Gå til innhold

Gaming PC 11k


Anbefalte innlegg

Morn!

 

Jeg ønsker meg en spillpc etterhvert, men ser ikke for meg å bruke mye mer enn 11k.

 

Det som skal være med er i5-4670k, nVidia gtx 760(eller bedre), 250gb SSD og en brukbar skjerm.

 

Så trenger jeg litt hjelp til resten. Som f.eks å velge riktig hovedkort, PSU, og RAM. Kom også med forslag til skjerm :p

 

Tastatur, mus og kabinett har jeg.

 

Jeg har researcha altfor mye på dette, men har bare ikke klart å bestemme meg helt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett lit på lignende oppsett selv, og det jeg har vurdert er

 

psu: http://www.dustinhome.no/product/5010745513/be-quiet-pure-power-l8-630w-modular/

hovedkort: http://www.dustinhome.no/product/5010746497/msi-z87-g45-gaming-z87-s-1150-atx/

Ram: http://www.dustinhome.no/product/5010611180/corsair-8gb-ddr3-vengeance-pc3-12800-1600mhz-cl10-1x8gb/

 

Du må nesten prøve å beregne hvor mye du vil bruke på selve pcen og hvor mye du vil bruke på skjermen også, så blir det lettere å beregne prioriteringer =P

Lenke til kommentar

Jeg skal også bygge en spill pc med 4670k og gtx 770 (lightning) for 11k. Har skjerm, ssd, og ram så kan bruke litt mer på det andre.

 

Spørsmålet mitt er om Corsair CX 750M holder? Jeg har sett at veldig mange anbefaler dyrere psu'er, men er det egentlig nødvendig?

 

Sjekk gjerne ut tråden min også :)

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg har BenQ XL2420T selv og er veldig fornøyd. Det er ikke optimal synsvinkel, men det kan man heller ikke forvente av et TN panel med så rask responstid og 120hz. Har ikke fått prøvd å spille med 120hz eller 3d enda (fordi jeg ikke har pc :p) men har hørt at 120hz skal fungere veldig bra :)

Lenke til kommentar

Jeg skal også bygge en spill pc med 4670k og gtx 770 (lightning) for 11k. Har skjerm, ssd, og ram så kan bruke litt mer på det andre.

 

Spørsmålet mitt er om Corsair CX 750M holder? Jeg har sett at veldig mange anbefaler dyrere psu'er, men er det egentlig nødvendig?

 

Sjekk gjerne ut tråden min også :)

 

Har du penger til overs ville jeg ihvertfall ha kjøpt hx utgaven. Ellers er ax/axi å anbefale.

Lenke til kommentar

Har du penger til overs ville jeg ihvertfall ha kjøpt hx utgaven. Ellers er ax/axi å anbefale.

Men hvorfor vil du anbefale det? Hva er det HX/AX gjør som ikke CX gjør annet enn at det er gold eller platinum certified? Og hvilke fordeler vil jeg få av det?

 

Sorry, mange spørsmål. Har lurt på dette lenge :)

Lenke til kommentar

AX er 100% modulær, mens HX kommer med noen faste kabler, 24pin og 8pin til HK. Det samme med CX. AX er 80plus gull sertifisert, mens HX (750/850) selges som 80plus sølv, og cx bronse. Corsair oppgir at AX er noe mer effektiv enn HX, men det er marginalt. Har sett en test av AX850, der den misser effektivitetskravene til 80plus gull marginalt. AX'en er i tillegg laget iht til ATX 2.31, mens HX'en har ATX 2.2.

 

Når det gjelder gull, sølv og bronse kommer dette an på hvor mye støm psu faktisk klarer å levere fra veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...