Gå til innhold

Massiv test: Du får neppe den Internett-hastigheten du betaler for


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hold kjeft dere som bor i byene og er en av de få som har mulighet for slike hastigheter :p Det er ute i distriktene det bør telle! Jeg får rundt 9mbits, betaler for 20. Jeg er nok heldig i forhold til mange andre. Min bestemor får ikke mer enn 3mbits! Jeg bor 1450 meter fra sentralen om jeg husker riktig, hun bor faktisk nærmere, bare 1200 meter.

 

haha, ej fer berre 3 mbits ! bor 4 km frå sentralen, men betaler for 3 mbits btw, fordi det er maks av kva som er mulig der ej bor, uheldigvis :( men kvaliteten på internettet er ingenting å sei på, der er 100 % stabilt :D

Lenke til kommentar

betaler for 20 opp/ned hos telenor nå, husker jeg for et par måneder siden begynte å lure på om jeg fikk mer enn det jeg betalte for, siden nedlastningshastighetene var helt absurde. Viste seg at jeg hadde 90 mbit ned, klaget ikke for å si det sånn, men uheldigvis er den tilbake til 20mbit ned nå. Aldri opplevd at jeg får for lite, strakere motsatt.

Lenke til kommentar

Betaler for 20/10. Får rundt 16/9 til vanlig, som er bra nok. Dog er det dønn ustabilt og detter ned i 0,2/2 i perioder på en uke +-. Veldig variabel forsinkelse som gjør spill online håpløst. Har get og er under en km unna sentralen. Problemet ligger ikke hos meg. Har sjekka alt og byttet ut router og modem i tillegg.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det bør settes mer fokus på kvalitet. "Inntil 250 gram biffkjøtt" eller "inntil 40 liter bensin" hadde ikke fungert i henholdsvis dagligvarebransjen eller bensinstasjonene. Det bør heller ikke produkter som "inntil x Mbit/s". ISPene bør også pålegges en viss oppetid (99%?) og en viss maksimal reparasjonstid (24t?), samt erstatninger til kunden for brudd på disse.

 

Da må man heller sammeligne hvor mye energi man får ut av bensinen eller kjøtet

Lenke til kommentar

25/10 Telenor VDSL her, får relativt nøyaktig 25/10 med minimal nedetid, ganske fornøyd.

 

Bør det ikke være mulig å ta betalt på en per-Mbps-basis siden kapasiteten varierer fra kunde til kunde?

 

Eks. 20kr/Mbps.

 

Eller f.eks. 15kr/Mbps og et abonnementsgebyr på ~100kr

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

I nærområdet der jeg bor (Nærmere drammen), så har jeg allerede opplevd at EB er MEGET flinke med Fiber løsningene de leverer. Alt fra at de faktisk leverer, til at DE oppgraderer linjene gamle venner har, er hva jeg har hørt, sett og opplevd i nærområdet.

 

Mens jeg venter på at vi får GRUSET Telenor, og installert EB fiber i huset, ettersom at Telenor er noen duster, og vil ikke la oss oppgradere fra det EKSTREMT GODE 2mbit-0.45mbit linjen vi har.

Bare surr alt sammen; er temmelig sikker på at det firmaet som først får et SOLID rykte kan få en enorm del av kaka med tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...