Gå til innhold

Team Hardware er nå blant verdens ti beste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dont get it...

 

Div. nettsider vil ha det til at kuren allerede er funnet, men at big pharma ikke er interresert......

 

Så det at kreftforskning er en helsikkes stor pengemaskin, kan jo absolutt stemme...

 

Edit:

Jeg mener.. De har jo allerede forska på det i 50 år. Andre ting forsker de på i en måned, og hey, der er kuren.. (Fugleinfluensa og div andre "epedemier"..?)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

I dont get it...

 

Div. nettsider vil ha det til at kuren allerede er funnet, men at big pharma ikke er interresert......

 

Så det at kreftforskning er en helsikkes stor pengemaskin, kan jo absolutt stemme...

 

Div nettsider vil også ha det til at holocaust aldri fant sted. Månelandingen også for den saks skyld.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg tror du har misforstått hvis du tror legemiddelindustrien tjener penger på at folk er syke. De tjener penger på gjøre folk friske. Og det at du tror de heller vil la folk dø av kreft for å tjene penger tror jeg er helt bak mål. Forresten, kom med kilde på at de tjener 300.000 for hver kreftpasient. For i følge det jeg har lest om behandler som anses til å være enormt dyre så koster de betraktelig mindre enn 300.000

Var det ikke "nettopp" en artikkel i vg eller dagbladet, hvor en eller annen måtte ut med ca en million for en kur for sin krefttype? Staten ville ikke betale....

 

 

Diverse nettsider skriver også om chemtrails og at jødene kontrollerer verdens statsledere bak teppet.

 

Trodde da de var enige om at det var djevelen sjøl...?

 

Div nettsider vil også ha det til at holocaust aldri fant sted. Månelandingen også for den saks skyld.

Japp.. Folk gjør opp sin egen mening om slikt. Jeg holder meg til at legemidler er en helsikkes stor pengemaskin. Og hvorfor skal man droppe et produkt som gir mye fortjeneste...? Dårlig buisnes.

Endret av Caddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For at jeg skal bidra til prosjekter som dette så MÅ jeg ha garantier, og muligheter for å sjekke, at resultatene er fritt tilgjengelige for alle som forsker. Jeg støtter gjerne fri forskning, men synes at legemiddelindustrien får klare seg på egenhånd.

 

Alle universitet driver semi-kommersiell virksomhet primært for non-profit. Om proteinfolding resulteter i nok data til en kur for Alzheimers, vil man fortsatt måtte betale for pillene. Data fra Folding@home kan nok fåes/kjøpes billig fra universitetet, men det krever tross alt 10 år med tolkning av data og pilleutvikling oppå dette. Dette er R&D som legemiddelselskapene trenger å få refundert gjennom salg av medisiner.

 

Folding@Home handler om å bidra til fellesskapet uten å forvente noe direkte tilbake. Det eneste du er garantert er et diplom. Om du er av de som har dedikasjon til å bidra på nivå med -alias- så kan du jo høste litt streetcred også... :)

Lenke til kommentar

Forskningsresultatene Stanford universitetet oppnår fra denne forskningen er fritt tilgjengelig for andre forskere. Store deler av folding@home programvaren er også open source, med unntak av selve regnealgoritmene for hvert enkelt prosjekt (for å unngå juksing med poenggivning, ja folk har faktisk jukset for å få mer poeng til tross for at det ødelegger og forsinker forskningsresultatene).

 

Legemiddelindustrien argumenterer ofte med at de bruker så mye penger på forskning og at det er derfor de tar så høye priser for medisiner. Faktum er at en svært stor andel av grunnforskningen er gjort av universiteter som legemidelindustrien får gratis og "raffinerer" for å produsere medisin.

Lenke til kommentar

Var det ikke "nettopp" en artikkel i vg eller dagbladet, hvor en eller annen måtte ut med ca en million for en kur for sin krefttype? Staten ville ikke betale....

 

Jo, det var en artikkel om en av de dyreste kreftbehandlingene som kostet 800 000, ikke en million. Jeg har lite tro på at legemiddelindustrien derfor får inn 1,8 millioner kroner per kreftpasient når det finnes så enormt mange millioner kreftpasienter. 12,7 millioner mennesker får kreft hvert år. Det vil si at legemiddelindustrien tjener 22,86 billiarder kroner per år noe som er 1,5 ganger USAs totale BNP og 3 ganger så stort som Kinas BNP. Noe skurrer her.

