Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Friendzoned eller er hun interessert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener nå det er mer kleint å spørre om hun vil være med på en date, enn å spørre om hun vil være med å ta en kaffe/komme bort og spise/stikke en tur på kino, osv. Jeg er enig at løsningen er å avklare, men ikke ved bruk av ord. Ved bruk av handling.

 

Poenget her er at det å bli med på kino eller en kaffe er noe man like gjerne gjør med venner. Ved å kalle det en date så har man signalisert at man har mer enn bare vennskap i tankene.

 

Hvis man bare ber med på en kaffe (som man har gjort utallige ganger før) og så plutselig begynner å klå og tafse (nei, unnskyld, "eskalere fysisk") så blir jo det bare kleint og feil.

 

Å kalle en date for en date setter riktige rammer rundt situasjonen, stikk i strid med hva Den utvalgte hevder. En date er en date.

 

Skal man avklare, bruker man fortrinnsvis ord, ikke handling alene. Handling er ullent og vanskelig å tolke hvis ikke ord brukes i samspill med handlingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jenter legger mye bedre merke til ikke-verbal subkommunikasjon enn gutter.

 

Det at du er en gutt, som spør en jente om å gå ut med deg ALENE for en kaffe, setter ''Date''-vibber i luften allerede da. Når du ER på selve treffet, skal du eskalere fysisk, men på riktig måte.

 

Det å kalle en date for en date, er å sette FEIL rammer rundt situasjonen. Ja, det er en date, men et treff med presset KUN på deg. For all del; Ønsker du å ha det slik. Lykke til. Skal ikke hindre deg.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tilbakemeldinger ImSoAsian :) Skal holde dere oppdatert! I dette øyeblikk snakker jeg med henne på meldinger, som vi alltid gjør på kveldene. Angående denne hele "Date" debatten. Jeg vil ikke invitere henne ut på en date av de grunnene du nevner over Den utvalgte. Men tenker gjerne neste gang vi er på fest at jeg er litt mer frempå på den måten, og viser interessen der.

 

Edit:

 

Litt av grunnen til at jeg er så usikker rundt alt dette er at jeg ikke har "prøvd" meg på en jente siden jeg kapret jenten jeg likte i syvende klasse. Men selv da klarte jeg ikke oppføre meg som en skikkelig kjæreste og endte bare opp med å spille fotball og snakke med henne over msn. Ikke noe jeg er stolt over :hmm: Men det var nå syvende! Nå er jeg 18 så.

Endret av CARMAT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan konkludere med at i trådtittel, så tilsier du deg selv rollen som Friendzoned. Det er litt trist, og jeg har vært der selv. Men det er feil vinkling å se situasjonen på.

 

 

Hva mener du her? :) Skjønner ikke helt hvordan jeg tilsier meg rollen som friendzoned i trådtittel :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at du er en gutt, som spør en jente om å gå ut med deg ALENE for en kaffe, setter ''Date''-vibber i luften allerede da.

 

Ikke hvis de allerede er venner og har tatt en kaffe sammen som venner utallige ganger før, det er det som er poenget her. Hvordan skal hun vite at akkurat denne kaffen er en date mens alle de tidligere bare var to venner som drakk kaffe hvis ikke du sier det? Og nei, å "eskalere fysisk" i den situasjonen er creepy, så lenge hun er av oppfatningen at det er en vanlig vennekaffe.

 

Vi har en flott ting som heter språk, med ord som kan fjerne mye av tvetydigheten i kroppsspråket vårt. Jeg foreslår at en bruker språket og sier det en mener, uten å på forhånd bestemme seg for at den man snakker med ikke forstår.

Lenke til kommentar

Jenter forstår ikke-verbal subkommunikasjon mye bedre.

 

TS; Bare ta henne med ut og eskaler fysisk. Hvis hun har på seg noe som er fint, ikke si det er fint, men at hun ser sexy ut i det. Ordet sexy setter litt andre vibber i luften.

 

PS; Mente ikke det date-greiene kun i dette tilfellet. Jenter er et universelt språk, så det gjelder på alle jenter du vil møte i fremtiden, desverre, eller ikke. Bare lær deg ''språket'' deres.

Lenke til kommentar

Jo, selvsagt. Og det innebærer blant annet å være tydelig og klar med sine hensikter og behov, hvilket i sin tur innebærer å bruke språket sitt for å gjøre sine hensikter og sine behov kjent.

