Gå til innhold

Augustfest 2013 - Ringperm - Bier og Blomster med mer


Anbefalte innlegg

Både 7 og 7b er flotte bilder. Men jeg liker helt klart bilde 7b best. Her får du en helt annen dybdefølelse, og jeg synes at bilde forfra tar seg bedre ut. Men de er begge en nytelse. Enormt fin bokeh og veldig vakkert fargespekter i 7b. Lyset er helt knall. Det er ufattelig mange sommerfuglbilder på Flickr. Nesten til det kjedsommelige. Jeg tror ikke jeg har sett noen bedre enn dette. Jeg føler at jeg kan stirre og stirre inn i det og stadig oppdage nye detaljer og farger. Bildet er bare perfekt.

Så jeg ville valgt 7b som dagens bilde. Fort deg, skift ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikket innom tråden din forrige fest, og må si jeg gjenkjenner stilen og liker bildene dine veldig godt!

Takk for det. Jeg visste egentlig ikke at jeg hadde en stil. Iallefall ikke før jeg begynte å feste med Akam, men jeg kan vel trygt si at du har rett :)

 

De sommerfuglene er bare helt nydelig fotografert.

 

Hjertelig takk. Jeg var heldig med disse :)

 

Sommerfuglene var som Pybalto påpeker - helt nydelig fotografert.

 

Takk nok en gang :)

Lenke til kommentar

Jeg har fundert litt på hvordan jeg skal ta denne festen videre, og har vel enda ikke kommet frem til en løsning. Hadde derfor planlagt å ta en pause denne dagen.

Men jaggu kom jeg ikke over mer sommerfugler som bare ba om å bli fotografert. Så med fare for å kopiere meg selv og stå en dag og to på stedet hvil, så poster jeg dagens fangst.

 

(Egentlig litt tidlig, men kanskje jeg dermed kan bruke dagen på å ta noe annet

enn festbilder :) )

 

9465261596_05dfc2e4d8_c.jpg

Augustfest8 by ringperm, on Flickr

 

 

9462482783_07e159a6c8_c.jpg

Augustfest8b by ringperm, on Flickr

 

Endret av ringperm
Lenke til kommentar

Jeg synes at du valgte rett bilde i dag ;-) Flott lyssatt og fine detaljer. Med å bruke så sterkt lys så blir det ikke noen interessant bokeh på deg, men synes du har fått fin dybde likevel. Flott kontrast fra det hvite til det helt mørke. Det er ikke lett å finne opp kruttet på nytt hver gang. Det er vanskelig å bryte opp og gjøre tema om til noe annerledes. Merker det selv også. Variasjon er ikke enkelt. (Derav spennende å følge tråden Variasjon)

Hvis jeg går lei så finner jeg på noe annet og bruker ventetiden til å gruble på nye ideer og innfalsvinkler. Det er rart med det, men nye ideer dukker ofte opp når jeg ikke har kamera i handen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er for meg ingen tvil om at 7b er i en særklasse, med et flott bilde av sommerfuglen og en fin "psykedelisk" bakgrunn.

 

Sommerfugler er ikke lette å fotografere, jeg var en tur i Sommerfuglhuset ved Stockholm i sommer, men dessverre så var det ikke mange fulltreffere der.

 

Ellers så likte jeg blomsten fra 4. august veldig godt, kanskje jeg må prøve å bruke litt "kunstig lys" ute i hagen en sen augustkveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

9 august: Veldig fine farger. Flott fokus. Det gjorde seg med sort bakgrunn. Spesielt fint med lyset på den hårete "stilken". Råflott!

 

10. august: Også fine farger og fint lys her også. Fine detaljer. Det er flott med blåskjær kombinert med lilla. Komposisjonen likte jeg ikke så godt som forrige. Det blir litt mye og blomstene har så mange sider så det blir litt vanskelig å orinteres seg. Det blir litt kort avstand til kanten på venstre side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer og gode råd.

Jeg måtte slå opp Geranimum. Jeg liker blomster(bilder), men har ikke peiling på hva som er hva.

Min kvinnelige halvdel har de grønne fingrene i familien, og jeg er redd at grønne fingre ikke smitter så lett :)

 

Når det gjelder komposisjonen til det blå bildet, så skal jeg ikke være uenig med deg Hr. Vikar.

Men det var noen skjemmende skygger på begge sider, og jeg var tvunget til å beskjære såpass før det slapp igjennom sensuren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...