Gå til innhold

Anbefaling: Spilleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det valgt et alt for tungt kabinett for en gamingmaskin, så vidt jeg vet er gaming fremdeles en sosial aktivitet hvor unge mennesker kommer sammen i helger og skoleferier.

Her veier kabinettet over 13k og jeg har erfaringer som tilsier at selv aluminiumskabinetter på 8kg blir for tunge i en slik sammenheng. I en gamingmaskin bør man ha et lett alu-kabinett på ca 4 kg da den blir mer enn "tungt nok" når komponentene kommer inn.

 

Kvaliteten på PSU er så laber at det er bare å "slenge den rett i søpla", og hvorfor velges ikke et hovedkort med lydkrets tilpasset gaming. Lyden er en stor del av opplevelsen og særdeles viktig ved spilling over middelst høyt konkurransenivå.

 

De som spiller på 1920x1080 kan like greit gå ned til GTX 760 da det er mer enn tilstrekkelig og man har 1k spart å legge i neste grafikkort.

 

Ellers ser det greit ut, men dette oppsettet er egentlig verken fugl eller fisk, kanskje til allroundbruk for en som aldri flytter PC-en, men en gamingmaskin er det ikke.

 

En del tøvete utsagn her. En gaming maskin trenger ikke nødvendigvis være en LAN maskin og en maskin på 15-20kg er ikke vanskelig å ta under armen. Corsair sine PSU'er får stadig gode anbefalinger, har selv hatt et par i en årrekke uten problemer. Hovedkort med 'gaming lydkrets' er bortkastet , det er en gimmick for å selge dyre hovedkort med fancy logoer. Et billig, dedikert lydkort er bedre, mye bedre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Du har en tynn flatskjerm å drasse på, også klager du over noen få kilo ekstra? Før så drasset man rundt på en CRT-skjerm på flerfoldige kilo. Ikke bare inneholdt de kilovis med tykt glass, de var også umulig å få et godt grep på.

 

Vi hadde ikke noe flatskjerm under krigen! De måtte vi spikke tel sjæl av bark og gråstein!

 

Satt i perspektiv, er vel ikke et kabinett på 13 kg mye.

Lenke til kommentar

Stakkars journalist. Han har her funnet meget bra komponenter for en generell anbefaling for en spill-pc men i dette forumselskapet er jo ingenting bra nok.

 

Noen kommenterer kabinettet, noe jeg ikke helt forstår. En kan vel strengt tatt kjøpe det kabinettet som passer til sitt behov. Jeg har kun en LAN tur i året, og da er et større og romsligere kabinett å foretrekke, selv om det er tungt. De aller fleste gamere spiller på nett hjemmefra mesteparten av tiden uansett.

 

Andre kommenterer hvor mye trøbbel de har hatt med ting. Ingen komponenter er feilfrie og da bytter en disse.

 

Jeg syntes artikkelen er god. Prøv heller å vinkle kommentarene på en litt annen måte slik at det blir et kreativt forum. Kjekkere å lese slike innlegg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

En del tøvete utsagn her. En gaming maskin trenger ikke nødvendigvis være en LAN maskin og en maskin på 15-20kg er ikke vanskelig å ta under armen. Corsair sine PSU'er får stadig gode anbefalinger, har selv hatt et par i en årrekke uten problemer. Hovedkort med 'gaming lydkrets' er bortkastet , det er en gimmick for å selge dyre hovedkort med fancy logoer. Et billig, dedikert lydkort er bedre, mye bedre.

 

Det er ikke gimmick at man trenger støtte for bestemte codec for å i FPS-spill høre posisjonen til mostanderen. Mini-ITX og m-ATX er populære formfaktorer der det ikke er en selvfølge å få plass til dedikert lydkort. Stadig flere velger kompakte PC-systemer da en ikke lenger trenger de største grafikkortene for å spille. Man kan fint putte en firekjerneprosessor, et dugelig grafikkort, 16 GB minne og en SSD i en "liten boks", hva skal man da med en tung koloss? Jeg kommer selv til å gå over til en minimalistisk PC med balansert grafikkort, én disk og lagring over nettverket, ikke slik som i dag med doble raid-oppsett, overdimensjonert grafikkort og så mange disker det bare går i kabinettet.

 

Sarkasme:

Man må ha et beist av en PC, helst på 30kg med 3x GTX Titan spesielt siden alt som er verd å spille kjører utmerket på halve kraften i et GTX 760.

Lenke til kommentar

Har aldri trent styrke, aldri trent noe som helst før jeg startet for 6mnd siden. Aldri vært noe problem å få med PCen på LAN. Klarer selvfølgelig ikke løfte den over hodet med en arm, men jeg klarer fint å få den ut i bilen med to :p

 

Also, de fleste gamere jeg kjenner trener aktivt.

