Gå til innhold

Se hvordan han koblet et skjermkort til MacBook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett mange private brukere og større selskaper prøve seg på dette, men det blir liksom aldri noe av. Jeg lurer på hvorfor.. :/ Hadde vært flott å sette denne i min MacBook Pro og koblet den videre til en 27 tommer eller noe sånt :)Hadde ikke trengt desktopen i det hele tatt :D

 

Problemet er at løsningene er for fiklete. Hvis det var en fin liten boks til en grei pris som du bare koblet til med en thunderbolt-kabel og vips så fungerte alt automatisk (uten masse dill) ville nok eksterne skjermkort blitt litt mer aktuelt, spesielt for folk som liker å reise lett og game litt mer tyngre spill også innimellom.

Lenke til kommentar

I love mac book air fordi den koster dobbelt så mye som en vilken som helst annen pc og så kan den ikke brukes til spill.Den kan kun brukes til det appel vil.Likevel jubler brukerne.Jeg har undret mange ganger på hvorfor dette skjer.Er det feil med brukerne?Driver Appel ap med brukerne, de kjøper jo uansett.

 

Jammen de fleste brukere av PC'er spiller jo ikke, hva bryr vi oss om det er mindre spill på Mac enn det er på Windows. Hvis MBA kun kan brukes til det Apple vil, så undres jeg at apple vet at jeg vil spille minecraft, bruke telnet dagen lang og ellers gjøre akkurat hva jeg vil.

 

De er ikke akkurat så bevandret i hva andre mennesker ønsker, hva OS X plattformen er god for, eller troller du bare ?

Lenke til kommentar

Vær snill og forklar meg hvordan jeg skal kjøre en skjerm via TB og den andre via DP, med bare 1 TB utgang... :/

 

Jeg har ikke en MBP retina. Aka jeg har 1TB utgang, hadde jeg hatt mer enn 1TB utgang, så hadde det vært ett ikke problem, alt jeg hadde trengt å gjøre var å kjøpe en ekstra overgang. Så hadde problemet vært løst.. Med kun en TB utgang, så er løsningen å daisy chaine disse. Derfor den hinsides prisen...

 

Joda, jeg vet at det finnes løsninger der jeg kan koble på ett adapter og spre oppløsningen over 2 skjermer, men vil helst at de skal fungere som 2 individuelle skjermer. USB overgang til en ekstra skjerm har jeg elendig erfaring med... (selv til minimalt bruk synes jeg det "lugger")

 

DVI/HDMI til DP-kabel? Om du har TB på pc'en så går jeg utifra at du også har en HDMI, DVI eller DP-port på pc i tillegg.

 

Tror/trodde ikke noen MBP med TB bare renamet DP'en til TB. Om dette ikke stemmer, så beklager.

 

:-)

Lenke til kommentar

DVI/HDMI til DP-kabel? Om du har TB på pc'en så går jeg utifra at du også har en HDMI, DVI eller DP-port på pc i tillegg.

 

Tror/trodde ikke noen MBP med TB bare renamet DP'en til TB. Om dette ikke stemmer, så beklager.

 

:-)

Nei, den har 1stk TB that's it. Hadde den hatt DP i tillegg, så hadde problemet vært løst for lenge siden. Tror nok Apple tenker som så: Man kan koble flere skjermer til via daisy chaining, så da trenger man ikke mer enn en utgang. (Noe som forsåvidt stemmer, det bare koster ganske mye å gjøre det.) Eventuelt at man kunne kjøpt seg en MBP med retina som har flere TB porter, men igjen, da må jeg selge maskinen, gå for en maskin med mindre harddisk og betale ca 8-10K i mellomlegg for maskinen. (Si jeg er "heldig" og får 12K for min maskin, den koster 15K med det oppsettet jeg har) da må jeg ut med 6K imellom for en ny MBP retina. Dette er nok den "rimeligste" måten jeg kan få meg 2 skjermer på med en Mac.(utenom å gå for ett USB 3.0 skjermadapter som nok er det første jeg kommer til å prøve meg på)

 

De har nok bare renamet DP'en til TB siden du kan bruke TB'en som DP med overganger, eventuelt daisy chaine fra en harddisk etc.

Lenke til kommentar

Nei, den har 1stk TB that's it. Hadde den hatt DP i tillegg, så hadde problemet vært løst for lenge siden. Tror nok Apple tenker som så: Man kan koble flere skjermer til via daisy chaining, så da trenger man ikke mer enn en utgang. (Noe som forsåvidt stemmer, det bare koster ganske mye å gjøre det.) Eventuelt at man kunne kjøpt seg en MBP med retina som har flere TB porter, men igjen, da må jeg selge maskinen, gå for en maskin med mindre harddisk og betale ca 8-10K i mellomlegg for maskinen. (Si jeg er "heldig" og får 12K for min maskin, den koster 15K med det oppsettet jeg har) da må jeg ut med 6K imellom for en ny MBP retina. Dette er nok den "rimeligste" måten jeg kan få meg 2 skjermer på med en Mac.(utenom å gå for ett USB 3.0 skjermadapter som nok er det første jeg kommer til å prøve meg på)

 

De har nok bare renamet DP'en til TB siden du kan bruke TB'en som DP med overganger, eventuelt daisy chaine fra en harddisk etc.

 

Ja, se der. Apple vet hvordan de skal tyne mer penger ut av deg.... ;-)

 

Så vidt meg bekjent finnes det noen TB-switcher/hub'er som kan gi deg flere TB-porter, samtidig som den gir deg USB 3.0 og mulignes annet snacks, uten å være like dyr som to TB-skjermer, eller en med støtte for Daisy chain.

 

Denne til 1295 hos komplett løser ihvertfall problemet ditt. Via et googlesøk kan du helt sikkert finne noen som gjør enda mer, til en lavere pris.

 

http://www.komplett....aspx?sku=657824

 

:-)

 

Edit:

 

Fant denne, selv om den blir dyrere, men så har den flere tilkoblinger:

 

http://www.belkin.com/us/p/P-F4U055

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Ingen av de to vil fungere for meg.. :\ Belking har 1xTB ut, og sapphire bare splitter signalet slik at jeg får en stor skjermflate fordelt over 2 skjermer. Regner med jeg heller blir å spare pengene og bestille noe a-la dette: http://plugable.com/products/usb3-hdmi-dvi/ og kobler opp via USB 3.0 det er ikke optimalt, men jeg har innsett at jeg ikke kommer til å finne en optimal løsning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...