Gå til innhold

Platebransjen krever iPhone-avgift på 73 mill.


Anbefalte innlegg

Hvor er retferdigheten.. ??hva med og jobbe for pengene? i stede for og bare forlange.NRK krever penger for at du eier utstyr som har dekoder for tv (som ikke funker)plateberansjen får penger for lagringsplass som kan brukes for og lagre ulovlig musikk.. selvom de fleste bruker lagringsplassen til bilder og programmer..det er mye penger som forsvinner bare forde at du "kan" bruke det til noe ulovlig..blir som og si at "alle" menn er voldtektsforbrytere, de har jo utstyret til det..

 

Kommer vel snart en avgift på å bruke p1kken..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis en lov innført i 2011 gir dem rett til etterbetaling for iPhones solgt tilbake til 2009, så tør jeg ikke tenke på ramaskriket som kommer når de starter på eksterne harddisker og minnepenner mm. helt tilbake til 90-tallet. Har den loven egentlig tilbakevirkende kraft forresten? O_o

 

For da kan de like gjerne kreve etterbetaling på alle solgte CD og DVDer grunnet tap av Kasett og VHS salg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er mye penger som forsvinner bare forde at du "kan" bruke det til noe ulovlig..

blir som og si at "alle" menn er voldtektsforbrytere, de har jo utstyret til det..

 

Og siden det er forbud mot omskjæring i Norge, så kan vi ikke engang plombere oss... :ohmy:

 

 

Men det jeg ikke er i stand til å forstå, er hvor det hele skal slutte: nå er ikke mobil- eller TV-fronten det som interesserer meg av teknologi, men vi har smart-mobiler og smart-TVer, altså enheter som enkelt forklart har flere funksjoner, bla.a. innebygd lagring og internettfunksjonalitet, i tillegg til det de hovedsaklig er ment å brukes til...skal alle disse beskattes på lik linje som dedikerte produkter?

Mulig jeg formulerer meg uklart her, men jeg mener ihvertfall akkurat det samme som GullLars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt forsto var om dette gjaldt alle mobiltelefoner eller bare iPhone?

De mener at kopieringsavgiften også gjelder mobiltelefoner, og krever etterbetaling av avgiften for iPhone-telefoner solgt helt tilbake til 2009.
Ser ikke at iPhone er spesielt mer egnet til piratkopiering av musikk og underholdning enn andre smarttelefoner, så dette er så underlig som det kan få blitt... Det er som om NRK kun skulle kreve lisenspenger om du eier en TV fra LG.

 

Andre smart telefoner har eksterne minnekort som du betaler for? Vet ikke om det er dette dem tenker men kan virke sånn.

Lenke til kommentar

Nå må de gi seg. Denne avgiften er i utgangspunktet ganske så urimelig, og beregningen av denne avgiften synes å være tuftet ren og skjær synsing. Hvor mange er det egentlig som driver å kopierer musikk fra venner i stor stil? Jeg vil tro at hvis man undersøkte et representativt utvalg av mobiler så vil man finne at bilder, videoopptak og app'er utgjør den største delen. Grådigheten lenge leve!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare sette opp en pengeboks på fødestuene så kan alle som føder betale en engangsavgift til platebransjen.

Snakk om å grave sin egen grav.

Men mange syke mennesker som lever et altfor lukseriøst liv men champagne og hor må jo ha sine penger, og da mener jeg ikke artistene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De er så grådige. Enten får de belage seg på erstatning gjennom avgifter som alle må betale og dermed la piratene gå fri eller så kan de la OSS SOM IKKE KOPIERER være og ta de som blir tatt for piratkopiering. Drittindustri som skal ha pose og sekk HVER ENESTE GANG.

 

Helvete ta regjeringen vår som sløser skattepenger på en industri som ikke akkuratt trenger det. Ikke får artistene en krone av dette heller, alt går til grådige idioter som burde vært kastet i fengsel. KOLLEKTIV STRAFF ER GRUNNLOVSTRIDIG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De skal ha penger når du kjøper musikken, så skal de ha penger fordi du lagrer det på PCen, og så skal de ha penger når du overfører det fra PC til mobil slik at du må betale for at du bruker den, og så skal de ha penger når du ellers streamer musikken, og de skal ha penger når naboen laster det ned.

 

Og så gjør de en antagelse av at alle kjøper musikken og dermed må alle som har slike enheter betale.

 

Eier du da musikken i det hele tatt? Blir det noen vits å kjøpe musikk? Ja, du kan få bot når du laster ned, men kjøper du så må du betale da også.

 

Det blir egentlig som NRK lisensavgift bare at du ikke får noe som helst tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

måtte de brenne i helvete!om noen få år så har forhåpentligvis disse gamle gribbene død ut. helt sinnssykt hva de kan finne på!

 

De gamle gribbene sørger såklart for å bli etterfulgt av yngre gribber som følger samme tradisjon. Har man ikke lest 1984?

Lenke til kommentar

Hele loven er riktignok på bærtur, men at iPhone er spesielt egnet til piratkopiering er noe av det dummeste jeg har hørt. Det er vel kanskje den vanskeligste enheten av alle telefoner, å bruke til slikt formål. Mens en android telefon som kan bruke torrents osv snakkes det ikke om :p Korttenkte apekatter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...