Gå til innhold

Se hvordan han koblet et skjermkort til MacBook Air


Anbefalte innlegg

Å kjøpe en dyr PC er ikke feil, mens det åpenbart er feil å kjøpe en billig en da, i følge deg?

 

AtW

 

Tror ikke han mente det var feil, kansje at det ikke var en god ide.. men ikke feil.

 

Et argument jeg har hørt mange ganger er at "den nye macen er så rask og stabil, PC'en jeg hadde før var grusomt treg og ustabilt". Når jeg spurte hva merke og model den forrige var, fikk jeg ofte/alltid som svar at det var en billig 3000-5000 kroners modell. Blir helt feil å sammenligne en 10.000 kroners mac med en 3000-5000 kroners PC. :)

 

Verken en dyr eller billig PC er direkte "feil". Men jeg ville personlig aldri anbefalt en såkalt billigPC til noen. Bedre å legge 2-3 tusen mer i den å få en ordentlig modell.

Endret av Cerru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøpe en dyr PC er ikke feil, mens det åpenbart er feil å kjøpe en billig en da, i følge deg?AtW

 

Hvis spørsmålet er ikke budsjettet men kvaliteten, så ja. Hvis spørsmålet er allikevel budsjetten, bør man vurdere om det er mer økonomisk å kjøpe noe som er billigere, og evt slite med de problemene som kommer med lavere kvalitet.

 

Men å skrive som harhenr "Er det feil med brukerne?" er både feil spørsmål i tilfellet da folk ønsker seg kvalitet.

 

En litt simpel eksempel - men for lenge siden skulle jeg kjøpe meg klokke. Kunne kjøpt noe billig greie men gikk for Casio i stedet. Den har både badet i saltvann og vært behandlet ikke særlig godt - og enda er den fullt like god som første dagen. Kvalitet vs kvantitet er ingen argument innenfor forbrukerelektronikk.

Lenke til kommentar

Sony gjorde det allerede for 2 år siden, som med så mye annet. Men av en eller annen grunn er det ikke en kjeft som gidder å kjøpe Sony i Norge/Europa.

 

Problemet med Vaio-maskinene er at det alltid er ett eller annet med dem som er dårlig designet. De får til ni av ti detaljer hver gang, men bommer alltid på ett eller annet viktig. Dét, eller så er de helt meningsløst dyre.

Lenke til kommentar

Her var det mange arrogante svar, men jeg hadde ikke ventet annet.

Jeg har sannsynligvis holdt på med pc dobbelt så lenge som de fleste av dere.Jeg bygger mine egne stasjonære pc`er og har holdt på med pc siden dos og før harddisken kom.

Så kos dere med Mac dere er det vel unt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mange arrogante svar, men jeg hadde ikke ventet annet.

Jeg har sannsynligvis holdt på med pc dobbelt så lenge som de fleste av dere.Jeg bygger mine egne stasjonære pc`er og har holdt på med pc siden dos og før harddisken kom.

Så kos dere med Mac dere er det vel unt.

 

Haha.

 

Det kan ikke være at det samme gjelder oss andre også? Har hatt PC som hovedinteresste i nesten 30 år nå. Bygge sine egene stasjonære PC'er? Ikke spesielt imponerende med tanke på hvor lett dette er. En 10åring med et godt hode kan enkelt bygge en PC. DOS? Check, har vært gjennom hele utviklingen.

 

Tror du må rive deg løs fra hjørnet du har satt deg fast i, ellers kommer du til å bli akterutkjørt når utviklingen går videre.

Endret av Cerru
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett mange private brukere og større selskaper prøve seg på dette, men det blir liksom aldri noe av. Jeg lurer på hvorfor.. :/ Hadde vært flott å sette denne i min MacBook Pro og koblet den videre til en 27 tommer eller noe sånt :)

 

Hadde ikke trengt desktopen i det hele tatt :D

Lenke til kommentar

En MBP av nyere modell har jo ett helt ok GT650m problemet mitt er ikke med skjermkortet, men at jeg ikke har noen god måte å koble opp 2 skjermer uten å legge ut med ca 16K for 2x27" skjermer.

