Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker dere sportsdirektør? I isåfall, til hvilke oppgaver?

Jeg har spilt to korte spill på fm2014 da maskinen min er mye for treg til å gjøre noe videre ut av seg. Men jeg mener jeg brukte sportsdirektøren til å by på noen spillere og se om de ville gå til klubben. Husker ikke hvorfor jeg ikke gjorde det selv, men det var sikkert en god grunn.

Lenke til kommentar

Blir så forbanna på det spillet her, her leder jeg 2-0 etter 20 min. Full kontroll på alle kanter, ser at jeg mister litt ball possession og kjemper for livet resten av kampen. Leder 2-1 til det gjenstår 2 min, da scorer de selvfølgelig. Det er FAEN ikke mulig å holde på en ledelse, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg er nær ved et bra resultat og de scorer når det gjenstår få minutter!!!

 

EDIT: PL mot erkerival Swansea, jeg leder igjen 2-0 etter ca 20 min. Swansea får til 2-1 til pause og nok en mål i andre omgang. Dæhli smeller inn 3-2 i det 92 minuttet, som da er over overtid. Jeg setter bussen foran mål med maks defansiv og det hele, også klarer David Ngog og få et såkalt "flaksemål" fra 35 meter. Griner av dette her.....

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med første sesong med laget mitt SK Brann, som ble en braksuksess.

 

Kvittet meg med litt dødvekt og fikk inn nye spillere mer eller mindre gratis.

Begynt å reparere økonomien, har tatt sjumilsteg der. Venter og inn en god del "gratis" spillere til neste sesong.

 

Så her et par prntscrns :0)

 

dkFG80N.jpg

Vant Tippeligaen i siste runde over 'enga. HERLIG!

 

3MsI8Iy.png

Spillerene jeg satt igjen etter endt sesong

 

 

LPRNbAg.png

 

E19op3z.png

Resultater

 

 

qfYEx5D.png

Ordnet økonomien ganske greit, nesten halvert gjelden over 1!! sesong.

 

19KYhdz.png

Overganger i løpet av sesongen

 

fyLwYtP.png

Overganger etter kontrakter løper ut

Endret av Lolliken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har tips til en utfordring for å holde motivasjonen oppe? Sliter ofte med at jeg gir opp saver etter for eks. 2 sesonger. Mulig det har noe med mine lag valg å gjøre, derfor spør jeg om det er noen som har en morsom utfordring?

 

Hva kjenner du deg igjen i av disse to tilfellene

 

1. Laget ditt har dominert alt som er å dominere i disse to sesongene. Du vinner alt og har bøttevis av penger.

 

2. Laget ditt er middelmådig til dårlig. Uansett hvilke taktiske valg du gjør får du ikke guttene til å virke slik statsene tilsier. Du svever lavt, med stadig større klump rundt foten, en klump som består av gjeld som er ute av kontroll og forventningene som blir knuste en etter en.

Lenke til kommentar

Rykket akkurat opp til Championship med Preston North End og kan nå velge mellom tre parent klubber. Chelsea, Arsenal eller Tottenham. Arsenal vil gi meg en årlig sum på 977K i året, mens Chelsea og Tottenham tilbyr en vennskapskamp i året der jeg får alle inntektene. Stadionen min har plass til 23404 folk.

 

Hvem gir den beste dealen og hvem har de beste unguttene (som realistisk ønsker spilletid i klubben min)?

Endret av To9R
Lenke til kommentar

Har kjørt et par sesonger med Brann nå. Er halvveis i tredje sesong. Startet på 2013-sesongen da spillet kom ut, så jeg har ikke nyere signeringer eller lignende.

Første sesong gikk med til å kvitte meg med en del spillere som jeg enten fikk mye penger for eller som ble i overkant godt betalt. Pusic og Haugen fikk jeg i området 8M for hver. Ellers slapp jeg noen på fri transfer, samt kvittet meg med noe dødvekt i støtteapparatet. Hentet inn Gjermund Åsen fra Ranheim for 220k, han spiller bra for meg enda og jeg får jevnlig tilbud på han i området 15M. Med rett taktikk og justeringer i økonomien ble det til slutt et knepent seriegull forran Molde. De tok storeslem i cupen, der jeg røk allerede i tredje runde mot et skrotinglag fra 2. div.

Overraskende nok rykket Rosenborg og Vålerenga ned til 1. div sammen med Sandnes-Ulf. De tre har rotet midt på tabellen i 1-div siden. Det at RBK/VIF tok turen ned var litt av en overraskelse for meg. Og ikke helt heldig heller. Om tilstanden i tippeligaen skal bli bedre etter hvert, krever det flere gode lag, ikke bare mitt.

Andre sesong knivet jeg hele sesongen med Molde om seriegullet. Et tap for de i nest siste seriekamp gjorde at jeg sikret meg gullet et helt poeng forran, med 18 poeng ned til tredjeplass. Her gikk blandt annet LSK på direkte nedrykk. Opprykkskometen FFK slo til med fjerdeplass. Jeg snappet også Norgescupen forran Mjøndalen. CL ble en hyggelig affære. Var heldig med trekningen og kom meg til gruppespillet. Der var jeg enda heldigere og unngikk de store lagene. Kom meg til cupspillet, der Juventus sablet meg ned med stil. Bortetapet gjør fortsatt vondt i sjelen...

Her forsvant tre spillere ut permanent til 15M totalt. Deriblandt Lechiewski som var sugen på å komme ut i en større liga. Hentet Torgeir Børven for 4M fra VIF i krise og Stefan Strandberg fra RBK i krise. Punget også ut 6M for Nyland fra Molde for å ha en habil keeper. Mohammed Elyounoussi kom for 1,4M og ble solgt for 18M ved sesongslutt. Shaun Wright Phillips kom på fri transfer, men frister å kvitte meg med han etter hvert.

Tredje sesong er halvspillt. Her fikk jeg et solid hopp i budsjett og penger til nye spillere. Ikke at jeg planlegger å bruke mye av det. Hentet en del lovende talenter i 17-20-års alderen fra England på fri transfer, samt punget ut 8M for en habil midtbanespiller, siden jeg forventer å kvitte meg med Badij etter hvert. Han klager seg og vil ut i Europa.

Lenke til kommentar

Blir nærmest 1.

 

Ok. Da kan jo en interessant utfordring være å ta for deg et lag fra de lavere divisjonene. Her kan det hende at det blir litt mer vanskelig å få dem til å virke. Jeg har ikke spilt fm2014 så voldsomt mye, men jeg synes det er vanskeligere å få til smålag nå enn det var i fm2013 og nedover.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på. Siden jeg har et tidligere spill fra FM14, og ikke har med divisjoner lavere enn 2. div, har jeg egentlig ikke muligheter til å sette Brann 2 i gang med en form for seriespill?

Det er litt irriterende å måtte bruke en halvtime ved starten av hver sesong for å sette opp en shitload med treningskamper for de for å få folket der i arbeid, samt holde de som er backup for førstelaget i aktivitet og fit for fight i tilfelle jeg trenger de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...