 

Slutt med bullshit-prat. Du må trene i flere år eller ha et hardt fysisk arbeide for å greie å løfte 35 kg med én arm. Nå snakker vi om å løfte, ikke å slepe ei jerrykanne langs bakken.

 

Lenke til kommentar

Dette er en grusom anbefalling:

*Den groveste feilen er vel mangel på egen CPU-kjøler når man anbefaller OC CPU og hovedkort. Les: Ta med Hyper 212 Evo eller Noctua NH-D14 eller noe.

*GTX770 er overkill på en aktiv skjerm med 1920-oppløsning. Spesifiser at dette kortet kun gir pay off med spilling med 3 skjermer eller oppløsning over 1920. Forøvrig helt greit å ikke bruke et referansekort.

*Lagring: Mangel på en 1TB+ 7200rpm HD. Mangle på "Pro"-varianten av SSDen

*Godt kabinett og grei PSU

*Bruk noen kroner på kabinettvifter

*RAM med kjølefinner?

 

Dette er kun en enkel internettkommentar, så tl/dr:

UGH

GTX 770 er absolutt ikke overkill selv om du spiller med en skjerm med 1080P oppløsning. Noen av oss vil gjerne ha 120fps som laveste, å det klarer ikke 770 på Ultra settings i de nyere spillene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Milmo: Corsair sine PSU-er er alt fra relativt dårlig til svært gode. Corsiar lager nemlig ikke PSU-er, noe de aldri har gjort. Corsiar sitt gode rykte når det gjelder PSU-er skyldes at da de kom på markedet med PSU-er (HX-serien) var dette rebranda Seasonic PSU-er. Senere har Corsair valgt å bruke CWT til å lage de fleste PSU-ene sine, særlig de rimelige, og i dag er det vel kun AX (unntatt den største) og en av HX-modellene som Seasonic.

 

Ja, Corsiar sine PSU-er har fått gode anmeldelser, men det er ikke sikkert at dagens versjon av samme modell er laget av samme aktør.

 

Personlig mener jeg at Corsair er et overhypet merke på strømforsyninger, i realiteten er det bare AX og AXi seriene til Corsair som kan sies å være virkelig gode (Seasonic og Flextronics). Utenom disse finnes det vel så bra valg i alle prisklasser - ja faktisk bedre. Personlig ville jeg vurder f.eks XFX (alle modellene er Seasonic), NZXT (Seasonic, Super Flower og FSP), Enermax (de egenproduserte) og BeQuiet (FSP og noen få Seasonic)

 

Et langt bedre valg av PSU etter min mening er Antec HCG-620M 620 Watt. Den er også modulær - og laget av Seasonic (jeg kan dessverre ikke linke til Prisguiden - da de ikke har den i sortimentet - Prisguiden mangler faktisk halvparten av Antec sine produkter og i tillegg flere aktuelle nettbutikker). XFX ProSeries XXX Edition 650W PSU er også et alternativ, om man f.eks må bruke Komplett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Slutt med bullshit-prat. Du må trene i flere år eller ha et hardt fysisk arbeide for å greie å løfte 35 kg med én arm. Nå snakker vi om å løfte, ikke å slepe ei jerrykanne langs bakken.

 

 

Meget stor forskjell å løfte 35 kilo og presse 35 kilo opp...

Om du ikke klarer å henge etter ei stang og løfte deg selv opp en gang, så er du svak. Fryktelig svak....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har Corsair 800D, og det er veldig stort og tungt, men ingen problem med å dra med seg det på LAN. I tillegg til at det er veldig god plass, så man slipper og demontere hele maskina vist man skal bytte ut komponenter.

 

Vet ikke om du er ironisk eller ikke BadCat, men 35kg med en arm er null stress, så lenge man har et godt tak og er litt mann. Og man bærer jo vanligvis et kabinett med begge hendene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Slutt med bullshit-prat. Du må trene i flere år eller ha et hardt fysisk arbeide for å greie å løfte 35 kg med én arm. Nå snakker vi om å løfte, ikke å slepe ei jerrykanne langs bakken.

Send meg en PM neste gang du er på Røros, så er du hjertelig velkommen hjem til meg for å dumme deg ut. Å holde 35kg på en hånd er ikke et problem, å bære 35kg med to hender er ikke noe problem. Og når det kommer fra en veik slask som meg burde alle som sier kabinettet anbefalt i denne artikkelen er tungt ha seg ut og trene i stedet for å sitte og skrive tull om ting de tydeligvis ikke vet noe om på et forum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med mindre man renner på LAN i tide å utide så er det strengt tatt ingen problemer med å ha en pc på 10 - 20 kilo med mindre man er sykelig svak.