 

Hvis jeg heller kunne fått ett adapter som koblet opp ett vanlig skjermkort med 2 utganger og fikk kjørt dette via OSX så kunne jeg fått ned prisen til godt under 10K selv med 2 skjermer. Foreløpig, så klarer jeg meg greit med 1x24" tilkoblet, men skulle gjerne hatt en til... (Eventuelt at andre laget skjermer med thunderboltinngang og mulighet for daisy chaning av disse til en pris under 8K pr skjerm, jeg hadde tilogmed vurdert det til en pris av 4K pr. skjerm (Jeg kan plukke opp en Eizo 27" FlexScan til 5K med samme oppløsning og jeg tviler veldig sterkt på at det er en dårligere skjerm enn den apple leverer)

 

Men, for min del, så ville jeg mye heller sett en mulighet til å kjøpe f.eks 2xEizo 24" ledskjermer til 2K/stk (eventuelt skaffe meg en til HP skjerm) hadde jeg da fått en ekstern løsning som hadde gitt meg mulighet til å koble disse til på ett fornuftig vis, så hadde jeg lett brukt opp mot 3K på denne (Grunnen til at jeg ikke er villig til å gi så mye mer er mest det at jeg ikke er interessert i hastigheten på skjermkortet, bare at det er mulighet til å få 2 skjermer og jeg heller kjøper meg en mac mini til 5K enn å gå over på en veldig dyr ekstern løsning)

 

Kjører for tiden en HP ZR24W tilkoblet min MBP når den er "stasjonert" som arbeidsstasjon, men skulle så gjerne hatt en skjerm til, det er "helt ok" å ha en skjerm, men føler flyten i arbeidet mitt går mye bedre hvis jeg har to skjermer istedenfor en....

Lenke til kommentar

En MBP av nyere modell har jo ett helt ok GT650m problemet mitt er ikke med skjermkortet, men at jeg ikke har noen god måte å koble opp 2 skjermer uten å legge ut med ca 16K for 2x27" skjermer.Hvis jeg heller kunne fått ett adapter som koblet opp ett vanlig skjermkort med 2 utganger og fikk kjørt dette via OSX så kunne jeg fått ned prisen til godt under 10K selv med 2 skjermer. Foreløpig, så klarer jeg meg greit med 1x24" tilkoblet, men skulle gjerne hatt en til... (Eventuelt at andre laget skjermer med thunderboltinngang og mulighet for daisy chaning av disse til en pris under 8K pr skjerm, jeg hadde tilogmed vurdert det til en pris av 4K pr. skjerm (Jeg kan plukke opp en Eizo 27" FlexScan til 5K med samme oppløsning og jeg tviler veldig sterkt på at det er en dårligere skjerm enn den apple leverer)Men, for min del, så ville jeg mye heller sett en mulighet til å kjøpe f.eks 2xEizo 24" ledskjermer til 2K/stk (eventuelt skaffe meg en til HP skjerm) hadde jeg da fått en ekstern løsning som hadde gitt meg mulighet til å koble disse til på ett fornuftig vis, så hadde jeg lett brukt opp mot 3K på denne (Grunnen til at jeg ikke er villig til å gi så mye mer er mest det at jeg ikke er interessert i hastigheten på skjermkortet, bare at det er mulighet til å få 2 skjermer og jeg heller kjøper meg en mac mini til 5K enn å gå over på en veldig dyr ekstern løsning)Kjører for tiden en HP ZR24W tilkoblet min MBP når den er "stasjonert" som arbeidsstasjon, men skulle så gjerne hatt en skjerm til, det er "helt ok" å ha en skjerm, men føler flyten i arbeidet mitt går mye bedre hvis jeg har to skjermer istedenfor en....

 

HP-skjermen din har DP, så om du kjører en skjerm fra TB og den andre på DP, så skal dette snakke helt fint sammen i en 3-skjermsløsning, dog noe svakere enn om du får en løsning med ekstern GPU.

 

Siden det ikke er hastighet du er ute etter, så er ditt problem kun at du trenger en skjerm til, eventuelt 2 stykk 27" med DP.

Lenke til kommentar

HP-skjermen din har DP, så om du kjører en skjerm fra TB og den andre på DP, så skal dette snakke helt fint sammen i en 3-skjermsløsning, dog noe svakere enn om du får en løsning med ekstern GPU.

 

Siden det ikke er hastighet du er ute etter, så er ditt problem kun at du trenger en skjerm til, eventuelt 2 stykk 27" med DP.

Vær snill og forklar meg hvordan jeg skal kjøre en skjerm via TB og den andre via DP, med bare 1 TB utgang... :/

 

Jeg har ikke en MBP retina. Aka jeg har 1TB utgang, hadde jeg hatt mer enn 1TB utgang, så hadde det vært ett ikke problem, alt jeg hadde trengt å gjøre var å kjøpe en ekstra overgang. Så hadde problemet vært løst.. Med kun en TB utgang, så er løsningen å daisy chaine disse. Derfor den hinsides prisen...

 

Joda, jeg vet at det finnes løsninger der jeg kan koble på ett adapter og spre oppløsningen over 2 skjermer, men vil helst at de skal fungere som 2 individuelle skjermer. USB overgang til en ekstra skjerm har jeg elendig erfaring med... (selv til minimalt bruk synes jeg det "lugger")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...