklamasjon her i Norge hvis de heller liker å kalle det det. Koster ikke meg noe uansett...

 

Jepp, dette er jo samme reisa hver gang man går til anskaffelse av ny tlf...Kuulern i månedsvis før man tør å ta steget helt ut med rooting/flashing osv :D Dette har jeg gjort på ørten enheter tidligere, så jeg er egentlig ikke veldig bekymret ;)

 

Er det ikke slik at de avviser reklamasjon/garanti så fort de ser at tlf er tuklet med? Av hva jeg forstår loven, så skal de ikke ha muligheten til dette, men er allikevel det de gjør - og hvis man bricker tlf pga flashing ol kan man jo skjønne de.

 

Når det er sagt, hele poenget mitt med å bruke Towelroot var å unngå trigging av noe garantitull, men hvis man allikevel trigger ved å flashe recovery kunne jeg jo rootet ved normal metode første gang ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som sliter med at telefonen har blitt merkbart treigere i det siste? Har brukt den som hovedtelefon siden den kom ut, med unntak av cirka en måned i somemr der den var ett eller annet sted oppe i Nord Norge. Da jeg tok den i bruk var den lynrask, nå begynenr den å nærme seg mediocre. Er eneste måte å fikse dette på factory reset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...