Gå til innhold

gud & mirakler, hvor er de blitt av?


Anbefalte innlegg

En ting som jeg vet ville fått meg til å "tro" på en allmektig skaper (og sikkert de fleste andre her på denne jorda), er dette jeg har hørt snakk om så mange ganger da jeg var mindre. Hovedsaklig fra skolen og folk fra diverse menigheter som oppsøkte oss da vi var barn. Det snakkes om ett vesen ("gud") som kunne bøye de fysiske lovene slik vi kjenner dem / manipulere omgivelsene slik vesenet så det tjente dem best, hva enn det måtte være.

 

Dette vesenet, Jesus ("jesusen", "guden") var det vel han ble kalt i fortellingene, kunne få folk som var lamme til å reise seg igjen, å begynne og gå, kunne få folk som var fysisk blinde til å se igjen, uten å tilsynelatende ha den innsikt, kunnskap eller den forståelsen nødvendig som vi har i dag om menneskelig anatomi. Helt uten noen konvensjonell fremgangsmåte vi er kjent med i dag eller på den tiden. Hvert fall ikke som vi vet om.

 

Så vidt jeg husker så er historiene flere om disse påståtte miraklene der alt jesusen gjorde var å bruke hånden sikkert veldig mye likt som snåsamannen utfører sine trylleshow. I ren utførelse slik det var blitt fortalt meg, så tolker jeg det slik at fremgangsmåten er temmelig lik.

 

Men hvor sanne er disse fortellingene? Siden vi ikke har en eneste indikasjon som kan tyde på at dette stemmer, eller fnugg av bevis så er det kanskje tide på ett nytt mirakel. Burde ikke være noe problem for en allmektig gude entitet.

 

Hvorfor kan ikke gud komme å gi oss ett, kun ett eneste storslått mirakel. Eller ett litt mindre ett kanskje, det går bra det også. Og stå i norge og faktisk pisse helt til kina hadde imponert meg stort.

 

Altså, alt jeg ber om er ÉTT ENESTE MIRAKEL.

 

Er det noe vi kan gjøre for å øke sannsynligheten for at noe sånt ville kunne skje? Hvis vi sender en global radio/tv-beskjed og ber alle om å "be" om det. Vil guden høre oss da? Dette er jo guden nødt til! All logikk tilsier at guden er nødt til å svare oss da. En eller annen himmelsk utenomjordig respons

 

Hvis det er noe hold i dette gude-skapelse, mester av universet og romtid allmektighets greiene, osv så tror jeg det er så enkelt som at vi endelig kan finne ut om det faktisk ekisterer en jesus eller ikke, en gang for alle, om vi klarer å få de fleste tv stasjoner verden over til å sende ut budskapet om at nå må alle "be" til jesusen om å vise seg i den største byen vi har, slik at vi kan live broadcaste ett mirakel, så vil alle heretter uten spørsmål følge den allmektige store jesusen.

 

Det kunne feks vært en klar natt der, la si;"jesus" eller "mohammed" kanskje (kan han komme kanskje? hakke peiling) kan komme og flytte på månen frem og tilbake på himmelen, eller sende månen rett i sola med ren tankekraft slik at vi blir vitne til århundrets fyrverkeri, for og så fort deretter knipse med fingeren slik at månen går tilbake der den var, akkurat som om ingenting har skjedd. Bare at alle som var vitne til det vil huske det, og det vil selvsagt bli tatt opp i UHD (4K) oppløsning.

 

Vi kan sikker be jesusen om å utføre ett mer praktisk mirakel som å få samlet alle de kreftsyke i en av de største byene og helbrede alle på en gang. Jeg stemmer så klart på det selv om planet of the fireworks hadde vært rimelig awesome.

 

Mitt hovedspørsmål er: Hva er problemet? Hvor er mitt mirakel?

 

Jesusen kunne jo bare ha behøvd å utført ett av disse magishowa. Med dagens teknologi ville jesus vært en kanonsuksess over natta.

 

Det burde jo ikke behøve å være så drastisk. Det burde jo holde at jeg skriver det så burde guden skjønne selv at dette ikke er en sjans en gude entitet kan la gå fra seg. Både siden jeg har tenkt det og siden jeg har skrevet det. Hvis guden er så smart (allmektig grad smart faktisk)så burde jo dette vært tenkt ut lenge før noen ynkelige mennesker en gang har fått muligheten.

 

Guden kan jo høre alle tankene våres på en gang også så vidt jeg forstår. Så nå når dere leser dette så øker jo reliogisk (religiøst+ logisk) sett sjansen betraktelig for at det blir prioritert, men jeg venter nå ikke helt i spenning allikevel.

 

Nå vet jeg ikke hvor mange som blir å lese dette, men hvis mer enn 100 personer leser dette og jeg ikke ser noen opptak på youtube eller noen førstesideavisoppslag innen en uke der sola blir truffet jupiter, så håper jeg dette er tilstrekkelig bevis for dere som enda sitter litt på gjerdet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble personen virkelig helbredet, og fremfor alt, var personen virkelig syk i utgangspunktet?

Helbreder gud amputerte lemmer? Det ville vært noe å fått skikkelig dokumentert.

Da ville kirken hatt noe håndfast å slå i bordet med.

