Gå til innhold

Skal oppgradere stasjonærmaskina, hva anbefales?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Maskina begynner å bli litt sliten og trenger seg en liten oppgradering tror jeg. Er vel mer eller mindre ca. tre år gammelt mesteparten med unntak av SSD-diskene.

Innholdet er som følger:

 

-AMD Phenom II X4 965 Black Edition

-XF Radeon HD6970

-Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+

-16gb Kingston 1666mHz RAM

-2x 256gb OCZ SSD-disker

-4x Seagate 2TB-disker

-Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower

-Corsair 850w PSU

-Cooler Master V8 CPU-vifte

 

Hva anbefales å oppgraderes først? Jeg er ikke så inne i hardware for tiden, så trenger seriøse tips her Jeg har ingenting imot å gå over til Intel/Nvidia om det er det folket anbefaler.

Maskina brukes hovedsaklig til gaming, da Diablo 3, BF3, WoW, Guild Wars 2 og Black Ops 2. Blir også endel opptak av egne DJ-sett (derav de 8TBene med lagringsplass jeg har :p )

 

Budsjett? 5-6 000, ikke mer enn det ihvertfall.

Endret av HobbyGesel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde en clean install forrige dagen, null "skit" installert. Det som gjør at den virker litt sliten/treg er at jeg får noen alvorlige fall i fps i alle spill egentlig. I WoW er det hovedsaklig i 25-mann raid, i BF3 skjer det støtt og stadig, samt GW2 må jeg kjøre med medium settings. Har ikke overklokket cpu'en, samt at også GPUen står som standard i innstillingene (viftehastighet, etc).

Lenke til kommentar

Gjorde en clean install forrige dagen, null "skit" installert. Det som gjør at den virker litt sliten/treg er at jeg får noen alvorlige fall i fps i alle spill egentlig. I WoW er det hovedsaklig i 25-mann raid, i BF3 skjer det støtt og stadig, samt GW2 må jeg kjøre med medium settings. Har ikke overklokket cpu'en, samt at også GPUen står som standard i innstillingene (viftehastighet, etc).

 

Hadde selv ganske stabil 60fps i BF3 og WoW 40mans med i5 2500k og XFX6970, så er kanskje CPU som ikke henger helt med da, men husk at du får ikke noe særlig igjen for disse delene nå når de er i grenseland for utdatert men fortsatt brukbar ^^

Endret av Korporal Kranium
Lenke til kommentar

Prøv å kjør med vsync enablet i BF3 og se om det hjelper. Det burde ha en effekt.

 

Med mindre han skal sette en fps cap på 30 fps, så vil det ikke hjelpe mot fps drops. Vsync vil fremdeles tillate 60 fps når han har det, og da vil han fremdeles se når han får drops under 60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...