Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Kamp erfaring uansett nivå er veldig viktig, men selvfølgelig, er spilleren god nok for championship, og du låner han ut til nederste div i norge så blir det bedre å ha han selv.

Låner ut spillere fra Everton akademiet til championship klubber ja, men får ofte høre når de kommer tilbake at de syns det var "a waste of time". Derfor litt usikker, men er enig med deg at kamperfaring bør ha mye å si i en ung spillers utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg vet ikke om det her blir uglesett, men har lyst til å "reklamere" litt for en FM-historie/saverapport jeg skriver på FMNorge. Jeg legger en del arbeid i den og ønsker jo derfor å kunne dele den med flest mulig. I historien, som er basert på en savegame jeg har, er jeg blitt ansatt som manager i Hoffenheim til tross for null trenererfaring. Styreformannen har imidlertid lest en fotballfaglig bok jeg har utgitt, og ansatt meg på bakgrunn av den. Nå er det min oppgave å overbevise ham og resten av styret at de har gjort et fornuftig valg.

Håper et par av dere tar en titt!

 

Her er linken.

Har vært borte fra FMNorge i noen måneder nå, men denne historien fikk meg tilbake! Flott skrevet. Anbefales!

Lenke til kommentar

Når man starter en ny game, å skal ha sesongoppkjøring. Hva er lurest å trene på da for laget? den nye taktikken, fysikk, Balanse, Lagarbeid eller noen av dei andre tingene? :)

Også lurer jeg på om hva er lurest å gjøre med et talent. er det lurest å trene telentet i inviduell trening å sette mengden på "tung". og hva kan evt være lurest å trene? at dem trener f.eks fremskutt playmaker eller evt bare en og en ting?

Lenke til kommentar

Når man starter en ny game, å skal ha sesongoppkjøring. Hva er lurest å trene på da for laget? den nye taktikken, fysikk, Balanse, Lagarbeid eller noen av dei andre tingene? :)

 

Også lurer jeg på om hva er lurest å gjøre med et talent. er det lurest å trene telentet i inviduell trening å sette mengden på "tung". og hva kan evt være lurest å trene? at dem trener f.eks fremskutt playmaker eller evt bare en og en ting?

Bruker som regel enten å trenge taktikk om den er splitter ny, men som regel trener jeg alltid lagarbeid i pre-season på grunn av nye overganger. Når pre-season er over står det for det meste på balanced igjennom hele sesongen.

 

Nevner bare noen ting her som jeg har plukket opp. På individuell trening så trener jeg som regel det assistenten min sier. Om du tar treningen på tungt er opp til personligheten til spilleren. Om han har en god personlighet så klager han sjelden, men de fleste foretrekker som regel medium fokus på indivduell trening. Personlig når jeg trener unge talenter så trener jeg fysikk siden det er vanskeligst å trene, og det blir som regel vankseligere jo eldre spilleren blir. Mentale ferdigheter blir lett plukket opp av en mentor og mentorer kan også lære bort foretrukne bevegelser så spilleren din ikke trenger å fokusere på det. Tekniske ferdigheter er raskest og enklest å trene, så om du vil gjøre en spiller virkelig god på en teknisk ferdighet så nyter spilleren godt av individuell trening i denne.

Lenke til kommentar

Har virkelig fått FM-suget igjen etter at jeg leste denne tråden. Tror jammenmeg jeg må installere FM på laptopen :)

 

Vurderer isåfall å starte i Italia, muligens i Serie B, eventuelt et bedritent Serie A-lag. Hmmmmm...

Liker det laget som har en delfin logo. Søteste logoen i spillet!

Lenke til kommentar

Du sier det kan være lurt å trene "Fysikk" på unge spillere på individuell trening. men når jeg f.eks går innpå Januzaj å skal trene fysikk på han så er den markert svart så jeg får ikke velge den eller mentalitet :) er det styrke jeg da skal velge? :)

Lenke til kommentar

Du sier det kan være lurt å trene "Fysikk" på unge spillere på individuell trening. men når jeg f.eks går innpå Januzaj å skal trene fysikk på han så er den markert svart så jeg får ikke velge den eller mentalitet :) er det styrke jeg da skal velge? :)

 

Styrke er en av mange fysiske ferdigheter du kan trene, så du kan godt velge den.

Lenke til kommentar

Min første (og eneste) januarsignering, fikk han for 35mill. og 115.000/uke i lønn. Har noen her erfaring med Adam Maher tidligere?

 

Jeg er veldig fornøyd med å ha fått hentet inn denne spilleren, jeg har manglet solide midtbanespillere med god teknikk. Jeg vil bruke han som sentral midtbane og ikke som offensiv midtbane. Per dags dato har jeg tre spillere som kan gå inn på midten (spiller med enten 1 eller 2 sentrale midtbanespillere), men de er alle bdre defensivt. Maher er vel den beste spilleren på laget mitt uansett posisjon også.

 

(Ja, vet dette er FM13, men ingen følger det forumet)

 

post-172997-0-20600600-1407440163_thumb.jpg

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

 

Kamp erfaring uansett nivå er veldig viktig, men selvfølgelig, er spilleren god nok for championship, og du låner han ut til nederste div i norge så blir det bedre å ha han selv.

Låner ut spillere fra Everton akademiet til championship klubber ja, men får ofte høre når de kommer tilbake at de syns det var "a waste of time". Derfor litt usikker, men er enig med deg at kamperfaring bør ha mye å si i en ung spillers utvikling.

 

 

 

Igjen så spørs det jo selvfølgelig hvor mye de får spille, OG om de får spille i den posisjonen de vil/skal bli bedre i.

Lenke til kommentar

Det der er en regen, og er unik for ditt game.

 

Du ser det enkelt ved at ansiktet er laget i 3D, og ikke er et bilde eller svart silhouett.

 

Aha.

Så de vil heller ikke dukke opp hvis jeg lager ett nytt game?

Svarte silhoutter er i databasen til alle?

Lenke til kommentar

 

Det der er en regen, og er unik for ditt game.

 

Du ser det enkelt ved at ansiktet er laget i 3D, og ikke er et bilde eller svart silhouett.

 

Aha.

Så de vil heller ikke dukke opp hvis jeg lager ett nytt game?

Svarte silhoutter er i databasen til alle?

 

 

Spillet generer sine egne, unike spillere på hvert game. Hva skulle du gjort når du var i 2030, og alle spillerene du har hørt om idag ikke spilte lengre? Derfor generer FM sine egne spillere slik at det er mulig å spille, enda lengre, og få det mer realistisk; for det er jo helt naturlig å få frem nye stjerner en gang når Ronaldo og Messi ikker gidd mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...