 

Jeg har selv et HAF X som veier 14.35 kg uten hardware ifølge komplett, og det er ingen problemer å løfte med 3x HD og alt annet av HW installert.

 

Såklart en fordel om pc'en er lett å dra med seg, men ikke kom å si at man ikke får flytta den fordi den veier opp i 20 kg.

Lenke til kommentar

Hadde ikke dette funket også ? 11900kr på komplett.

 

ASUS DVD Writer, DRW-24B5ST SATA, DVD±R: 24x, CD-R: 48x, DVD+DL: 12x, Nero 10, Power2Go 7, Retail, BLACK

ASUS Maximus VI Impact, Socket-1150 mini-ITX, Z87, DDR3, 1xPCIe-x16,HDMI,DP, SupremeFX,GameFirst II, WiFi,BT,Haswell

Crucial DDR3 BallistiX Elite 1866Mhz 8GB 8GB kit(4GBx2), with temp sensor,1.5V, CL9-9-9-27

Gainward GeForce GTX 770 4GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "Phantom", with Splinter Cell Blacklist

Intel Core i5-4670K Processor Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM Basic Kit, MDX controller, 540/520MB/s read/write

Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

Silverstone Precision SST-PS07B Sort Vifter: 2x 120mm Front, mATX, mDTX, mITX, Aluminum, 950 RPM, 18dBA. 2x USB 3.0

XFX ProSeries XXX Edition 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 5x Molex, 1x FDD

 

du får da med ssd på 240gb , 1tb disk. lett og lite kabinett. et hovedkort som har alt inkludert lydkort delen wifi etc, og eit greit graffik kort,dvd rom.8gb ram ,haswell cpuen,

Har på følelsen jeg glemte noe ..

Lenke til kommentar

Her er det valgt et alt for tungt kabinett for en gamingmaskin, så vidt jeg vet er gaming fremdeles en sosial aktivitet hvor unge mennesker kommer sammen i helger og skoleferier.

Her veier kabinettet over 13k og jeg har erfaringer som tilsier at selv aluminiumskabinetter på 8kg blir for tunge i en slik sammenheng. I en gamingmaskin bør man ha et lett alu-kabinett på ca 4 kg da den blir mer enn "tungt nok" når komponentene kommer inn.

 

Kvaliteten på PSU er så laber at det er bare å "slenge den rett i søpla", og hvorfor velges ikke et hovedkort med lydkrets tilpasset gaming. Lyden er en stor del av opplevelsen og særdeles viktig ved spilling over middelst høyt konkurransenivå.

 

De som spiller på 1920x1080 kan like greit gå ned til GTX 760 da det er mer enn tilstrekkelig og man har 1k spart å legge i neste grafikkort.

 

Ellers ser det greit ut, men dette oppsettet er egentlig verken fugl eller fisk, kanskje til allroundbruk for en som aldri flytter PC-en, men en gamingmaskin er det ikke.

 

Synes dine forslag er mer "hverken fugl eller fisk", jeg gidder ikke å dra med meg ett vanlig tower rundt omkring, og har man først det, så har ikke noen kg fra eller til noe så si.

 

Lyd får man jo fint digitalt ut, da trenger man ikke en "lydkrets tilpasset gaming".

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stakkars journalist. Han har her funnet meget bra komponenter for en generell anbefaling for en spill-pc men i dette forumselskapet er jo ingenting bra nok.

 

Noen kommenterer kabinettet, noe jeg ikke helt forstår. En kan vel strengt tatt kjøpe det kabinettet som passer til sitt behov. Jeg har kun en LAN tur i året, og da er et større og romsligere kabinett å foretrekke, selv om det er tungt. De aller fleste gamere spiller på nett hjemmefra mesteparten av tiden uansett.

 

Andre kommenterer hvor mye trøbbel de har hatt med ting. Ingen komponenter er feilfrie og da bytter en disse.

 

Jeg syntes artikkelen er god. Prøv heller å vinkle kommentarene på en litt annen måte slik at det blir et kreativt forum. Kjekkere å lese slike innlegg.

Jeg har fulgt HW.no i sikkert 15 år. Alle mine selvbygde pc'er er bygd med utgangspunkt i HW sine artikler og tester, OG diskusjonene som følger. Jeg har all respekt for journalisten, og uansett hva han hadde foreslått ville noen vært uenige.

Jeg er helt sikker på at journalisten hverken mister nattesøvnen eller blir lei seg fordi jeg, og noen andre, mener at kabinettet er for tungt....at at noen kanskje ville valgt en annen HDD.

