Jump to content
Sign in to follow this  
Joachim_F

Games for Windows Live stenges neste år (Windows)

Recommended Posts

Regner med at alt som skal til er en liten kodesnutt som gjør at spillene blir verifisert gjennom Steam heller enn Games for Windows. Crackere verden over har tross alt fjernet verifiserings-utfordringer i en årrekke, så dette ser jeg ikke så mørkt på.

Jeg krysser fingrene for at U-play blir tatt med i dragsuget.

Regner med at alt som skal til er en liten kodesnutt som gjør at spillene blir verifisert gjennom Steam heller enn Games for Windows. Crackere verden over har tross alt fjernet verifiserings-utfordringer i en årrekke, så dette ser jeg ikke så mørkt på.

Da forutsetter du respekt for kundene hos spillutgivere, det kan man ikke være så sikker på...

AtW

Ja, og gjerne Origin også.

Edited by Aetius

Gode nyheter, så fremt spillene vil fungere. Håper Rockstar Social club også havner i dragsuget. Hovedgrunnen til at GTA IV har stått urørt siden innkjøp.

At det er snakk om noe dragsug tror jeg egentlig ikke, siden GWFL alltid har vært avhengig av at utviklere vil binde seg til det. Og det er det vel stadig færre som vil, derfor avviklingen. uPlay og RSC (og forsåvidt Origin eller Battle.net) kommer med spillene fra de ulike utviklerne selv, og er deres egen Steamalike-løsning - DRM mer eller mindre kompetent forkledd som butikk eller "sosialt nettverk" - som de kan pushe gjennom (antatt) gode spill. 

Blir spennende å se om Bulletstorm og Dark Souls fungerer ved neste korsvei. Kanskje Microsoft gjør som Ubisoft og ber folk laste ned en crack fra TPB. :P

Blir spennende å se om Bulletstorm og Dark Souls fungerer ved neste korsvei. Kanskje Microsoft gjør som Ubisoft og ber folk laste ned en crack fra TPB. :p

Gjorde virkelig Ubisoft det?
Det er isåfall hysterisk morsomt med tanke på deres holdning til DRM :D