Gå til innhold

Hvorfor all hypen ved The Last of Us?


Anbefalte innlegg

Jeg er fullt klar over hva metacritics er, og som du selv sier; det er bare en samling av anmeldelser av anmeldere. Jeg vet ikke med deg, men jeg vet godt at jeg gir blanke faen i hva random anmeldere måtte mene om spill, film og musikk da majoriteten av disse ikke er i nærheten av å ha lik smak som meg uansett. Hva random mennesker mener om spill, film og musikk betyr så jævlig lite. Skal jeg eller andre virkelig bry oss om det? Svada.

 

Så hva et spill, album eller film har på metacritics gir jeg blanke faen i. Det er utelukkende undermennesker som bryr seg om sånt, og folk som bruker sånne ting som en fasit på hva som er bra og dårlig burde bures inne for godt.

Endret av Cutman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fullt klar over hva metacritics er, og som du selv sier; det er bare en samling av anmeldelser av anmeldere. Jeg vet ikke med deg, men jeg vet godt at jeg gir blanke faen i hva random anmeldere måtte mene om spill, film og musikk da majoriteten av disse ikke er i nærheten av å ha lik smak som meg uansett. Hva random mennesker mener om spill, film og musikk betyr så jævlig lite. Skal jeg eller andre virkelig bry oss om det? Svada.

 

Så hva et spill, album eller film har på metacritics gir jeg blanke faen i. Det er utelukkende undermennesker som bryr seg om sånt, og folk som bruker sånne ting som en fasit på hva som er bra og dårlig burde bures inne for godt.

 

Musikk er altfor subjektiv til at anmeldelser har noe særlig å si. Men spill føler jeg har nok håndfaste ting å se etter, til at når alle anmeldere mener ett spill er bra, er det en god sjangs til at det faktisk er det. Metacritics er jo ingen fasit, det kan vi være enige i. Men det er jo en god pekepinn. Om noe har usedvanlig høy karakter på meta, så er det ofte noe som man kan ha interesse av å se nærmere på.

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hva metacritics er, og som du selv sier; det er bare en samling av anmeldelser av anmeldere. Jeg vet ikke med deg, men jeg vet godt at jeg gir blanke faen i hva random anmeldere måtte mene om spill, film og musikk da majoriteten av disse ikke er i nærheten av å ha lik smak som meg uansett. Hva random mennesker mener om spill, film og musikk betyr så jævlig lite. Skal jeg eller andre virkelig bry oss om det? Svada.

 

Så hva et spill, album eller film har på metacritics gir jeg blanke faen i. Det er utelukkende undermennesker som bryr seg om sånt, og folk som bruker sånne ting som en fasit på hva som er bra og dårlig burde bures inne for godt.

 

Bures inne for å bruke Metacritic til å sjekke hva et gjennomsnitt av voksne mennesker synes om et spill? Ja her er vi ikke ekstreme. :p

 

Jeg er vel ca 35% uti The Last of Us og digger det noe ekstremt. det er et av ytterst få spill jeg gleder meg til å spille videre på. Jeg må være i humør til å spille det, være opplagt og bure meg inne med høyt volum når jeg skal spille det. Kombinasjonen av velfungerende gameplay og mesterlig historiefortelling treffer meg rett i spillhjertet. Når jeg bryr meg om karakterne i spillet så ser jeg på slike spill som noe annet en "meningsløst" tidsfordriv, nemlig en opplevelse som kan sitte i meg i år fremover. Tipper The Last of Us blir et slikt spill, til nå ligger det veldig ann til det :-)

Endret av SirKratoS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hva metacritics er, og som du selv sier; det er bare en samling av anmeldelser av anmeldere. Jeg vet ikke med deg, men jeg vet godt at jeg gir blanke faen i hva random anmeldere måtte mene om spill, film og musikk da majoriteten av disse ikke er i nærheten av å ha lik smak som meg uansett. Hva random mennesker mener om spill, film og musikk betyr så jævlig lite. Skal jeg eller andre virkelig bry oss om det? Svada.

