Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er de trådløse signaler fra nettet helseskadelige?


Nordmann3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke forsket lenge nok på, når vi er en 10-20 år lenger fremme så vet de mer om kreftrisiko og slikt. Mobiltelefoner mot øret hele tiden, tror jeg de nå mener kan være farlig.

 

Man forsket lenge på sigarettrøyk også før de fant ut at det var farlig/bevis.

 

Spedbarn skal feks holdes unna mobiltelefon.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hei, jeg har ikke så veldig bra trådløst nett signal så jeg lurte på å kjøpe en ekstra antenne... er det slik at trådløst nett er helseskadelig og i så fall hva kan det føre til.? Antennen er sikkert litt sterkere enn den som var der fra før og vil sikkert doble signalet.

Dette er vel hva man vet i dag.

http://www.nrk.no/livsstil/avviser-all-fare-ved-mobilstraling-1.8320692

Lenke til kommentar

Jeg har utstyr til å måle dette og ser forskjell, men spørsmålet er jo om man måler nocebo-effekten, slik som andre studier ofte konkluderer med eller om det er reell effekt. De fleste som ønsker å sjekke dette har jo gjerne en bekymring om at det er farlig.

Blindtest er en ganske enkel måte å eliminere nocebo-effekten

 

Forøvrig stråler en mobil hundrevis av ganger mer enn wi-fi, så hvis du er bekymret for stråling kan du jo starte med å kaste mobilen.

Lenke til kommentar

Blindtest er en ganske enkel måte å eliminere nocebo-effekten

 

Forøvrig stråler en mobil hundrevis av ganger mer enn wi-fi, så hvis du er bekymret for stråling kan du jo starte med å kaste mobilen.

 

Det er mange faktorer i dette og svak stråling kan faktisk være mer skadelig enn sterk når det gjelder ulik påvirkning i kroppen, selv om jeg er enig i at mobilen er sterkt mistenkt for en av de mer aggressive krefttypene som harmonerer godt med siden mobiltelefonen brukes på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...