Gå til innhold

Test: SteelSeries Apex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri likt SteelSeries, så jeg hopper fint over denne. Venter heller på kvalitetsprodukter fra Qpad.

 

Qpad, kvalitet? Tuller du med meg?

Første 5k musa jeg hadde begynte å dobbel klikke når du tok et vanli klikk, et klikk på vei ned, og et på vei opp. Fikk ny gratis av komplett. Der begynte scroll-wheel å henge seg fast på 1/4 av hjulet. Måtte kjøpe enda en til på TG. På den tredje henger venstre museknapp litt igjen, så må putte en liten papirbit under knappen, slik at den ikke henger igjen.

Eneste grunnen til at jeg liker den musa er pga formen.

 

Kjøpte også et MK-85 tastatur på TG sammen med musa for å prøve ut et nytt tastatur med litt flere funksjoner som 6gv2 ikke hadde. Ting som lys, usb, audio og programerbare taster var det som fikk meg til å kjøpe det. Ble lovet at alle taster kunne bli programert der eg ville. Spurte til og med om eg kunne bytte plass på funksjons tasten, slil at den kom på samme plass som på 6gv2. Etter å ha instalert programmet for å bytte på tastene, fant jeg ut at det vist nok ikke var mulig å bytte plassen på funksjonsknappen alikevel, samt at jeg måtte avintallere programmet for å kunne bruke media knappene. Så var det et problem med at vist du plugga micen i tastaturet mens lyset var på, fikk du utrolig mye støy.

 

-Pus

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Aldri likt SteelSeries, så jeg hopper fint over denne. Venter heller på kvalitetsprodukter fra Qpad.
Qpad, kvalitet? Tuller du med meg?Første 5k musa jeg hadde begynte å dobbel klikke når du tok et vanli klikk, et klikk på vei ned, og et på vei opp. Fikk ny gratis av komplett. Der begynte scroll-wheel å henge seg fast på 1/4 av hjulet. Måtte kjøpe enda en til på TG. På den tredje henger venstre museknapp litt igjen, så må putte en liten papirbit under knappen, slik at den ikke henger igjen.Eneste grunnen til at jeg liker den musa er pga formen.Kjøpte også et MK-85 tastatur på TG sammen med musa for å prøve ut et nytt tastatur med litt flere funksjoner som 6gv2 ikke hadde. Ting som lys, usb, audio og programerbare taster var det som fikk meg til å kjøpe det. Ble lovet at alle taster kunne bli programert der eg ville. Spurte til og med om eg kunne bytte plass på funksjons tasten, slil at den kom på samme plass som på 6gv2. Etter å ha instalert programmet for å bytte på tastene, fant jeg ut at det vist nok ikke var mulig å bytte plassen på funksjonsknappen alikevel, samt at jeg måtte avintallere programmet for å kunne bruke media knappene. Så var det et problem med at vist du plugga micen i tastaturet mens lyset var på, fikk du utrolig mye støy.-Pus

 

Kva en selger lover deg har vel ikkje med kva Qpad lover? Har sjølv eit Qpad MK 85, og det gjere vel alt eg såg for meg, ingen macro knapper som gjere tastaturet forvokst, eneste eg ikkje er fornøgd med er kor lett det er å knekke festa til handledds støtta, det er en halvferdig løysing. Så ein må vere forsiktig når en tar den av / på, eller flytte tastaturet fosikltig med den på, alt anna fungerer fint på dette.

 

OT; kommer aldri til å kjøpe eit membran tastatur igjen, liker heller ikkje att nesten alle tastatur skal ha så forbanna mangen makrostaster, dei er plassert slik att man må flytte handa vekk fra der en burde ha den.

Endret av RJ45
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva en selger lover deg har vel ikkje med kva Qpad lover? Har sjølv eit Qpad MK 85, og det gjere vel alt eg såg for meg, ingen macro knapper som gjere tastaturet forvokst, eneste eg ikkje er fornøgd med er kor lett det er å knekke festa til handledds støtta, det er en halvferdig løysing. Så ein må vere forsiktig når en tar den av / på, eller flytte tastaturet fosikltig med den på, alt anna fungerer fint på dette.

 

OT; kommer aldri til å kjøpe eit membran tastatur igjen, liker heller ikkje att nesten alle tastatur skal ha så forbanna mangen makrostaster, dei er plassert slik att man må flytte handa vekk fra der en burde ha den.

 

Det er sant at det en selger lover ikke har med det Qpad lover, men når selger jobber for Qpad på stand på TG (jobber med markedsføring eller noe) så forventer eg at det dem lover der er også det Qpad lover, siden dem nettopp jobber for Qpad.