Lenke til kommentar
Var det ikke "nettopp" en artikkel i vg eller dagbladet, hvor en eller annen måtte ut med ca en million for en kur for sin krefttype? Staten ville ikke betale....
Jo, det var en artikkel om en av de dyreste kreftbehandlingene som kostet 800 000, ikke en million. Jeg har lite tro på at legemiddelindustrien derfor får inn 1,8 millioner kroner per kreftpasient når det finnes så enormt mange millioner kreftpasienter. 12,7 millioner mennesker får kreft hvert år. Det vil si at legemiddelindustrien tjener 22,86 billiarder kroner per år noe som er 1,5 ganger USAs totale BNP og 3 ganger så stort som Kinas BNP. Noe skurrer her.

 

Les det en gang til det du skrev, tenk deg om, og finn ett nytt svar...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror vi er litt naive her. Enhver som får diagnosen kreft er verd 300.000 dollar for legemiddelindustrien. Tenk på hvor mye dette blir årlig på globalt nivå, så bør vi skjønne at disse firmaene gjør alt som er mulig for IKKE å helbrede sykdommen.Fra Rife på 1920 tallet og til i dag er mange et stort antall forskere, leger og andre som har hatt en kur mot kreft som er blitt knekt av legemiddelindustrien og deres medhjelpere. "Follow the money"

 

Om man ser på det som sannsynlig: Big Pharma hadde ikke vært intressert i en kur nei. Men ett legemiddel som holdt deg kreften i sjakk? Har ikke sett det fra den kanten heller?

Lenke til kommentar

Bli med å folde dere også :) Alle monner drar å så fort dere har blitt ferdig med en pakke, så havner dere på tabellen over bidragsytere. Det er gøy å få tildelt poeng for deretter å klatre høyere og høyere på stigen. Teste ut hardware og kanskje overklokke for å tyne ut mest mulig poeng :) Mest av alt er det gøy å bidra å hvis dere lurer på noe er det bare å spørre. Mange kan hjelpe dere! Alle er velkommen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så litt på den andre artikkelen, og leste litt om enkelte av maskinene. Lurer på noe, prismessig ser det jo ut som om GPUer er mer effektive i forhold til pris når det kommer til folding, hvorfor satser ikke entusiastene på tonnevis av GPUer? Eller er det vanskelig å komme over motherboards med støtte for flere en 4 GPUer?

Lenke til kommentar

Det virker som om noen her inne ikke helt forstår hvordan utviklingen av en kreftvaksine fungerer. Det er snakk om flere ti-talls milliarder kroner og gjerne 10år fra tidlig forskerstadie til vaksinen er på markedet. Dersom vaksinen kostet 10mrd å utvikle og hver pasient betaler 1kr for behandlingen er firmaet nødt til å behandle 10 milliarder mennesker for å gå i 0.. I tillegg skal investorene ha avkastning. Er det rart en behandling kan bli dyrt?

Lenke til kommentar

Jeg tror vi er litt naive her. Enhver som får diagnosen kreft er verd 300.000 dollar for legemiddelindustrien. Tenk på hvor mye dette blir årlig på globalt nivå, så bør vi skjønne at disse firmaene gjør alt som er mulig for IKKE å helbrede sykdommen.Fra Rife på 1920 tallet og til i dag er mange et stort antall forskere, leger og andre som har hatt en kur mot kreft som er blitt knekt av legemiddelindustrien og deres medhjelpere. "Follow the money"

 

Takk for at du peker det ut. Selv er jeg skeptisk til prosjektet fordi dataene sendes til USA hvor de som forhindrer kur er mest etablert.

Lenke til kommentar

Så litt på den andre artikkelen, og leste litt om enkelte av maskinene. Lurer på noe, prismessig ser det jo ut som om GPUer er mer effektive i forhold til pris når det kommer til folding, hvorfor satser ikke entusiastene på tonnevis av GPUer? Eller er det vanskelig å komme over motherboards med støtte for flere en 4 GPUer?

 

En av serverene jeg bruker er en Supermicro 4P SYS-8047R-TRF+ http://www.supermicr...-8047R-TRF_.cfm med 4 X E5-4650 http://ark.intel.com/products/64622/ som sykler med 3.1GHz. Denne kan som best produsere over 1 million poeng pr. dag med et strømforbruk på 685W. PPD pr. Watt blir omkring 1500. Såvidt jeg har fått med meg er det ennå ingen GPU-servere som er bedre med hensyn til PPD/Watt. Gjenomsnittet PPD/Watt for alle mine servere ligger på omkring 1000, som jeg antar de beste skjermkortene kan klare hvis de kan stå sammen fire stk. i en maskin. Må legge til at jeg er ikke helt oppdatert på GPU-fronten siden jeg kun bedriver CPU-folding, men regner med at jeg blir korrigert her hvis jeg antar mye feil.

 

Prismessig (innkjøp) kommer GPU bedre ut, så der har du rett. På lang sikt er det likevel strømforbruket som teller for meg. Samlet bruker mine 4 servere 2500W så det går med noen kroner i strøm 24/7/365.

Endret av -alias-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...