Gå til innhold

Augustfest 2013 - Ringperm - Bier og Blomster med mer


Anbefalte innlegg

Augustfest 2013 - Ringperm - Bier og Blomster

Bruker: Ringperm

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: Nikon D600 med Nikkor micro 105mm f2.8

 

Jeg har nesten ikke tatt bilder siden forrige fest og var derfor usikker på om jeg skulle stille på denne festen også.

Men det er viktig å ta seg tid til å nye livet, og da er jo fotografering en selvskreven nytelse.

 

Jeg har lyst til å fokusere mer på makrofotografering og bruke denne festen til å se om jeg kan utvikle meg litt i denne retningen. Hovedsakelig av motiver fra naturen, men skulle jeg finne på noe annet morsomt. Så utelukker jeg ikke at jeg lager fest av det og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det. Jeg er litt glad for det jeg også :)

 

Jeg synes solsikkene i hagen er veldig flotte. Men jeg er ikke kjempefornøyd med resultatet og syntes ikke jeg klarte å fange motivet på den måten jeg ønsket.

Kommer nok til å prøve igjen, må bare gruble litt først. :)

 

Lenke til kommentar

Jeg synes hovemotivet er ok. Bakgrunnen er litt mørk og rotete. Når du finner en blomst som er så stor så se om det er mulig å fotografere den fra en annen vinkel for å finne en finere bakgrunn. Fargene er flotte. Stilig detalj med vanndråpene i toppen. Bra du er tilbake og tar bilder igjen :-)

 

Jeg er langt på vei enig i din vurdering, og det er bla bakgrunnen jeg vil prøve å endre på.

Nå er blomsten "boltet" til veggen og jeg har prøvd å dirke den opp uten å knekke f@3nskapet. Men sålangt har jeg feiget ut :)

 

Når det er sagt, så har jeg ikke vært borte. Kun på ferie :)

Lenke til kommentar

Det har vært en dårlig helg for fotograferingen til gamle Ringperm.

Det har vært knapt med tid og forsøkene har ikke gitt tilfredsstillende resultater.

Men det har vært festlig likevel, og det er jo det denne festen dreier seg om :)

 

Fredag 2. August

 

Her prøvde jeg på noe jeg har lest om i et blad, men fikk det ikke helt til.

Sånn er livet

 

9431710156_6021284a0c_c.jpg

 

Lørdag 3. August

 

I dag kom jeg ikke stort lengre enn til rundt huset. Og det var denne stakkaren som fikk den tvilsomme æren av å blir foreviget på denne festdagen

Bildet er ikke mye å juble for. Men synes det var litt festlig at byttet er 10 ganger større en "rovsektet"

 

Bildet gir meg en assosiasjon til en fisker som istedenfor å ha fått en torsk i garnet, så fikk han en diger hval.

Han står derfor litt på sidelinjen og klør seg i hodet mens han lurer på hvordan han skal få spist opp alt dette.

 

9431709776_4f4b4d02ea_c.jpg

Lenke til kommentar

Men det har vært festlig likevel, og det er jo det denne festen dreier seg om :)

Det er jo akkurat det - ha det festlig.

 

Min erfaring er at det man leser i bladet; det stemmer ikke alltid. De har en egen evne tilå glemme en eller annen liten bagatell som er essentielt for at bildet skal fungere ...

 

Liker solsikken din; men jeg kunne nok tenkt meg den litt lysere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo akkurat det - ha det festlig.

 

Min erfaring er at det man leser i bladet; det stemmer ikke alltid. De har en egen evne tilå glemme en eller annen liten bagatell som er essentielt for at bildet skal fungere ...

 

He he, feilen var min egen. Jeg gidder sjeldent å ta med stativ, og denne dagen var intet unntak. Og stativ er nok et møst for å få et bedre resultat på dette "eksperimentet"

 

 

Liker solsikken din; men jeg kunne nok tenkt meg den litt lysere.

 

Jeg ser poenget ditt, og er ikke direkte uenig. Det er tross alt en solsikke og ikke en mørksikke.

Men jeg likte fargespillet litt bedre som en mørkstikke, så da ble det det :)

Lenke til kommentar

Søndag 4. August.

 

Jeg blir mer og mer overbevist om at jeg liker blomster "i mørket." :)

 

9438699778_2f4c944f7d_c.jpg

 

Det er mulig at du synes du ikke fikk til 2. august, men det er likevel noe som fascinerer meg ved det. Så for meg så virker det ikke direkte "mislykket".

 

He he, jeg har tatt verre bilder.

Det er ikke noe jeg ville ha lagt inn i månedstråden, men til en fest så går det helt greit. Gjerne med et par kalde innabords først :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dagens bilde falt virkelig i smak hos meg. Knallskarpt, flott komposisjon. Vanndråpene her er bare herlig plassert, og skyggene skaper en utrolig kontrast. Utrolig fint lys du fikk av en tanke undereksponert frame. Den lille fluen på kanten skapte en fin silhuett som også gir litt liv. Godt skutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...