Selv om tråden kanskje har noen krasse innlegg, synes jeg den er konstruktiv og vil sannsyligvis hjelpe noen når de skal bygge sin neste pc.

Kanskje det ikke er så veldig viktig med et lett alu kabinett likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTX 770 for gaming ved 1920x1080 er i mine øyner en helt legitim anbefaling. Med alle instillinger på max/ultra etc. blir det fort behov for såpass. Selvfølgelig er det andre kort som kanskje gir mer for pengene, men at det er en feil/dårlig anbefaling til spill-pc kjøper ikke jeg.

 

Eneste ved denne anbefaling som slår meg som rart/unormalt er valget av 500 gb SSD. Installere spill på SSD er jo alltids trivelig da det gir betraktelig kortere lastetider, som det kan argumenteres for at vil gi en bedre spill opplevelse. Men jeg tror nok de fleste ville valgt en kombinasjon av 120/240 gb SSD og en snurredisk for lagring.

Lenke til kommentar

Her er det valgt et alt for tungt kabinett for en gamingmaskin, så vidt jeg vet er gaming fremdeles en sosial aktivitet hvor unge mennesker kommer sammen i helger og skoleferier.

Her veier kabinettet over 13k og jeg har erfaringer som tilsier at selv aluminiumskabinetter på 8kg blir for tunge i en slik sammenheng. I en gamingmaskin bør man ha et lett alu-kabinett på ca 4 kg da den blir mer enn "tungt nok" når komponentene kommer inn.

 

Kvaliteten på PSU er så laber at det er bare å "slenge den rett i søpla", og hvorfor velges ikke et hovedkort med lydkrets tilpasset gaming. Lyden er en stor del av opplevelsen og særdeles viktig ved spilling over middelst høyt konkurransenivå.

 

De som spiller på 1920x1080 kan like greit gå ned til GTX 760 da det er mer enn tilstrekkelig og man har 1k spart å legge i neste grafikkort.

 

Ellers ser det greit ut, men dette oppsettet er egentlig verken fugl eller fisk, kanskje til allroundbruk for en som aldri flytter PC-en, men en gamingmaskin er det ikke.

 

Ja, gud forby litt fysisk fostring før man skal sitte i ro i flere timer. Teit å slite seg ut med for tungt kabinett.

 

Utenom det er jeg helt enig med deg :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på dette med vekta. Selvsagt, hvis jeg dro til LAN med bussen hele tida hadde det vært en annen sak, men er det så mange som gjør det, egentlig? Et kabinett på 13 kg gir neppe en totalvekt over 20, og det klarer da de aller fleste å bære fra kontoret til bilen.

Lenke til kommentar

Her er det valgt et alt for tungt kabinett for en gamingmaskin, så vidt jeg vet er gaming fremdeles en sosial aktivitet hvor unge mennesker kommer sammen i helger og skoleferier.

Her veier kabinettet over 13k og jeg har erfaringer som tilsier at selv aluminiumskabinetter på 8kg blir for tunge i en slik sammenheng. I en gamingmaskin bør man ha et lett alu-kabinett på ca 4 kg da den blir mer enn "tungt nok" når komponentene kommer inn.

 

Kvaliteten på PSU er så laber at det er bare å "slenge den rett i søpla", og hvorfor velges ikke et hovedkort med lydkrets tilpasset gaming. Lyden er en stor del av opplevelsen og særdeles viktig ved spilling over middelst høyt konkurransenivå.

 

De som spiller på 1920x1080 kan like greit gå ned til GTX 760 da det er mer enn tilstrekkelig og man har 1k spart å legge i neste grafikkort.

 

Ellers ser det greit ut, men dette oppsettet er egentlig verken fugl eller fisk, kanskje til allroundbruk for en som aldri flytter PC-en, men en gamingmaskin er det ikke.

Om man treffer folk ofte bør man heller investere i en LAN-gamer, men dette er en gaming-stasjonær. Altså ikke akkurat laget for å bli flyttet på.

 

Hva mener du med "slenge i søpla"? Jeg har brukt Corsair i lang tid nå, og aldri støtt på noe problemer. Jeg tør si at Corsair har de beste strømforsyningene jeg har vært borti.

 

760 er ikke akkurat en veldig god anbefaling. Det er bare 1k å gå til 770, og da har du et kort som er nesten like bra som 780, men som er 2-3k billigere.

 

Enig i at lyden burde være litt bedre, men de fleste som har tenkt til å game med et høyt konkurransenivå kjøper et bedre lydkort.

 

"Men gamingmaskin er det ikke": Hvorfor ikke? Du har snakket litt om strømforsyning og lyd. Tviler sterkt på at det er avgjørende for en god gamingmaskin.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...