Solsviken Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 For noen mnd siden installerte jeg WinXP på min data maskin som er følgende: - MSI Kt3 ultra2 (hovedkort) - AMD XP 2200+ - HDD 120 MB 8mb cache - G4 ti4400 128 mb - 512 mb DDRram - win xp - Noe jeg har glemt ? Når jeg skulle sette inn den nye brenner min skjedde følgende: - Nå finner den ingen ting under post screen, det gjør til at windows ikke booter eller at jeg finner NOE boot device. - Når den har brukt laaang tid som nevnt over før det viser seg at den ikke fant noe restarter jeg pcen. - DA finner den Alt, men det skjer først etter veldig lang tid med søking. - WindowsXP starter fint, men IRRITERENDES og måtte vente 4 minutter for å få starte pcen, og vertfall nå som jeg har planer om å selge PCEN. Jeg har prøvd følgende: Sette inn HDDen manuelt i Bios, Disable post screen søking. Sette inn gamle brenner igjenn , FJERNE alt untatt Hden. Resultat ingen ting Noen som kan hjelpe meg ... trenger sårt hjelp
BBernes Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Dette er nok et skudd i blinde men prøv og koble fra CD-Rom + andre ting som du ikke trenger , jeg har en gang hatt en pc på jobben som oppførte seg slik (den hadde deffekt / for liten PSU) . Ikke sikkert dettte hjelper deg , men du kan prøve .
Solsviken Skrevet 28. september 2003 Forfatter Skrevet 28. september 2003 Takk for svar , men jeg har prøvd begge forslagene. Jeg tenkte noe bootfix , men tviler vel på at det funker. jeg vet jeg har minst 300W psu
Solsviken Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Skrevet 20. oktober 2003 Oppdatert: Fixa probgemet, det jeg gjorde var bare og fjerne jumperen på HDen. I tilfelle noen sliter med det samma. Dette ser tydlig vis ut til å vere et problem på enkelte WD hder. EDIT: Enten fjerne jumpern eller sette den på Cable select . Det merklige er at problemet PLUTSLIG oppstår. Noen som har opplevd at det kom etter en RS :o
Jarmo Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 Oppdatert: Fixa probglemet, det jeg gjorde var bare og fjerne jumperen på HDen. I tilfelle noen sliter med det samma. Dette ser tydlig vis ut til å vere et problem på enkelte WD hder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå