Gå til innhold

Mulig og importere Xbox one?


Ultrabad

Anbefalte innlegg

Bestilte min i midten av november fra Amazon, Tyskland. Valgte standardlevering, og nå ligger den på tollageret i Oslo. Jeg trodde Amazon ville ta seg av tollen, så ville bare høre med dere om dette er riktig. Kanskje man måtte ta ekspresslevering for å få tollen inkludert i prisen?

 

Bare express som er inkl toll ja. Nå får du nok en regning på 25% moms + tollavgifter i tillegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei til alle de spørsmåla.

 

Når du setter opp Xboxen, velg US Marketplace, gå så inn i Games&apps/Settings og ''Payment and Billing''.

 

Fyll inn din vanlige addresseinformasjon/visakortinfo, men bruk California som stat, 90002 som postnr og 321 345 5432 som tlf nummer.

 

Da kan du kjøpe billige digitale spill (rundt 370kr for standardversjonene).

Betyr dette da at man for all fremtid har en amerikansk xbox live konto, og ikke en europeisk? Vil det være en fordel / bakdel egentlig?

 

Et spørsmål til: Folk her har vanligvis kjøpt gjennom MS Store i Tyskland?

 

Jeg er for øyeblikket i Canada, og her koster en ny Xbox One 2700 kroner. Kunne kjøpt den her, men det ville vel blitt problemer med strøm og spenning når jeg kommer hjem til Norge, eller? Mener å ha lest at Europeisk og Nord Amerikansk spenning var forskjellige. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Nei, du kan bytte region, vil ikke være låst til det første du setter den opp med.

 

Mange har kjøpt fra Tyskland ja, men Frankrike, Spania, Irland etc. har vel også blitt bestilt fra.

 

Alt lar seg fikse med omformere og/eller adaptere om man virkelig ønsker, bare å google litt.

Lenke til kommentar

Vurderer å bestille x1 fra amazon.de m/fifa for 529 EUR - Noen som har bestilt fra de før? Vil meravgift på 25% komme i tillegg? Får man ikke dette hvis man kjøper direkte fra microsoft? Gjelder dette også evt. fra USA ettersom alle europeiske MS stores ((UK, IR, FR, IT, GER, SPA) er utsolgt?

--

EDIT: Ser at de trekker fra tysk MVA og legger til norsk, så det blir 5.1K NOK til sammen. Hva koster det fra microsoft tyskland direkte, anyone?

Endret av tvk85
Lenke til kommentar

Vurderer å bestille x1 fra amazon.de m/fifa for 529 EUR - Noen som har bestilt fra de før? Vil meravgift på 25% komme i tillegg? Får man ikke dette hvis man kjøper direkte fra microsoft? Gjelder dette også evt. fra USA ettersom alle europeiske MS stores ((UK, IR, FR, IT, GER, SPA) er utsolgt?

--

EDIT: Ser at de trekker fra tysk MVA og legger til norsk, så det blir 5.1K NOK til sammen. Hva koster det fra microsoft tyskland direkte, anyone?

5499,- så får du gratis frakt, inkludert spill og day one edition fra Coolshop og norsk garanti. Problemet løst.

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

5499,- så får du gratis frakt, inkludert spill og day one edition fra Coolshop og norsk garanti. Problemet løst.

 

Så dette er altså 400kr dyrere enn hva jeg allerede har postet som også har med fifa, frakt og toll/mva. Garantien gjelder også mot microsoft i Norge hvis man kjøper fra tyskland.."problem" ei løst

Endret av tvk85
Lenke til kommentar

 

Så dette er altså 400kr dyrere enn hva jeg allerede har postet som også har med fifa, frakt og toll/mva. Garantien gjelder også mot microsoft i Norge hvis man kjøper fra tyskland.."problem" ei løst

 

Feil.

 

Les hva andre som har hatt problemer med Xbox One i Norge har fått til svar. En som hadde defekt Kinect fikk til svar fra Microsoft i Norge ikke tok i mot ødelagte konsoller eller deler. Microsoft i utlandet ga samtidig beskjed om at de kun sender reparerte konsoller innenlands.

Lenke til kommentar

 

Feil.

 

Les hva andre som har hatt problemer med Xbox One i Norge har fått til svar. En som hadde defekt Kinect fikk til svar fra Microsoft i Norge ikke tok i mot ødelagte konsoller eller deler. Microsoft i utlandet ga samtidig beskjed om at de kun sender reparerte konsoller innenlands.

 

Og hvordan løser Coolshop dette på en annen måte? Noen som har hatt med de og reklamasjoner å gjøre på xboxen? Slik jeg har lest så er microsoft veldig greie på å sende ferdigfrankert slipp samt tilby full tilbakebetaling. Mener det er ganske bra service!

Lenke til kommentar

 

Og hvordan løser Coolshop dette på en annen måte? Noen som har hatt med de og reklamasjoner å gjøre på xboxen? Slik jeg har lest så er microsoft veldig greie på å sende ferdigfrankert slipp samt tilby full tilbakebetaling. Mener det er ganske bra service!

 

Helt riktig. Man får ikke noe bedre hjelp hos Coolshop. Blir nok full cashback der også evnt. Blir nok neppe noe rep, eller ny maskin

Lenke til kommentar

Blir oppgitt av posten...

Bestillte en Xbox One før jul fra microsoftstore.de, og siden jeg bor utenfor UPS dekning så er det posten som tar over fraktansvaret.

Det ble gjort 2 forsøk på å levere Xboxen på døra, kl 13.07 og 10.00, siden jeg var på jobb så fikk jeg ikke tatt imot xboxen, det ble heller ikke levert lapp på døra at posten hadde prøvd og levere og ville prøve igjen eller noe som helst andre kontaktmuligheter.

Fikk en lapp på døra etter 2 utleveringsforsøk at xboxen var sendt i retur til UPS, ikke noe levering til lokalt postkontor.

Tok da kontakt med UPS som lovet og sende den i retur, dette har ikke skjedd og nå befinner Xboxen seg i nederland igjen....

 

Fantastisk system :p

Lenke til kommentar

Men det vel noen her på forummet som IKKE har fått refundert ettersom microsoft ikke hjelpe de som er bosatt andre plasser en det landet de har kjøpt den fra?

 

Det er forskjell på refundering av penger og ny xbox i erstatning. Tar man kontakt med Xbox support i det landet man bor, i mitt tilfelle Norge, så fikk jeg tilbud om refundering av penger, men ingen ny xbox i erstatning da den ikke er releasa i Norge enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...