 

Så hva et spill, album eller film har på metacritics gir jeg blanke faen i. Det er utelukkende undermennesker som bryr seg om sånt, og folk som bruker sånne ting som en fasit på hva som er bra og dårlig burde bures inne for godt.

 

Ingen burde bruke anmeldelser som en fasit, men det er en fin måte å få oversikt om produktet som anmeldes er noe for deg. Ikke ved nødvendigvis kun se på slutt karakter men ved å lese hva som blir tatt frem som positivt og negativt.

 

Når et spill får bra på Metacritics så er det fin indikasjon på et bra spill. Men om en som fks deg har helt andre kriterier for hva et bra spill er så er det ikke rart du har store problemer med anmeldelser eller Metacritics.

 

Det virker som du er som en viss annen som liker å sette folk i båser og hvor du selvfølgelig er hevet over disse, undermenneskene som du kaller dem.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hva metacritics er, og som du selv sier; det er bare en samling av anmeldelser av anmeldere. Jeg vet ikke med deg, men jeg vet godt at jeg gir blanke faen i hva random anmeldere måtte mene om spill, film og musikk da majoriteten av disse ikke er i nærheten av å ha lik smak som meg uansett. Hva random mennesker mener om spill, film og musikk betyr så jævlig lite. Skal jeg eller andre virkelig bry oss om det? Svada.

Så hva et spill, album eller film har på metacritics gir jeg blanke faen i. Det er utelukkende undermennesker som bryr seg om sånt, og folk som bruker sånne ting som en fasit på hva som er bra og dårlig burde bures inne for godt.

 

Noen sto tydeligvis opp på feil side av senga, alas rett i veggen.

Det er jo heller ikke vits å lese erfaringer ang neste bilen en skal kjøpe heller, for idioten som har skrevet om den har jo ikke peiling. Samma gjelder jo egentlig alt som kan anbefales av noen andre, de er jo ikke deg uansett. Da du/meg/hvem som helst er så jævla unike.

 

Sånn forutenom dette så er metacritic som sagt ovenfor av Grinder/kratos/larzen en fin pekepin, det er ihvertfall det for meg. Selv om anmelders smak, som her på gamer, kan være noe annerledes en min egen, så er det fortsatt av interesse å se hvilke negative/positive sider som blir trukket frem.

 

Ellers syns jeg TLoU var veldig bra, helt der oppe med Half-Life for min del. Det er klart spillet kan bli enda bedre, men flere valg/større brett, og litt mindre håndholding. Men kansje det neste spillet vil kunne gi oss noe mer av det. Ingenting er perfekt, men dette var ihvertfall ikke et tilbakesteg for spillmediet.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Spill som får så mye bra kritikk vil nesten alltid virke oppskrytte, hvis en begynner å legge seg opp i alt det som kunne vært bedre, istedet for å la seg forføre av det som er bra.

 

Dessuten vil ens egen smak uansett ha noe å si. Noen mener kanskje at et spill som har gjort seg fortjent til en 95/100 rangering på Metacritics, skal transcendere sjangergrensene og all personlig smak, for å bli et spill for alle...men det tror jeg isåfall bare er tull.

Et strategispill kan få 100/100, men vil for meg, (antagelig) aldri bli mer enn et helt bruktbart spill i en sjanger jeg ikke bryr meg noe spesielt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Musikk er altfor subjektiv til at anmeldelser har noe særlig å si. Men spill føler jeg har nok håndfaste ting å se etter, til at når alle anmeldere mener ett spill er bra, er det en god sjangs til at det faktisk er det. Metacritics er jo ingen fasit, det kan vi være enige i. Men det er jo en god pekepinn. Om noe har usedvanlig høy karakter på meta, så er det ofte noe som man kan ha interesse av å se nærmere på.

 

Alt som kan kalles kunst er vel egentlig subjektivt, kan det ikke? Hva som er bra kunst kommer helt ann på øyet som ser, eventuelt øret som hører. Folk ser etter forskjellige ting i spill, akkurat som folk ser etter forskjellige ting i musikk, film og tegneserier. For noen handler spill utelukkende om grafikk, for noen handler det om historie, for noen handler det om gameplay og for noen handler det om litt av alt osv. God grafikk for deg trenger ikke å være god grafikk for meg, og et godt gameplay for meg trenger ikke å være et godt gameplay for deg. Så for min del er ikke metacritics noe mer troverdig enn hverken rotten tomatoes pitchfork, VG, dagbladet eller IMDB.

