Gå til innhold

3D-skrivere til hjemmebruk kan være skadelige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

 

Vel det at skal koste mer, stemmer ikke helt. F.eks. jeg har bestilt og venter på ProDesk3D fra http://www.botobjects.com/ - og i den er det fra fabrikken innebygd lufte-system som holder temperaturen konstant (de kaller det Tri-fan air system). Det innebygd i ett lukket kabinett - så det å påsette filtrer på de åpninger de luften går/inn. Det er en liten utvidelse i form av utskiftbare filtrer som vil løse store deler av problemet.

 

Selv har jeg Replicator Dual - og det med plexi kabinett rundt heile - så å si det samme som Replicator 2/2X. Og når man printer i 0.1mm og over flere timer - er utskriften veldig utsatt for temperatur endringer.

 

Det er uten tvil at ja, loddebolten har samme utfordringer - men det er tidsaspekte her som er viktig og som er ikke tatt i betraktning i undersøkelsen som er gjørt. F.eks. dersom man tenker på at brukes minst 5 timer om dagen i 365 dager i året og ser på oppsamling av partikler i ett vanlig leilighet - så vil man komme nært sanheten om hvor skadelig det kan være.

 

Normal bruk av loddebolt er minutter - normal bruk av 3D printer i minst non timer.

Lenke til kommentar

Å lage avtrekk er lett, men det vil ødelegge mye for gode prints. Høy temperatur er nøkkelen til gode prints i min printer.

 

Inntil noen kan komme med solid dokumentasjon på påstandene om helsefare; hvorfor ikke ta dette som sprøyt? Jeg tror uten bevis at dette er en høy-kapital investert sprøyt agenda av NWO/Illuminati eller lignende da disse folka er dritt redde for fall i økonomien da de er medeiere omentrent overalt. Involvert er 5 av USAs rikeste famillier og de er super grådige og også super maktsyke og vil ikke på noen måter akseptere lavere inntekter. Kriger har blitt startet for mindre penger en hva 3D skriveren kan komme til å spare forbrukeren for. Dessuten er NWOs hoved kalkulasjoner basert på FRYKT og atter FRYKT og det er som alle vet JÆVLIG mye FRYKT i verden i dag og det er det som styrer verden og ikke pengene i seg selv. Frykt er nøkkelen til kontroll og det eneste jeg kan se med denne reportasjen er FRYKT- Ihvertfall et forsøk på det... Neste steg er at en dude noe sted i verden får betalt (hemmelig betalt) av CIA eller lignende korrupte organisasjoner om å 3D printe en basoka for så å bruke den i en terror situasjon et eller annet sted i verden og neste steg etter det blir da veldig harde lover mot 3D skrivere og man må praktisk talt ha lisens og spesial tillatelse for å eie en 3D printer... Og alt dette kun for de forbaska de pengene og egoismen i verden i dag... Men heldigvis så kommer teknologien til syvende å sist å ta bort pengesystemet og da blir det fred på jord. (endelig)

Lenke til kommentar

Å lage avtrekk er lett, men det vil ødelegge mye for gode prints. Høy temperatur er nøkkelen til gode prints i min printer.

 

Hvorfor ikke begge deler? Lukket og stabilt arbeidsområde og så avtrekk rundt hele maskinen. Er maskinen åpen så er du prisgitt forholdene i rommet.

Lenke til kommentar

Loddebolter til hjemmebruk kan være skadelige.Liten skrift: Loddebolten er ufarlig. Innånding av damp fra blyholdig loddetinn er skadelig.Hvorfor ikke bare skrive det som det er med en gang? "Visse typer 3D-"blekk" bør kombineres med avtrekk".Jeg kunne tenkt meg en 3D-skriver som bruker trevirke eller papir som "blekk". Tenks så tøft å kunne skrive ut sine egne sponplatekonstruksjoner eller 3D papirhus.

 

Til den øverste: En kald loddebolt er ufarlig. En varm loddebolt kan gjøre meget sor skade, til og med ta liv (les: starte en brann). Selvsagt ikke uten at brukeren driter seg ut da, men nok av historier på slikt...

 

;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...