Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Friendzoned eller er hun interessert?


Anbefalte innlegg

 

Kaffe/kafé/chill/gå en tur -> Stikke hjem til en av dere på drinker/film -> tadaaa

 

Rinse and repeat. Fungerer stort sett.

 

Leser du tråden før du svarer? Det er dette TS har gjort frem til nå, og det her jo ikke funket - ellers hadde han ikke stilt spørsmål her.

 

Det er ingenting offisielt eller seriøst med en date. Det eneste som skiller en date fra bare kaffe/kino/tur i vennskspelighet er gjensidig forståelse for at det her skal utforskes (gjerne lekent) om man passer sammen som mer enn venner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gadd desverre ikke å lese de siste postene da det var lange argumentasjoner for at dere har rett og jeg har feil. Som sagt: Lykke til. Da melder jeg meg ut av diskusjonen. Jeg kom for å gi mitt synspunkt på hvordan jenter faktisk fungerer i sosiale sammenhenger og interaksjoner med andre personer, spesielt gutter.

 

 

Tenk at noen er uenige med Den utvalgte, for en frekkhet!

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gadd desverre ikke å lese de siste postene da det var lange argumentasjoner for at dere har rett og jeg har feil. Som sagt: Lykke til. Da melder jeg meg ut av diskusjonen. Jeg kom for å gi mitt synspunkt på hvordan jenter faktisk fungerer i sosiale sammenhenger og interaksjoner med andre personer, spesielt gutter.

 

Og PS: Hvis dere trodde jenter kledde seg bra for å se fin ut for guttene, og trente for at guttene skal sikle etter henne på sommeren, så er det også feil. De gjør det for å vinne intern status og verdi i vennegjengen sin, som kan oversettes til; Venninegjeng, da den består av; Jenter.

 

Det er ikke vits å kommentere dette innlegget, da jeg ikke kommer til å lese her mer.

Dette var mine siste cents; Game, Set, AAANND... Match.

Åherregud.... Hvor mange "Min mote"-blader har du lest nå? :eek:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor argumenterer du da mot det? Oppriktig spørsmål. Hva er det som er farlig med at hun kjenner dine hensikter på forhånd?

Det er ikke det at det er galt å bruke ordet date. Jeg sier bare at det er unødvendig, og at det er det dårlige valget, av alternativene. Atmosphere har et par poeng. Det dreper litt av spenningen.

 

Legger til en interessant video, som er ganske relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åherregud.... Hvor mange "Min mote"-blader har du lest nå? :eek:

 

Den utvalge har nok rett. Jeg personlig trener styrke for at min mormor og familie skal gi meg komplimenter på at jeg har blitt større og fått muskler. Ikke fordi jeg har lyst til å ha bra sommerkropp som jenter kan fryde seg av å se på :)

Lenke til kommentar

Den utvalge har nok rett. Jeg personlig trener styrke for at min mormor og familie skal gi meg komplimenter på at jeg har blitt større og fått muskler. Ikke fordi jeg har lyst til å ha bra sommerkropp som jenter kan fryde seg av å se på :)

Så fordi det stemmer for din del, så har han rett?

Jeg trener for å holde meg i form og bli sterk samt se bra ut, først og fremst for min egen skyld. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva venninnene mine mener, virker gay å skulle dolle meg opp for dem. Men, jeg vil si det er svært individuelt hvorfor jenter gjør seg pene :)

Endret av ImSoAsian
Lenke til kommentar

Setter pris på mange gode svar og råd. Status er vel at jeg er like langt. Kjemien er fantastisk, men jeg greier ikke akkurat finne ut om hun vil noe mer :tease: Mulig jeg rett og slett bare må manne jeg opp å treffe henne og fortelle hva jeg føler, og ikke prøve meg så indirekte som jeg gjør nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fordi det stemmer for din del, så har han rett?

Jeg trener for å holde meg i form og bli sterk samt se bra ut, først og fremst for min egen skyld. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva venninnene mine mener, virker gay å skulle dolle meg opp for dem. Men, jeg vil si det er svært individuelt hvorfor jenter gjør seg pene :)

 

Det var ironi ;) Noe av det mest latterlige jeg har lest inne på dette forumet som Den utvalgte sa. For en påstand.

Lenke til kommentar
Det er ikke det at det er galt å bruke ordet date. Jeg sier bare at det er unødvendig, og at det er det dårlige valget, av alternativene. Atmosphere har et par poeng. Det dreper litt av spenningen.

 

Jeg skjønner argumentasjonen hans, men er uenig. Det er "spennende" å drive og leke seg med kroppsspråk, prøve å tolke hva den andre mener og prøve å hinte til hva man selv mener uten å være alt for åpenbar på samme måte som det er "spennende" å spille russisk rullett. Det kan hende det går kjempebra, men det kan også hende det skjærer seg fullstendig.