 

Avatar er jo et fint eksempel på hva jeg snakker. Her har vi en film som blir hyllet av media og har god scoe på bl.a metacritics, og da spesielt pga. det visuelle, som blir sett på som filmens eneste virkelig sterke punkt. Her blir jeg bare stående som et spørsmålstegn, for i mine øyne er det visuele det absolutt svakeste ved filmen, noe som sier litt da resten også er latterlig kjipt. Og jeg kan jo nevne mer, både innen film, musikk og spill, helt til krampa tar meg, siden folk har forskjellige smak.

 

Nei, det beste (for min del) er å lese anmeldelser av ting (etter at jeg har spilt, sett, hørt) og sjekke ut hva slags smak den personen har, og har personen veldig lik smak og meninger som meg så er personen verdt og følge videre. Men først etter det. Stoler ikke på random folk bare fordi de er "profesjonelle" anmeldere. Og derfor ler jeg høyt av folk som drar inn f.eks metacritic, rotten tomatoes (eller hva faen) når det diskuteres kunst.

 

Nå har jeg ikke spilt The Last of Us, men såvidt jeg har skjønt er det i bunn og grunn en film hvor du får lov til å delta litt. Er dette feil eller riktig? Og om dette stemmer så kan jeg automatisk si at spillet er like interessant som en runde på toaletet med steinhard avføring. Jeg elsker film, og jeg elsker spill, men jeg vil ha enten eller, ikke en mix. Det høres bare latterlig kjipt ut.

 

Og siden jeg skriver dette kommer noen til å kommentere at jeg allerde har bestemt meg for hva jeg skal synes om spillet, men det stemmer selvfølgelig ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når det kommer til The Last Of Us så er dette ikke tillfellet da statestikken fra spill anmeldere er høy og bruker anmelderer er også høy. Så horder av drittunger har ikke brydd seg om å stemme det ned.
Selvsagt har Last of us høy score på metacritic. Når 'alle' gir det full score vil man jo ikke være han tullingen som gir det 7/10. De fleste er sauer som følger gjengen, uten å våge å skille seg ut. Det gjelder dessverre ikke bare på metacritic, men overalt. Hvorfor tror du ellers folk er så opptatt av mote? Tror du virkelig alle som kjøper musikken vi finner på topplister gjør det fordi de faktisk er interessert i musikken?

 

Tenk selv: Topplistene består som regel av dyktige produsenter som skriver sanger, hyrer inn pene mennesker til å synge og som spyr ut musikkvidoer som ofte fokuserer på sex. Det kalles mainstream. Metallband består ofte av folk som dannet band da de var i tenårene/tyveårene, som skriver musikken sin selv og som har jobbet ræva av seg for å klare å få platekontrakt. De færreste blir kjent utenfor fans av sjangeren. Som sagt: Sauer.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Metacritic bruker generelt å speile hvordan et spill er, ikke en plass hvor sauer følger gjengen. Tvert et spill har noe negativt så bruker folk å poste på Metacritic så når The Last of Us faktisk har såpass høy score så vitner det om at det faktisk er et bra spill.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Hvis folk poster lav score fordi et spill har fått dårlig kritikk, hvorfor er det så utenkelig at de gir det høy score når det har fått bra kritikk? Folk slakter spill de aldri har prøvd bare fordi alle andre gjør det, så hvorfor ikke gjøre det samme med et så vanvittig hypet spill som Last of us og poste høy score?

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mange som både hyller og slakter spill uten og ha prøvd de, og bare henger seg på hva andre sier om det. Dette gjelder både film og musikk, og, tro det eller ei, spill.

 

Og siden Avatar har en meget høy score over alt så vitner det om at filmen virkelig er en bra film? Huh!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mange som både hyller og slakter spill uten og ha prøvd de, og bare henger seg på hva andre sier om det. Dette gjelder både film og musikk, og, tro det eller ei, spill.

