Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelig å holde kontakt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 24 år og merker at vennene mine sklir bare mer og mer i fra meg. Før så var det lett å holde kontakt. Følte at jeg fikk ble kontaktet cirka like mye om jeg kontaktet de. I det siste så har ting virkelig begynt å skli ut. Jeg kan få svar på meldinger lenge etter jeg har sendt de, eller jeg får melding om at det ikke blir noe av avtalen 15 minutter før avtalt tid.

 

Det heller begynner å bli så ille at jeg lar være og være sosial. Jeg har selv tatt meg i å tenke at "Jeg gjør det alene isteden, så slipper jeg...".

 

De jeg ønsker med denne tråden er å høre med andres erfaringer? Er dette en naturlig del av livet, eller er et jeg som har blitt kjedelig å være med? Løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok helt normalt dette. Når folk begynner å bli ferdig med skole og studier, flytter på seg, får seg jobb, stifter familie, og lignende, så blir det naturlig nok ikke like lett å holde den samme kontakten med alle lenger, som det var når man gikk i samme klasse og stort sett ikke hadde så mye annet å drive med utenom. Dette kan jo ofte føles trist og dumt, men det er nå bare sånn det er. Men utvikler seg og treffer nye mennesker på veien, og da vil man også miste kontakt med folk,

Lenke til kommentar

Vanlig for noen, uvanlig for andre.

Selv er jeg i midten av tjueåra, og har kun èn venn igjen fra barndommen som jeg har (u)regelmessig kontakt med, og selv ham inviterer meg ikke over på mye lenger.

Er jo i fast jobb og har fått nye bekjentskaper derfra, noen har jeg mer kontakt med utenfor jobb enn denne barndomsvennen.

 

Bruker også min fritid på frivillig arbeid gjennom Røde Kors, så treffer jo folk der også.

 

Tidene forandrer seg, så viktig at du ikke blir sittende helt alene og ikke foretar deg noe. Passivitet dreper.



Anonymous poster hash: 59e5a...9cb
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for at de som ikke viser interesse, går over til uprioritert / ikke venner. De blir for dumt å bruke tid på å organisere noe med folk som tydelig ikke har interesse. Og det blir nok plass til noen nye venner :)

Endret av Wisd0m
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe som kan være verdt å ta med seg videre som en god kammerat av meg sa. Et godt vennskap er et vennskap der det kan gå lang tid mellom at man er sammen eller prater, men når man da senere finner på et eller annet så kunne det like gjerne vært i går man pratet sammen sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg opplevde en del i løpet av våren og sommeren, var at det ble litt dårligere stemning mellom enkelte venner og meg fordi jeg ikke tok initiativ til å finne på noe med dem hele tiden. Da jeg møtte en venn jeg ikke hadde hatt kontakt med på et par måneder, fikk jeg følelsen av at vedkommende mente at det var min skyld at vi ikke hadde snakket verken på facebook, sms eller noe annet, til tross for at han ikke tok kontakt med meg heller. Det var irriterende. Og jeg fikk antydninger til det samme av noen andre også. Ikkje bra.

Lenke til kommentar

Jeg er 25 og skjønner hva du mener. Før var vi en vennegjeng på 10 (om ikke fler) som satt på kafe hver dag og snakka shiiiit. Nå som folk har stiftet familie og flyttet rundt om kring, ble det stopp på hele driten. Men heldigvis har jeg et par venner som jeg ble kjent med på barneskolen. De har jeg ganske mye kontakt med. Inviterer hverandre på middager, fest og andre ting ganske ofte.

 

Føler meg heldig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...