Det eg mener er at når du selger et produkt (i dette tilfelle et tastatur) med ekstrafunksjoner, så burde disse kunne brukes sammen uten problem, og ha muligheten til å bli brukt slik som lovet. I mitt tilfelle var det problem med støy i mic når eg kobla headsettet til tastaturet mens lyset var på, og feil informasjon når det kom til programvaren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har selv erfaring med to produkter som Steelseries produserer (musematte av heavy og light, samt en Sensi RAW) og jeg kunne ikke si meg mer fornøyd enn jeg er. Det er en utrolig høy standard på disse produktene fra Steelseries.

 

Aldri likt SteelSeries, så jeg hopper fint over denne. Venter heller på kvalitetsprodukter fra Qpad.

 

Hvordan det?

Lenke til kommentar

SteelSeries 6gv2 er noe av det mest robuste jeg har brukt. Tror du vimser mye om du sier at Qpad har bedre kvalitet.Kommer ikke til å se flere ganger på dette tastaturet da det er membran. Ei heller kommer jeg til å kjøpe et stort tastatur med masse ekstra macro-taster igjen.

 

SteelSeries 6gv2 og diverse andre mekaniske tastaturer er bare oppskrytt. Hjelper ikke med kvalitet når tastaturet bråker så sinnsykt at man selv får vondt I ørene. Jeg for min del kastet tastaturet etter 2-3 dager.

 

 

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg både Qpad MK 85 og Filco. Godt fornøyd med begge, men så er ikke jeg noen gamer. Som skriveredskap duger disse mer enn godt nok (brune brytere).

Tror nok at Qpad skal få mye juling før det bryter sammen. Forøvrig så er jeg ikke lenger sikker på at mekaniske brytere er det beste for å skrive med. Det dreier seg mer om å finne "sitt tastatur", uavhengig av pris og brytertyper. Det billigste kan også være det som passer best.

Det er så fort gjort å kaste seg på den evige sirkelen av å kjøpe dyrere, bedre og mer....

Lenke til kommentar

SteelSeries 6gv2 og diverse andre mekaniske tastaturer er bare oppskrytt. Hjelper ikke med kvalitet når tastaturet bråker så sinnsykt at man selv får vondt I ørene. Jeg for min del kastet tastaturet etter 2-3 dager.

Så du forventa att eit mekanisk tastatur er stille? er lov til å sette seg inn i kva en kjøper før man kjøper noko.

Noen makaniske bråker meir enn andre, kommer an på kas bryter / switch dei benytter. Har som eg skreiv MK-85 fra Qpad, og synest ikkje det bråker så forferdelig mykje, greit nok att det var mykje meir enn kva mitt gamle MIST tastatur med membran. Grunnen til å velge mekanisk er jo fordi det ikkje skal så mykje trykk før tastene reagerer. Men dette er jo selfølgelig en smaks sak.

 

Sjølv kan eg ikkje tenke å gå tilbake til membran tastatur, men kunne godt tenkt meg eit annet tastatur vist eg skal begynne å skrive mykje, for det er ikkje MX cherry red gode til. (synest eg)

Lenke til kommentar

Så du forventa att eit mekanisk tastatur er stille? er lov til å sette seg inn i kva en kjøper før man kjøper nook.

Noen makaniske bråker meir enn andre, kommer an på kas bryter / switch dei benytter. Har som eg skreiv MK-85 fra Qpad, og synest ikkje det bråker så forferdelig mykje, greit nok att det var mykje meir enn kva mitt gamle MIST tastatur med membran. Grunnen til å velge mekanisk er jo fordi det ikkje skal så mykje trykk før tastene reagerer. Men dette er jo selfølgelig en smaks sak.

 

Sjølv kan eg ikkje tenke å gå tilbake til membran tastatur, men kunne godt tenkt meg eit annet tastatur vist eg skal begynne å skrive mykje, for det er ikkje MX cherry red gode til. (synest eg)

 

Så du forventa att eit mekanisk tastatur er stille? er lov til å sette seg inn i kva en kjøper før man kjøper nook.

 

Har jeg skrevet noe sted at jeg trodde tastaturet var stille? Er lov å lese innlegg før du kommenterer.

