Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også hatt utallige games uten at det fungerer før det plutselig løsnet på en game jeg starta med Real Sociedad. Utviklet seg til å bli en morsom game, fikk sparken i Real Sociedad etter at jeg får litt for ambisiøs en sesong uten å innfri. Er nå i 2019 og styrer for øyeblikket Wolfsburg. Tok over de når de hadde rykket ned fra Bundesligaen, rykket opp igjen og havnet på 5 plass i Bundesligaen i første sesong. Nå er jeg klar for Europa League og begynner å få stabla et solid mannskap på beina.

 

Btw, noen som vet hvor lang tid det tar å trene opp en spiller i en ny posisjon? Har en ren ving som jeg vil omskolere til OMS.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle dele ett ganske ålreit kjøp for de av dere som har spilt noen sesonger. Som det kan leses så plukket jeg han opp gratis, og nå i første sesongen har han putta ikke mindre enn 48 mål. Om han er like god for lag som Barca, Real Madrid osv vet jeg ikke. Funka sinna bra for mitt lag hvertfall som nesten bare er bygd på unge lovendes spillere. Brukte hele sesongbudsjettet før denne sesongen (350mill), og det ble bra. Noe som egentlig er en liten sum.

 

post-142351-0-70005800-1407011529_thumb.jpg

Endret av blcmn
Lenke til kommentar

Spiller Everton og er i pre-season til andre sesong. Lukaku og Traore drar begge tilbake til klubbene sine og er derfor på utkikk etter en ny spiss. Har 156 millioner kroner å bruke og sniffer på å hente Traore på permanent basis for 100M, Alvaro Morata for 75M eller Michy Batshuayi for 60M.

 

Alle disse guttene er meldt 4 og en halv stjerners potensiale. Kan være verdt å nevne at Traore og Morata er begge luftsterke og har ellers godt avrundede ferdigheter, mens Batshuayi er litt svakere i lufta, men til gjengjeld er han den raskeste av alternativene.

 

Noen som har efaring med disse eller har andre forslag?

Endret av To9R
Lenke til kommentar

Oppskrift for å lykkes i FM14; først velger du et topplag som RM, BM, barca, United, City, Chelsea etc. Velg en formasjon (ikke bruk vinger i MH, MV, det funker ikke uansett), sett instrukser til direkte, raskt spill. Vinn alt som er.

 

Det kan nok fungere, men jeg er jo delvis skyld i situasjonen selv da jeg egentlig ikke liker å starte med topplag, jeg liker heller å dyrke frem egne lag, gjerne fra et sted nede i divisjonene. Tror det høyeste jeg har startet med på fm2014 er Wolves i 2. divisjon. Det gikk bra en stund, så sakket de litt av og da jeg etter sesongen var over lå på 4. plass var det ikke godt nok.

 

Generelt spørsmål til alle: I tidligere FM-versjoner har vi blitt frarådet å bruke samme instrukser fra sidelinjen i flere kamper på rad siden det da ikke får den ønskede og forventede effekt. Nå som disse instruksene er en del av selve taktikken burde det ikke ha noe å si om det er de samme instruksene i kamp etter kamp, eller?

 

Jeg har også hatt utallige games uten at det fungerer før det plutselig løsnet på en game jeg starta med Real Sociedad. Utviklet seg til å bli en morsom game, fikk sparken i Real Sociedad etter at jeg får litt for ambisiøs en sesong uten å innfri. Er nå i 2019 og styrer for øyeblikket Wolfsburg. Tok over de når de hadde rykket ned fra Bundesligaen, rykket opp igjen og havnet på 5 plass i Bundesligaen i første sesong. Nå er jeg klar for Europa League og begynner å få stabla et solid mannskap på beina.

 

Det er godt mulig at det kan fungere en gang. Mitt problem er at jeg ikke lenger skjønner hva som er gale med spillerne mine, hvorfor de ikke yter i de posisjonene de skal være sterkest i og hvorfor det jeg anser som gode og komplimentære ferdigheter til resten av laget ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Spiller Everton og er i pre-season til andre sesong. Lukaku og Traore drar begge tilbake til klubbene sine og er derfor på utkikk etter en ny spiss. Har 156 millioner kroner å bruke og sniffer på å hente Traore på permanent basis for 100M, Alvaro Morata for 75M eller Michy Batshuayi for 60M.

 

Alle disse guttene er meldt 4 og en halv stjerners potensiale. Kan være verdt å nevne at Traore og Morata er begge luftsterke og har ellers godt avrundede ferdigheter, mens Batshuayi er litt svakere i lufta, men til gjengjeld er han den raskeste av alternativene.

 

Noen som har efaring med disse eller har andre forslag?

 

Gabriel Barbosa i Santos :) en ung talentfull spiss :)

Endret av Rbk89
Lenke til kommentar

Spiller Everton og er i pre-season til andre sesong. Lukaku og Traore drar begge tilbake til klubbene sine og er derfor på utkikk etter en ny spiss. Har 156 millioner kroner å bruke og sniffer på å hente Traore på permanent basis for 100M, Alvaro Morata for 75M eller Michy Batshuayi for 60M.

 

Alle disse guttene er meldt 4 og en halv stjerners potensiale. Kan være verdt å nevne at Traore og Morata er begge luftsterke og har ellers godt avrundede ferdigheter, mens Batshuayi er litt svakere i lufta, men til gjengjeld er han den raskeste av alternativene.

 

Noen som har efaring med disse eller har andre forslag?

Hent Batshuayi. Er i 2024 nå, og fyren har prestert utrolig godt i flere sesonger hos PSG.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar, endte opp med å hente Batshuayi grunnet at prisen og kontrakten var langt bedre enn alternativene. Både Traore og Morata er nok mer allsidige spillere, men bruker en måltyv på topp uansett og tror Batshuayi vil passe perfekt der. Nå har jeg jo også 77M å bruke på å forsterke andre posisjoner i troppen, så det kommer jo godt med.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg vet ikke om det her blir uglesett, men har lyst til å "reklamere" litt for en FM-historie/saverapport jeg skriver på FMNorge. Jeg legger en del arbeid i den og ønsker jo derfor å kunne dele den med flest mulig. I historien, som er basert på en savegame jeg har, er jeg blitt ansatt som manager i Hoffenheim til tross for null trenererfaring. Styreformannen har imidlertid lest en fotballfaglig bok jeg har utgitt, og ansatt meg på bakgrunn av den. Nå er det min oppgave å overbevise ham og resten av styret at de har gjort et fornuftig valg.

Håper et par av dere tar en titt!

 

Her er linken.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring om unge spillere utvikles best når de er på lån eller om de spiller u21 kamper hjemme med klubben? Tenker meg at det blir kamperfaring på høyere nivå i Championship vs. at jeg har topp treningsfasiliteter, men aner ikke hva som er best for utviklingen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...