Gå til innhold

[Løst] 770 VS 760 SLI


And3rz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har orientert meg i nesten ett år nå og vil bygge en pc selv. Har akkurat begynt med sommerjobben så regner med å kjøpe pc'en i september (når jeg er ferdig med jobben og har fått penger).

 

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe et MSI GTX 770 lightning. Men nå i det siste har jeg begynt å lure på om jeg heller skal kjøpe 2 MSI GTX 760 og kjøre dem i SLI. Jeg har ikke satt meg noe særlig inn i SLI og hva det innebærer, men siden det er rundt 700 kr i prisforskjell på de to alternativene, tror dere jeg kommer til å få mye bedre performance eller er det ganske likt?

 

En siste ting, har PSU'en nok watt? Den skal jo være av ganske høy kvalitet, og jeg har hørt at den skal være det.

 

Her er delene jeg har "bestemt" meg for uten GPU: (Priser fra SuperSmart.no)

 

Fractal design define R4:

 

899 (fra netonnet.no fordi supersmart ikke selger det og det er fri frakt der)

 

Msi Mpower:

1799

 

Corsair HX650:

899

 

Corsair SP 120 x3:

357

 

Corsair Hydro H100i:

849

 

Seagate Barracuda 2TB:

699

 

GPU

Pris ukjent

 

Intel Core i5 4670k:

1745

 

Asus DRW-24F1ST DVD:

139

SUM: 7,386,-

 

Er veldig takknemlig for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så hadde jeg hoppet opp et hakk til GTX 780, hvis du har penger til det. Du slipper problemer med SLI eller microstuttering som du kan få med SLI eller CF.

Greitt, 780 er dyrere, men 770 er vel egentlig en "opppushet" GTX 680, mens GTX 780 er av siste generasjon skjermkort.

 

Kjører SLI selv, men jeg tror du bør satse på et GTX 780 kort og ikke 770 eller 760 SLI. Annen mulighet er et HD 7970, de er heller ikke dårlige.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så bombastisk at jeg påstår at microstuttering og screentearing ikke skjer mer, for det gjør det. Kikker du litt på signaturen min så ser du at jeg kjører GTX Titan SLI, og selv der hender det at jeg ser lit av begge deler, dog velødig lite av screentearing. Ikke ofte det skjer det skal jeg innrømme, og det blir mindre av det, men å påstå at det er slutt på MS og screentearing, det er å gå litt langt.

 

Eksempler er Far Cry 3, Crysis 3. BF3 etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microstuttering og screentearing er ikke et problem lengere.

Aldri opplevd noen av delene med mine 660TI. 2stk 760 vil yte bedre enn 770. Vil havne omtrent på samme nivå som 780

Kan vi bytte øyne og hjerne? For du har åpenbart en helt annen sensitivitet for dette pisset.

SLI og CFX har fortsatt mye microstutter, økt inputlag, betydelig lavere minimum framerate enn tilsvarende enkeltkort, og spiser i tillegg mange CPU-sykler for å få teknologien til å fungere.

 

760 SLI har også blitt målt til å levere mindre jevn bildeflyt enn et GTX 770, som egentlig ikke er særlig rart ettersom Nvidia er best tjent med å la SLI være bedre enn AMDs CFX men ikke så bra at det er umulig å skille fra dyrere enkeltkort.

 

Hold deg unna SLI om du kan, at SLI er bedre enn CFX betyr ikke at SLI kan kalles for en moden teknologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rolig nå, Arni vet hva han snakker om.

 

SLI er faen ikke bra, er søppel.

 

Har hatt 690, 2x 770 og 2x 780 atm. Er ikke noe bra i det heletatt, stutter som faen og tearing.

Jeg har selv 2x780 kort i Sli og jeg kan ikke si at jeg merker så mye til "stutter som faen og tearing".

Så lenger lenge jeg bruker Vsync så syns jeg de fleste spill går smooth, Stuttering og tearing fikk jeg også i de fleste spill med single card uten Vsync.

Lenke til kommentar

Jeg har selv 2x780 kort i Sli og jeg kan ikke si at jeg merker så mye til "stutter som faen og tearing".

Så lenger lenge jeg bruker Vsync så syns jeg de fleste spill går smooth, Stuttering og tearing fikk jeg også i de fleste spill med single card uten Vsync.

 

Nei, flott for deg. Men nå er det ikke alle som sitter å spiller på en liten monitor med en forferdelig oppløsning heller.

 

Er veldig lett å merke til det, men er helt opp til hvordan man gjør det selv. Opplever mine 7950 drivere som bedre enn 780. :) V-Sync hjelper veldig lite du lol..

Lenke til kommentar

Arni90: Har du i det hele tatt hatt SLI noen gang?

Sist jeg selv eide SLI var for to år siden.

Sist jeg selv så og prøvde SLI var for tre dager siden med 780 SLI, det er ikke akkurat vanskelig å se og merke forskjellen på SLI og enkeltkort for meg.

 

Sett V-Sync på så slipper du tearing og stuttering.

Stemmer ikke i det hele tatt, jeg kan identifisere hva som er på av SLI, Vsync, og Triple Buffering bare ved å se på spillet i 30 sekunder.

 

 

Jeg har selv 2x780 kort i Sli og jeg kan ikke si at jeg merker så mye til "stutter som faen og tearing".

Så lenger lenge jeg bruker Vsync så syns jeg de fleste spill går smooth, Stuttering og tearing fikk jeg også i de fleste spill med single card uten Vsync.

Men får du opplevelsen av å spille i 40-45 fps når spillet viser 60 fps? Det får nemlig jeg når jeg prøver SLI.

Lenke til kommentar

Nei, flott for deg. Men nå er det ikke alle som sitter å spiller på en liten monitor med en forferdelig oppløsning heller.

 

Er veldig lett å merke til det, men er helt opp til hvordan man gjør det selv. Opplever mine 7950 drivere som bedre enn 780. :) V-Sync hjelper veldig lite du lol..

Okey så 27" med 2560x1440 er liten monitor nå.

Lurer på hva som er "normalt" i dag jeg.

Lenke til kommentar

Okey så 27" med 2560x1440 er liten monitor nå.

Lurer på hva som er "normalt" i dag jeg.

 

Hvis du ikke opplever stuttering med 2x 780 så ser du enten ufattelig dårlig eller kan faktisk ikke oppleve forskjellen. Flott for deg, men det er dessverre ikke realiteten. SLI er ikke veldig bra atm, værken er CF.

Lenke til kommentar

Nei vel jeg ser hva dere sier.

Dette er mitt første SLI oppsett og jeg kan ikke si og oppleve mye tear og stuttering.

Pleier foresten og holde meg unna duble og tripple buffering vsync da dette gir en del input lagg.

Men "adaptive vsync i nvidia kontrollpanel pleier og fungere bra.

 

Største problemet jeg har hatt med SLI er at FarCry3 multiplayer kræsjer hver gang en kamp er over så lenge SLI er aktivert.

 

Og til sist er jeg mere fornøyd med 780 i SLI en jeg var med mitt gamle 1x680.

Synet mitt var også bra på siste helse sjekk på vinteren i fjor.

 

Syns det blir litt galt og si at SLI er dritt styr unna i steden for og advare mot eventuelle problemer du kan få.

Du har jo også muligheten til og prøve et SLI oppsett for så og benytte deg av angreretten om du ikke liker det.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...