 

Her er en svært interessant artikkel som en bruker her hadde i signaturen sin. Jeg husker desverre ikke hvilken bruker, men her er uansett linken :)

http://whywontgodhealamputees.com/god5.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det samme skjedde på Jesu tid, de trodde ikke :)

 

Så det er ikke noen poeng i å gjøre mirakler, folk tror ikke likevel :)

 

Dersom noen gjør mirakler som blir skikkelig dokumenterte så skal eg tro på de. Løse påstander som ingen kan verifisere eller dokumentere er ikkje noe mere enn løse påstander. De miraklene der er ikkje mere verdt enn en tilståelse fra Thomas Quick.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt rart, at både mirakler, bigfoot, spøkelser og annet mystisk blir mindre og mindre dokumentert i dag, enn for 30 år siden, og 50 år siden? Det til tross for at 99% av befolknignen går rundt med fullHD videokamera i lommen 24/7??

 

Man skulle jo tro at med den stadig mer populære smarttelefonen med bra kamera, så skulle mirakler øke like mye, men nei, de blir bare skjeldnere og skjeldnere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man skulle jo tro at med den stadig mer populære smarttelefonen med bra kamera, så skulle mirakler øke like mye, men nei, de blir bare skjeldnere og skjeldnere.

 

Vet du, akkurat det har slått meg også!

 

I dag skulle det jo ligge til rette som aldri før til å få ihvertfall et bilde av noen av disse påståtte hendelsene, men ikke et eneste bilde har dukket opp. Rart det der.... :)

 

 

Men når man spør etter mirakler må man nødvendigvis tro at de er mulige

Næææ. Det trådstarter spør om er dokumentasjon av påstander. Vi hører jo i media ofte om "medier" i form av klarsynte og lignende som "hjelper" politiet i saker de ikke klarer å løse, men visste du at ingen sak noensinne er løst ved hjelp av slike medier? Det finnes faktisk ikke et eneste bevis for noe av det disse menneskene hevder og påstår, men allikevel har du folk som sverger til slik "hjelp"...

 

@Frankline:

Har du virkelig tro på at en telefon svarer kan utføre mirakler altså? Da er du jammen lettlurt, eller VIL tro dette siden Pedersen er kristen... :no:

Lenke til kommentar

Det samme skjedde på Jesu tid, de trodde ikke :)

 

Så det er ikke noen poeng i å gjøre mirakler, folk tror ikke likevel :)

 

Da er du vel ikke helt enig med forfatteren av Johannes evangeliet?

Jesus sa til ham: «Uten at dere ser tegn og under, tror dere ikke.» 49 «Kom, Herre, før gutten min dør!» sa mannen. 50 «Gå hjem, sønnen din lever!» sa Jesus til ham. Mannen trodde det ordet Jesus sa til ham, og gikk av sted. 51 Da han ennå var på hjemveien, kom tjenerne og møtte ham, og de fortalte at gutten hans levde.

 

I følge Johannes evangeliet trengte folk tegn for å tro.(Dette i motsetning til de synoptiske evangelier).

Lenke til kommentar

Da er du vel ikke helt enig med forfatteren av Johannes evangeliet?

Jesus sa til ham: «Uten at dere ser tegn og under, tror dere ikke.» 49 «Kom, Herre, før gutten min dør!» sa mannen. 50 «Gå hjem, sønnen din lever!» sa Jesus til ham. Mannen trodde det ordet Jesus sa til ham, og gikk av sted. 51 Da han ennå var på hjemveien, kom tjenerne og møtte ham, og de fortalte at gutten hans levde.

 

I følge Johannes evangeliet trengte folk tegn for å tro.(Dette i motsetning til de synoptiske evangelier).

 

«Uten at dere ser tegn og under, tror dere ikke.»

 

Han sier vel dette fordi han er irritert over deres mangel på tro, ikke fordi mirakler er en nødvendighet.

 

Ellers har du der i samme slengen noe av det mest grunnleggende i kristendommen

 

"Mannen trodde det ordet Jesus sa til ham"

 

Alt det Jesus Kristus sier, skjer hvis du tror at det skjer :)

 

Jesus Kristus sa > "Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø" (Joh 11:25) :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

«Uten at dere ser tegn og under, tror dere ikke.»

 

Han sier vel dette fordi han er irritert over deres mangel på tro, ikke fordi mirakler er en nødvendighet.

 

Ellers har du der i samme slengen det mest grunnleggende i kristendommen

 

"Mannen trodde det ordet Jesus sa til ham"

 

Alt det Jesus Kristus sier, skjer hvis du tror at det skjer :)

 

Nei, Alle under han gjør i Johannes evangeliet kalles tegn. Ingen kalles tegn i de synoptiske. Hva skjer når Jesus blir spurt om å gjøre et tegn i Matteus evangeliet? Han får dette til svar: Noen skriftlærde og fariseere tok da til orde og sa: «Mester, vi vil gjerne se deg gjøre et tegn.» 39 Men han svarte dem: «En ond og utro slekt krever tegn, men den skal ikke få noe annet tegn enn Jona-tegnet. 40.

 

I Johannes sier Jesus tydelig at uten at de ser tegn vil de ikke tro, og gjør flere tegn.

 

Kanskje en ørliten motsigelse?.....

Lenke til kommentar

Kanskje en ørliten motsigelse?.....

Motsigelser mellom alle de forskjellige forfatterne av bibelens mange bøker og brev er det nok av, men akkurat dette du nevner synes ikke særlig motsigende, han er i begge setninger irritert på det at de krever tegn.

 

Ellers er det Jesus Kristus (som ikke skrev noe) du skal tro på, ikke bibelens forfattere

 

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."

 

Eller også det en ørliten motsigelse :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ellers er det Jesus Kristus (som ikke skrev noe) du skal tro på, ikke bibelens forfattere

Du sier det selv. Jesus skrev ikke noe. Det du tror på er det bibelens forfattere som har skrevet. For å tro på den Jesus som beskrives i bibelen er du nødt til og tro på forfatternes ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...