Gå til innhold

Test: SteelSeries Apex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Logitech G19 siden det kom på markedet. Selv om jeg ikke utnytter makrotastene og displayet til det fulleste så må jeg si at det er veldig bra å både skrive og spille på.

Jeg vet ivertfall at når dette tastaturet tar kvelden så skal jeg ha et nytt logitech Gxx tastatur. Bare et som ikke har så mye unødvendig funksjonalitet :p

Lenke til kommentar

Er det så få som foretrekker membrantastaturer, da?

Jeg har det soleklare inntrykket at det primært er bare gamere som foretrekker mekaniske tastaturer.

 

Selv foretrekker jeg scissor switch tastaturer, som vel er en underart/forbedring av membran. Disse er presise og langt raskere å skrive på enn hva jeg får til på de høye taster i mekaniske tastaturer. Dessverre for meg, virker det som markedet blir mer og mer ensartet og det er bare gamer-tastaturer som kommer i premium-kvalitet for tiden.

 

Mitt beste/raskeste tastatur så langt er diNovo for Notebooks. som jeg foretrekker over diNovo Edge. Nå har jeg et Logitech K800 Illuminated Wireless, men de nye tastene er ikke like raske som de gamle PerfectStroke-tastene. Som så mange andre har jeg satt pris på mekaniske tastaturer i gamledager, men nå klarer jeg ikke skrive på langt nær like raskt på mekaniske. Det blir for lang tastebane på disse.

 

Siden jeg nå en gang liker scissor switch membran, synes jeg det er litt fantastisk at det er mulig å teste et membran-tastatur uten å engang nevne hvilken membran-type det er. Kun hvilke gaming-tastekombinasjoner som er mulig/ikke mulig å få inn. Denne anmeldelsen er soleklart skrevet med gaming-POV og lider under et voldsomt bias. Jeg synes det er ganske halvgjort arbeide, og kan ut fra artikkelen ikke si noe om dette er et membran-tastatur for meg eller ikke. Da er i grunnen artikkelen helt meningsløs, siden den kun henvender seg til lesere som vil ha mekaniske switcher.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri likt SteelSeries, så jeg hopper fint over denne. Venter heller på kvalitetsprodukter fra Qpad.

 

Jeg er kjempefornøyd med alle produkter jeg har eid fra Steelseries. Har nå et simpelt 6GV2 mekanisk keyboard fra Steelseries. Dette er det beste keyboardet jeg noen gang har eid. Har i tillegg en Steelseries Sensei mus, som også er helt fantastisk. Menmen, smaken er som baken :)

Lenke til kommentar

Oppdateringsfrekvensen kan i hvert fall justeres opp til 1000 hertz, noe som er helt normalt å finne på andre dyre spilltastaturer.

Dette er snakk om den interne frekvensen som kontrolleren registrerer endringer for taster, det har ingenting med overføringen av tastetrykk til PCen. Mens PS/2 sender events fortløpende uten retransmisjon ved overføringsfeil så fungerer HID over USB ved å sende tilstandspakker med opptil 6 tasteendringer pluss spesialtaster, disse pakkene sendes med checksum, valideres og returnerer bekreftelse. Dette gjør at HID har begrensede tastekombinasjoner og en typisk responstid på 10-30 ms, som er ganske betydelig. Folk er totalt opphengt i input-lag på skjermen, mens der er andre former for input-lag som er minst like betydelig.

 

Noen tastaturer har riktig nok proprietære protokoller som krever spesialdrivere, men det er på tide at noen lager en ny standard som kan overta for HID.

 

SteelSeries 6gv2 og diverse andre mekaniske tastaturer er bare oppskrytt. Hjelper ikke med kvalitet når tastaturet bråker så sinnsykt at man selv får vondt I ørene. Jeg for min del kastet tastaturet etter 2-3 dager.

Steelseries er riktig nok ikke kvalitet innenfor tastaturer, men du har tydeligvis ikke satt deg inn i hva det er snakk om. Du burde ihvertfall prøvd MX Brown som har et støynivå nær typiske membrantastaturer.

 

Jeg sa at tastaturet bråker/støyer noe voldsomt. Til de grader at det er helt latterlig. Vondt er det å skrive på også. Tastene fjærer tungt ned og følger like hardt opp. Utrolig slitsomt å spille/skrive på! Jeg skal aldri ha et mekanisk igjen. Oppskrytt etter min mening.

Det er greit for meg at du nekter å godta mekaniske tastaturer, men du kan umulig ha prøvd et ordentlig tastatur. Prøv et ordentlig Filco, Das Keyboard eller Zowie som også er ok. Å skrive uten taktil feedback er vanskelig, taktil feedback gjør også at du skriver mindre feil, trenger mindre kraft og kan skrive raskere.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Nylig kjøpt meg dette. Anbefales på det varmeste. Utrolig lekkert, og svært stillegående og behagelig i forhold til mange andre tastaturer.

Sitter vanligvis med tastaturet i fanget, og var dermed på utkikk etter et tastatur med flat underside. Sjekket ut mange tastaturer fysisk før jeg bestemte meg for dette. Helt perfekt.

 

Også stilig med forskjellige fargesoner rundt om på tastaturet, og fire taster for hurtigt å kunne bytte mellom fire forskjellige farge-layout for tastaturet.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...