 

Jeg sa at tastaturet bråker/støyer noe voldsomt. Til de grader at det er helt latterlig. Vondt er det å skrive på også. Tastene fjærer tungt ned og følger like hardt opp. Utrolig slitsomt å spille/skrive på! Jeg skal aldri ha et mekanisk igjen. Oppskrytt etter min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aldri likt SteelSeries, så jeg hopper fint over denne. Venter heller på kvalitetsprodukter fra Qpad.
Qpad, kvalitet? Tuller du med meg?Første 5k musa jeg hadde begynte å dobbel klikke når du tok et vanli klikk, et klikk på vei ned, og et på vei opp. Fikk ny gratis av komplett. Der begynte scroll-wheel å henge seg fast på 1/4 av hjulet. Måtte kjøpe enda en til på TG. På den tredje henger venstre museknapp litt igjen, så må putte en liten papirbit under knappen, slik at den ikke henger igjen.Eneste grunnen til at jeg liker den musa er pga formen.Kjøpte også et MK-85 tastatur på TG sammen med musa for å prøve ut et nytt tastatur med litt flere funksjoner som 6gv2 ikke hadde. Ting som lys, usb, audio og programerbare taster var det som fikk meg til å kjøpe det. Ble lovet at alle taster kunne bli programert der eg ville. Spurte til og med om eg kunne bytte plass på funksjons tasten, slil at den kom på samme plass som på 6gv2. Etter å ha instalert programmet for å bytte på tastene, fant jeg ut at det vist nok ikke var mulig å bytte plassen på funksjonsknappen alikevel, samt at jeg måtte avintallere programmet for å kunne bruke media knappene. Så var det et problem med at vist du plugga micen i tastaturet mens lyset var på, fikk du utrolig mye støy.-Pus

 

Det var veldig merkelig. Jeg har aldri hatt ett problem med 5K musen dems. Den fungerte helt fint til jeg slo den hardt i pulten og alt gikk til dundas. Jeg hadde MK-80 ikke MK-85 som du har/hadde og det funket helt perfekt. At du ikke kunne bruke media-tastene øverst (Fn + F5 f.eks) uten å installere software er bare tull. De funker helt fint uten software. Ser man på anmeldelser av Qpad produkter så ser du at de bare har fått toppkarakterer og skryt for både design, kvalitetfølelse og holdbarhet. Enten har du hatt VELDIG uflaks og kjøpt to Qpad-produkter som uheldigvis kom gjennom fabrikken eller så lyver du.

Lenke til kommentar

Har jeg skrevet noe sted at jeg trodde tastaturet var stille? Er lov å lese innlegg før du kommenterer.

 

Jeg sa at tastaturet bråker/støyer noe voldsomt. Til de grader at det er helt latterlig. Vondt er det å skrive på også. Tastene fjærer tungt ned og følger like hardt opp. Utrolig slitsomt å spille/skrive på! Jeg skal aldri ha et mekanisk igjen. Oppskrytt etter min mening.

Dette virker heilt latterlig, cherry red er de tastene som krever minst trytt for å trykkes ned, ja dei har like stor fart som fingen opp igjen, og det er nå berre bra, ellers må man jo "vente" på dei.

 

Enten så har eg forstått deg rett, eller så må du utdype det litt til.

 

Ja eit mekanisk tastatur bråker, men det er ikkje så ekstremt som du skal ha det til, er kanskje ikkje noko for stue bruk akuratt, men det kommer seg veldig når ein venner seg til tastaturet, og ikkje trykker tastene heilt i bunn. stor forskjell på akuratt det.

 

Men ja, eg liker betre eit membrantastatur en cherry red taster å skrive på, så det støtter eg. Har ikkje testa dei mekaniske bryterane som er meint til å skrive på (som hovedmål) men dei skal bråke enda meir enn cherry red vistnok, men sida eg er veldig fornøgd sjølv med mekanisk skal eg nok ha meg eit mekanisk til å skrive med også vist eg får bruk for det.

Lenke til kommentar

 

 

Det var veldig merkelig. Jeg har aldri hatt ett problem med 5K musen dems. Den fungerte helt fint til jeg slo den hardt i pulten og alt gikk til dundas. Jeg hadde MK-80 ikke MK-85 som du har/hadde og det funket helt perfekt. At du ikke kunne bruke media-tastene øverst (Fn + F5 f.eks) uten å installere software er bare tull. De funker helt fint uten software. Ser man på anmeldelser av Qpad produkter så ser du at de bare har fått toppkarakterer og skryt for både design, kvalitetfølelse og holdbarhet. Enten har du hatt VELDIG uflaks og kjøpt to Qpad-produkter som uheldigvis kom gjennom fabrikken eller så lyver du.

Vil si det er en blanding av å være litt kresen, vant med å holde høy standard på ting, og litt ulykke med ekelte produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...