 

Og siden Avatar har en meget høy score over alt så vitner det om at filmen virkelig er en bra film? Huh!?

Og nettopp derfor er metacritic og sånne steder bare tull. Mange på filmforumet bruker imdb som en 'fasit', men det bare mer av det samme. Det er litt tvilsomt at så mange hyller Dark Knight som tidenes beste film, når de så vidt har kommet i puberteten. :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt har Last of us høy score på metacritic. Når 'alle' gir det full score vil man jo ikke være han tullingen som gir det 7/10. De fleste er sauer som følger gjengen, uten å våge å skille seg ut. Det gjelder dessverre ikke bare på metacritic, men overalt. Hvorfor tror du ellers folk er så opptatt av mote? Tror du virkelig alle som kjøper musikken vi finner på topplister gjør det fordi de faktisk er interessert i musikken?

 

Tenk selv: Topplistene består som regel av dyktige produsenter som skriver sanger, hyrer inn pene mennesker til å synge og som spyr ut musikkvidoer som ofte fokuserer på sex. Det kalles mainstream. Metallband består ofte av folk som dannet band da de var i tenårene/tyveårene, som skriver musikken sin selv og som har jobbet ræva av seg for å klare å få platekontrakt. De færreste blir kjent utenfor fans av sjangeren. Som sagt: Sauer.

 

Her har vi et unikt og fritttenkende individ som ikke er del av noen som helst saueflokk. Kjempebra eksempler lykketroller :)

Lenke til kommentar

Selvsagt har Last of us høy score på metacritic. Når 'alle' gir det full score vil man jo ikke være han tullingen som gir det 7/10. De fleste er sauer som følger gjengen, uten å våge å skille seg ut. Det gjelder dessverre ikke bare på metacritic, men overalt. Hvorfor tror du ellers folk er så opptatt av mote? Tror du virkelig alle som kjøper musikken vi finner på topplister gjør det fordi de faktisk er interessert i musikken?

 

Tenk selv: Topplistene består som regel av dyktige produsenter som skriver sanger, hyrer inn pene mennesker til å synge og som spyr ut musikkvidoer som ofte fokuserer på sex. Det kalles mainstream. Metallband består ofte av folk som dannet band da de var i tenårene/tyveårene, som skriver musikken sin selv og som har jobbet ræva av seg for å klare å få platekontrakt. De færreste blir kjent utenfor fans av sjangeren. Som sagt: Sauer.

 

Ganske så spesielt å si at store deler av personer som jobber som spill anmeldere er sauer som ikke tør å gi et spill trekk på noe det fortjener. Jeg tipper det er både den ene og den andre som jobber i bransjen som vil ha et par ord med deg rundt akkurat det der.

Lenke til kommentar
Her har vi et unikt og fritttenkende individ som ikke er del av noen som helst saueflokk. Kjempebra eksempler lykketroller :)

 

Ganske så spesielt å si at store deler av personer som jobber som spill anmeldere er sauer som ikke tør å gi et spill trekk på noe det fortjener. Jeg tipper det er både den ene og den andre som jobber i bransjen som vil ha et par ord med deg rundt akkurat det der.

 

To quotes, et bilde.

 

201127233535_TripleFacepalm.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes anmeldere der ute som lar seg farge av utgivere, for det er det nok helt sikkert. Men i det store og hele så tror jeg folk har rent mel i posen.

 

Så lenge en nesten samlet spill presse er enige om et produkt så velger jeg å stole på at det stemmer.

 

Men nå er jeg ikke av en slik karakter at jeg svartmaler alt og tenker det verste, tvert imot og det er jeg glad for.

Lenke til kommentar

Men greia er at spillindustrien er en massiv pengeindustri, og det hele handler om penger. Og når ting handler om store penger vil det alltid være "skittent spill" inne i bildet, og jo bedre anmeldelsene er, jo større sjans er det for at folk både kjøper og blir blendet av anmeldelsene. Noen ganger mer enn andre selvfølgelig, men det er jeg ganske sikker på. Dette gjelder ikke bare spill, men musikk og film, og fotball for den saks skyld. Penger, vøtt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...