Gå til innhold

AMD FX-8350 - Maks 4.6GHz. Noen som har noen råd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt surt, for tror jeg lett hadde nådd 5 Ghz med vannkjølig om ikke hovedkortet hadde sagt stopp.

Strømforsyningen er for øvrig en Zalman på 600W, og skjermkortet er relativt enkle greier (Asus Radeon HD 7770) som ikke drar særlig mye strøm.

Det kan ikke være hovedkortet, 990FXA-UD3 har ikke OCP så vidt jeg vet, og det takler godt over 200A.

Restartingen din høres ut som om du kjører for lav spenning.

Lenke til kommentar

Ok, takk.

Skal prøve meg litt mer fram.

Så vidt jeg skjønner skal 1.48-1.50 volt være ok.

Så får vi se.

 

8350 kan vel fint kjøres opp til 1.55v mener jeg, dog forutsatt at du har god kjøling.

Ville forsøkt å holde temp under 60 grader ved full load :)

 

Ellers, er det noen som kan fortelle meg hva OCP, UVP og OVP er?

Jeg er ikke så veldig flink teknisk med overklokking enda da jeg bare for litt siden ble veldig interessert i det :)

Lenke til kommentar

8350 kan vel fint kjøres opp til 1.55v mener jeg, dog forutsatt at du har god kjøling.

Ville forsøkt å holde temp under 60 grader ved full load :)

 

Ellers, er det noen som kan fortelle meg hva OCP, UVP og OVP er?

Jeg er ikke så veldig flink teknisk med overklokking enda da jeg bare for litt siden ble veldig interessert i det :)

Det er sikringer som skrur av maskinen om de brytes

OCP - Over Current Protection, begrenser mengden strøm som går gjennom kretsen til et maksnivå

OVP - Over Voltage Protection, begrenser spenningen som går gjennom kretsen til et maksnivå

UVP - Under Voltage Protection, begrenser spenningen som går gjennom kretsen til et minimumsnivå.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

T.O:

Ser at Gigabyte GA-990FX var nevnt som et alternativ når du skal overklokke en fx 8350.

Er i tvil om det er lurt ettersom jeg nettopp har et slikt kort (GA-990FXA-UD3) og har akkurat samme problemer som trådstarter.

Jeg har Corsair H80i vannkjøling, men maskinen restarter på 4.6 Ghz, med cpu volt skrudd opp to hakk (+0.050v). Temp'en på cpu er da 41 grader etter å ha kjørt Prime 95 i ca. 15 minutter.

 

Er ikke helt ferdig å teste, men mulig jeg kan få 4.6-4.7 Ghz med + 0.025v.

 

Litt surt, for tror jeg lett hadde nådd 5 Ghz med vannkjølig om ikke hovedkortet hadde sagt stopp.

Strømforsyningen er for øvrig en Zalman på 600W, og skjermkortet er relativt enkle greier (Asus Radeon HD 7770) som ikke drar særlig mye strøm.

 

Jeg har ett Gigabyte 990fx ud7, kjører 8350 @ 5ghz med 1,48v

 

Er strålende fornøyd med hovedkortet, men merk at det ikke er noe fancy grensesnitt som det er på Asus modellene, kun den gode gamle biosen.

Lenke til kommentar

Jeg har ett Gigabyte 990fx ud7, kjører 8350 @ 5ghz med 1,48v

 

Er strålende fornøyd med hovedkortet, men merk at det ikke er noe fancy grensesnitt som det er på Asus modellene, kun den gode gamle biosen.

 

Har du kjørt dette i 12 timer eller mer i Prime95?

 

Hvis ja, så høres det ut som en veldig fin clock i forhold til volten :)

Lenke til kommentar

8350 kan vel fint kjøres opp til 1.55v mener jeg, dog forutsatt at du har god kjøling.

Ville forsøkt å holde temp under 60 grader ved full load :)

 

Sliter med å få maskinen stabil over 4.4 Ghz, uansett voltnivå og endringer i andre innstillinger som C1E og LLC. Eksempelvis ved 4.5 Ghz flukturerer både multiplikatoren, base-frekvensen og volt'en mye, selv om temp'en ligger på 45 grader. Multiplikatoren går typisk fra 22.5x til 17x, mens base-frekvensen og volt'en går i begge retninger. Grunnet voltfluktuasjonene oppover har jeg heller ikke turt å skru opp volt'en veldig høyt.

 

Skal komme med en mer kvalifisert vurdering når jeg har fått testet mer.

Lenke til kommentar

Sliter med å få maskinen stabil over 4.4 Ghz, uansett voltnivå og endringer i andre innstillinger som C1E og LLC. Eksempelvis ved 4.5 Ghz flukturerer både multiplikatoren, base-frekvensen og volt'en mye, selv om temp'en ligger på 45 grader. Multiplikatoren går typisk fra 22.5x til 17x, mens base-frekvensen og volt'en går i begge retninger. Grunnet voltfluktuasjonene oppover har jeg heller ikke turt å skru opp volt'en veldig høyt.

 

Skal komme med en mer kvalifisert vurdering når jeg har fått testet mer.

Hva rapporteres på kjernetemperaturene?

Overklokker du turboen eller base-frekvensen?

Har du økt power limit?

Dette høres nemlig ut som throttling.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...