Gå til innhold

Augustfest 2013 - Ringperm - Bier og Blomster med mer


Anbefalte innlegg

Et flott bilde av en snegletype jeg ikke kan huske å ha sett på mine kanter, her er det de sorte klebrige som regjerer.

Det er helt rett å ha fokuset på sneglen. Ypperlig!!

 

Takk for kommentar. Her er de relativt vanlige, men med forskjellig farger og mønster på husmalingen.

Desverre så har vi også de sorte og forsåvidt også de brune variantene. Men de er ikke like fotogene, synes jeg :)

 

 

Dette var faktisk veldig bra, fordi jeg har prøvd (et par dager siden) å ta et bilde av samme snegletype og det gikk ikke særlig bra. Disse rakerne beveger seg fortere enn man tror - og makrolinse forsterker problemene med å få et skarpt bilde av hus og beboer. Antennene på hodet fyker inn-ut-inn-ut hele tiden, så for de som vil prøve utfordrende macro; prøv en slik artig kar med hus.

 

Veldig bra gjennomført skarphet og utførelse, ringperm. :)

 

Takk for ros, og du har rett. De er noen kjappe små beist. Det er ikke rart at harepus faktisk tapte til slutt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk, og det gleder meg at jeg kunne forlenge livet ditt littegrann :)

Du er en hyggelig mann!

 

Veldig godt utført snegleblde!

 

Synes og du har fått et knallbra bilde av flua. (Hvor mye mer kan jeg egentlig si om det :hmm: )

 

Liker hovedbildet på grunn av fargene, og spoilerbildet grunnet perspektivet med bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Du er en hyggelig mann!

 

Veldig godt utført snegleblde!

 

Synes og du har fått et knallbra bilde av flua. (Hvor mye mer kan jeg egentlig si om det :hmm: )

 

Liker hovedbildet på grunn av fargene, og spoilerbildet grunnet perspektivet med bakgrunnen.

 

Takk for det :)

 

 

19. var vakkert...(men jeg må spørre: kunstige blomster?)...20.var "ekkelt", men hagesneglen var godt fotografert...

 

Takk for kommentaren. Blomsten skal være en Germini (har jeg blitt fortalt) og en bukett ble kjøpt for hele 50 kroner for en uke siden. Jeg er litt overrasket at det fremdeles er liv i de, men for alt jeg vet så kan det være plastikk. Men jeg tror ikke det :)

 

 

Utrolig skarpt bilde og (farge)nyanser av/på den flua. Flott, selv om de er ekle å se på - og litt fascinerende så close. Spyrgesmål: Er du fornøyd med mellomring på slike motiv?

 

Takk skal du ha. Jeg synes mellomringer fungerer bra. Men jeg brukte også en Nikon TC-20 III telekonverter, og den ga nok større utslag enn den ene 12mm mellomringen jeg brukte på dette bildet.

 

Når det er sagt, så lurer jeg på om jeg skal utvide mellomringparken fra en til tre ringer og se hvordan de fungerer. Du får ett sett fra Meike på ebay til under $100 lappen som skal ha støtte for AF.

Kanskje neste år..

 

 

Flott macrobilde av flua. Flotte farger og masse fine detaljer.

 

Takk skal du ha. Fluer er ikke bare fluer, men også villige linselus. Det gjør det lett å være macronist

Lenke til kommentar

Takk for opplysningen...de kan være fine ja, det er en slags Gerbera ... vet ikke hvor mye du har gjort med bildet i etterkant, men fint var det....og "gyselige" fluebilder. (Dvs. flott fotografert da .. fortsatt macroobjektiv 105?, blenderåpning?)

 

Jeg har ikke gjort så mye, kun redigert litt i Lightroom. Endret litt på eksponeringen, øket kontrasten, og endret highlights og whites. Samt skarpet opp litt.

Og så fjernet jeg stilken fra speilbildet. Det er vel det mest drastiske jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Aldri sett makan til flue! HAr de virkelig slike farger? lurer jo litt på RIngpermes fjæsmaling nå

Disse fargene er ikke uvanlig på fluer. Iallefall ikke for årstiden. Bare følg litt med så ser du nok et par i løpet av dagen.

 

Fjesmalingen er egentlig en tatoering. Men heldigvis så er ikke min variant like drastisk :)

 

Meget pen macro av flua :)

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Torsdag 22 august.

 

Jeg har et ekkelt kryp hengende i hagen min, og dessverre så var jeg nødt til å (prøve) å forevige

f@£nskapet. Det skulle vise seg å bli lettere skrevet enn gjort. Problemet er jo selvsagt at jeg foretrekker tegneserie versjonen, og synes den virkelige varianten er direkte heslig

 

Det andre problemet er jo at edderen svaier i takt med vinden. Og siden vinden har bedre rytmisk sans enn meg, så var det irriterende vanskelig å få koppen i fokus. Og når jeg først fikk den i fokus så fokuserte jeg på feil sted. Av en eller annen grunn så fikk jeg det for meg at de gule/lysende flekkene på kroppen var øynene.

 

Derfor ble resultatet ikke slik jeg håpet, samtidig så var jeg likevel noenlunde takknemlig for den manglende skarphet under redigeringen. Det og pixel peepe det ekleste krypet i verden, er ingen spøk for en enkel sjel.

 

9576639993_397c4331de.jpg
Augustfest 22 by ringperm, on Flickr
PS: Den sorte klumpen som ser ut som lakris Bugg er egentlig en flue. Den er grønnlig og kan være den samme fyren fra onsdagen.
Lenke til kommentar

Fredag 23 August.

 

Her hadde jeg tenkt å omskrive en morsomhet fra ungdomstiden: Originalitet, det er Kjell det.

Og basert vitsen på de gamle Shell reklamene fra 90-tallet. Men det ble så dårlig at til og med jeg ble flau.

Poenget skulle iallefall være at dagens bilde blir av nok et insekt

 

Denne gang var det en hissig liten krabat jeg fikk i siktet. Det ser iallefall ut som om h*n er klar for en fight, og det skal ikke mer til før man havner inn i denne tråden.

 

9579430310_2ded513ec8.jpg
Augustfest 23 by ringperm, on Flickr

Her er grunnen til aggresjonen, og det er ertekrok som står på nabobladet og hisser h*n opp med ett saftig eddabedda og to

9576639689_aab17bd3db.jpg
Augustfest 23b by ringperm, on Flickr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...