 

Hvis hun vet at du vil ha henne med på date, vet hun også at du er interessert i mer enn bare vennskap. Da kan hun ta stilling til det med en gang, og gå på daten vel vitende om dine hensikter. Hun vil dermed også være mer åpen for fysisk nærhet, helt uten at man trenger å drive med alskens manipulering og sniking.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, enig i at det er viktig å være tydelig med sine intensjoner. Likevel går det en grense. Jeg mener at det vil være hensiktsmessig å ikke nevne at det skal være noen romantisk setting. Det kan virke påtatt. Det skal heller ikke være nødvendig, fordi du skal klare å kommunisere det gjennom handling. Ved å flørte, så skal du vise henne at du er interessert i noe mer enn bare vennskap. Det er et inntrykk du må gi henne for at hun ikke skal bare skal se på deg som en hyggelig guttevenn.

 

Om du spør henne om hun vil være med på en date, og hun bare har fått inntrykk av deg som en venn, og bare ser på deg som en potensiell venn, hvorfor skal hun da ville være med? Hvis hun ikke har noen attraksjon til ham, hvorfor da dra på en date?

Lenke til kommentar

Hun kan avvise deg selv FØR daten hvis du setter rammen så feil.

 

Hvis hun avviser deg når du spør om en date betyr det at hun ikke er interessert i deg på den måten. Bedre å finne ut det med en gang enn å finne det ut først etter man har begynt å tafse?

 

Eller mener du kanskje det dreier seg om at man må lure eller overbevise jenter til å fatte interesse? Skummel holdning.

 

Jenter er mennesker. Gutter er mennesker. Men i kommunikasjonen så er vi litt annerledes, rent på det ubevisste planet.

 

Det var en underlig påstand. Jeg regner med du kan vise til noen kilder som underbygger dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du spør henne om hun vil være med på en date, og hun bare har fått inntrykk av deg som en venn, og bare ser på deg som en potensiell venn, hvorfor skal hun da ville være med? Hvis hun ikke har noen attraksjon til ham, hvorfor da dra på en date?

 

Nei, da er det ingen grunn til å dra på date. Bedre å finne ut det på forhånd, enn å finne det ut mens man sitter der og tafser.

 

Men det fordrer altså at man spør rett ut.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gadd desverre ikke å lese de siste postene da det var lange argumentasjoner for at dere har rett og jeg har feil. Som sagt: Lykke til. Da melder jeg meg ut av diskusjonen. Jeg kom for å gi mitt synspunkt på hvordan jenter faktisk fungerer i sosiale sammenhenger og interaksjoner med andre personer, spesielt gutter.

 

Og PS: Hvis dere trodde jenter kledde seg bra for å se fin ut for guttene, og trente for at guttene skal sikle etter henne på sommeren, så er det også feil. De gjør det for å vinne intern status og verdi i vennegjengen sin, som kan oversettes til; Venninegjeng, da den består av; Jenter.

 

Det er ikke vits å kommentere dette innlegget, da jeg ikke kommer til å lese her mer.

Dette var mine siste cents; Game, Set, AAANND... Match.

Lenke til kommentar

Nei, da er det ingen grunn til å dra på date. Bedre å finne ut det på forhånd, enn å finne det ut mens man sitter der og tafser.

 

Men det fordrer altså at man spør rett ut.

Om man har gode nok sosiale ferdigheter, så finner man fint ut om jenta er interessert eller ikke, uten å spørre direkte. Og da sitter man heller ikke og tafser på henne.

Lenke til kommentar

Ikke hvis de allerede er venner og har tatt en kaffe sammen som venner utallige ganger før, det er det som er poenget her. Hvordan skal hun vite at akkurat denne kaffen er en date mens alle de tidligere bare var to venner som drakk kaffe hvis ikke du sier det? Og nei, å "eskalere fysisk" i den situasjonen er creepy, så lenge hun er av oppfatningen at det er en vanlig vennekaffe.

 

Vi har en flott ting som heter språk, med ord som kan fjerne mye av tvetydigheten i kroppsspråket vårt. Jeg foreslår at en bruker språket og sier det en mener, uten å på forhånd bestemme seg for at den man snakker med ikke forstår.

Kaffe/kafé/chill/gå en tur -> Stikke hjem til en av dere på drinker/film -> tadaaa

 

Rinse and repeat. Fungerer stort sett.

 

Å spørre om ei blir med på en date fjerner bare all impulsivitet, og gjør det hele seriøst med en gang. Da ender det opp med en klein bli-kjent-samtale (intervju), og kanskje en klem eller et kyss på slutten. En kaffe, så en tur fordi man vil fortsette samtalen fra kafeen, så hjem å se den filmen man snakket om som begge ikke har sett på lenge, til at man "plutselig" sitter å roter på sofaen, er mye mer spontant og gøy.

 

Ikke vær så sykt på at det skal være en date, eller at dere skal bli sammen med en gang, eller gjøre det offisielt. Så lenge du har det gøy, så vil hun ha det gøy (stort sett, hvis du er noenunde normal i hodet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...