Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Har bare fått testa det med standard klokking fra evga foreløpig, skal begynne med klokking snart.

Gikk over fra gtx590 og forskjellen er enorm, venta ikke at det skulle være så stor forskjell.

FPSen i spill ble ganske merkbart bedre, større enn forventet, og det er utrolig hvor smooth det går i spill. Kommer nok ikke til å gå for mer sli i fremtida når de ikke fikser micro stutter problemene i sli modus, så er glad jeg ikke kjøpte gtx 690...

Temperaturen ligger på cirka 40 grader idle, og holder seg på rundt 65 i temp på full load med viftehastighet på 67%, og da er det ganske stillegående :) Så det er mye potensiale her.

Eneste minus som jeg har merka er at viften har en tendens til å lage "viftestøy i form av resonans" i enkelte hastigheter. F.eks. med 32% viftehastighet kommer sånn støy, mens på 33% er den bra, så hvis man har viften på auto så kan det bli et problem, bruker selv bare hotkeys når jeg starter eller avslutter et spill og setter hastigheten på rpm der lyden ikke har sånn støy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten test på ca 1400mhz:

post-42975-0-28856400-1376346792_thumb.jpg

 

 

Klikka etter ca 5 min, og volt stemmer ikkje med hva den er. GTX classified controller har jeg satt volten til ca 1.3v .

Siste ord med Classified er ikkje sagt :D

 

Stock er 1.2 max med precision X og msi afterburner

 

ASIC quality på dette første kortet er 79.6%

 

 

 

Valley:

4770k@ 4600 + 2666mhz minne

 

Evga Classified @ gpu 1359mhz mem 3602mhz (7204)

post-42975-0-41095900-1376353049_thumb.png

Stock classy: gpu 1136mhz mem 3005mhz (6010)

post-42975-0-35904900-1376353168_thumb.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kort nr 2: ASIC Quality 82.0 % vs 79.6% på det første.

 

 

Iceman22: Hvordan går det med overklokkinga di da?

Veldig dårlig start gitt, måtte flashe bios på hovedkortet (!) for å boote i windows med dette kortet, hadde en eldgammel bios som funket bra. Etter det så ble overklokkinga på cpu ustabil med samme instillinger, så ja må fikse det først så jeg ikke får blåskjerm pg.a cpu. Jeg tar deg igjen sennere jeg =P

Foressten, hvilken max safe volt burde man forholde seg til?

Er stock 1.2V, så er kanskje 1.3V max man burde gå for? Tenker 24/7 overklokk.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Jaja da ble det ikke noe Classified på meg med det første, kortet jeg bestilte hos Supersmart ble det heller ikke noe av :cry: Var vist skjedd noe med ordren som de ikke helt kunne svare på, snakk om å ha uflaks :p

Men var veldig hyggelig han jeg snakka med, han sa jeg skulle få en veldig god pris på kortet når de fikk inn flere :dribble: Jeg skal igrunn ikke spille noe særlig før BF4 kommer, så det går vel forsåvidt greit :)

Lenke til kommentar

Jaja da ble det ikke noe Classified på meg med det første, kortet jeg bestilte hos Supersmart ble det heller ikke noe av :cry: Var vist skjedd noe med ordren som de ikke helt kunne svare på, snakk om å ha uflaks :p

Men var veldig hyggelig han jeg snakka med, han sa jeg skulle få en veldig god pris på kortet når de fikk inn flere :dribble: Jeg skal igrunn ikke spille noe særlig før BF4 kommer, så det går vel forsåvidt greit :)

Som jeg sa... Du fikk ikkje bestillt :tease:

Lenke til kommentar

Veldig dårlig start gitt, måtte flashe bios på hovedkortet (!) for å boote i windows med dette kortet, hadde en eldgammel bios som funket bra. Etter det så ble overklokkinga på cpu ustabil med samme instillinger, så ja må fikse det først så jeg ikke får blåskjerm pg.a cpu. Jeg tar deg igjen sennere jeg =P

Foressten, hvilken max safe volt burde man forholde seg til?

Er stock 1.2V, så er kanskje 1.3V max man burde gå for? Tenker 24/7 overklokk.

 

Med tanke på at dette kortet er bygget for ekstrem overklokking så anser jeg iallefall 1.3 volt som 24/7. Det skal iallefall jeg. Noe mindre enn 1350mhz 24/7 er uaktuelt. Da bruker jeg heller 2x titan i gameren med 1200mhz.

Lenke til kommentar

Får satse på jeg får et kort med høyere ASIC Quality en dere da :p

 

Lykke til å slå Minhund. Han fikk ett på over 90% Dog det er ikkje gitt at de overklokker lengre, men de virker å bruke mindre strøm. Noe som kan være kjekt på luft.

 

I følge de lærde, så er det best med lavest mulig ASIC quality når man skal nå veldig langt med Ln2 kjøling. Lav ASIC betyr vel noe sånnt som høy strøm lekkasje. Noe som igjen visst er veldig bra for overklokking. Slik var det også med de gode gamle 980x ES cpuene. Dog disse daua som fluer, men overklokka insane på Ln2 :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...