 

Spesielt hvis man går rundt i tåkeheimen og tror at det finnes en universell kode man må knekke for å "få has" på jenter er slikt skummelt. Da ender det opp med masse awkward moments, havarerte dater, fornærmede kvinner og menn som luller seg inn i fantasier som "nice guys finish last" og andre slike idiotiske forestillinger fordi de ikke skjønner at de spiller et spill som kun de vet eksisterer og som få andre følger reglene til.

 

Så her enkelt kan det gjøres:

 

"Hei! Du, jeg liker deg ganske godt, kunne du tenkt deg å bli med meg på kino/strandtur/ølsmaking/whatever på torsdag?"

 

"Ber du meg med på date her eller?"

 

"Ja. Er det greit for deg?"

 

Så enten:

 

"Ja, det høres spennende ut!" Score. Date i boks. Have fun.

 

Eller:

 

"Nei, jeg tror ikke det, dessverre".

 

"Neivel, da så." Synd. Gå videre med livet.

 

De fleste "strategier" eller "sjekketips" handler i bunn og grunn om to ting: 1) alle kvinner kan overtales (les: hva kvinnen vil eller ikke vil er av mindre betydning, det er bare å hamre løs til hun gir etter) og/eller 2) alle kvinner responderer på en gitt måte på en gitt påvirkning.

 

Noe som selvsagt er bullshit.

 

Videoen var interessant og mye av det ga mening, og jeg kan for så vidt strekke meg til å til dels være enig angående datingbiten hvis det er snakk om mennesker som ikke har noen relasjon fra før av i det hele tatt. Inviterer du med deg ei dame du treffer i butikken på en kaffe, så er konteksten alene nok til at begge to vet at det er en date det er snakk om uten at det trengs å sies eksplisitt. Men som som her, hvor man allerede er venner må det nok sterkere lut til.

Lenke til kommentar

Det var ironi ;) Noe av det mest latterlige jeg har lest inne på dette forumet som Den utvalgte sa. For en påstand.

Ah, daså! Ironi er vanskelig å se på skrift :p

Men ja, enig, virker som han har tyvlånt jenteblader fra lillesøsteren sin og lest dem i midt på natta i all hemmelighet...

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om at alle kvinner følger samme mønster, på samme måte som at menn ikke gjør det. Men det finnes universelle ting som tiltrekker damer (selvsikkerhet, målbevisthet, dominans ...), på samme måte som det finnes universelle ting som gjør en person til en bra leder, eller universelle ting som gjør en kvinne tiltrekkende for en mann. Selvfølgelig vil ikke alle damer være tiltrukket av en mann, selv om han gjør alt "riktig", siden det er mennesker vi snakker om.

 

Jeg ser poenget ditt Henrikwl, og at vi egentlig ikke er så uenige (jeg burde egentlig lest hele tråden), men jeg vet at mange jenter blir freaket ut med en gang noe kalles en date. Tar man en kaffe med ei, og har intensjonene sine i orden (dvs. om man vil ha litt gøy, et forhold, en fb eller en venn), så vil det ikke være noen tvil i bildet. Det vil vise i samtalene og på kroppspråket, selv om man ikke eksplisitt sier det.

 

Selvfølgelig, forskjellige ting virker for forskjellige personer, men jeg har hatt nok referanseopplevelser fra begge scenarioene til å vite hva som fungerer for meg.

Lenke til kommentar

Setter pris på mange gode svar og råd. Status er vel at jeg er like langt. Kjemien er fantastisk, men jeg greier ikke akkurat finne ut om hun vil noe mer :tease: Mulig jeg rett og slett bare må manne jeg opp å treffe henne og fortelle hva jeg føler, og ikke prøve meg så indirekte som jeg gjør nå.

 

Kort sagt, hvis du ikke har gjort noe som helst for å ta ting videre mot noe mer enn bare vennskap så er sjansen temmelig overveldende for at du sitter i saksa. For å ta det veldig grovt og enkelt så er ett av de viktigste punktene som skiller venner fra partnere/kjærester/whatever sex, og hvis du ikke har vist noen som helst intensjoner i den retning ender det gjerne med at hun tror du ikke vil eller ikke har baller nok til å prøve deg. Begge deler er, som du kanskje kan tenke deg, ganske ødeleggende for sjansene dine.

 

Å fortelle hva du føler er i hvertfall ødeleggende, med mindre jenta allerede er interessert og bare venter på at du skal gi henne "tillatelse" til å vise det, noe videoen til Kammizez illustrerer. "It's out there."

 

Angående bruk av ordet "date" - Det trigger faktisk en del forventninger og ideer om hvordan ting skal foregå, og med mindre jenta allerede er åpenbart interessert er det en ganske kjapp vei til FUBAR-land.

 

For å ta et banalt eksempel: Hvordan følte du deg før ditt første jobbintervju? Med mindre du er en sosial og psykologisk supermann vil jeg tippe du var ganske nervøs, mye på grunn av forventningene og ideene du hadde til hvordan dette ville gå. Ikke dermed sagt at noen av de slo til, men hjertet slo sannsynligvis litt fortere enn vanlig mens du satt og ventet.

 

De samme mekanismene gjelder når man bruker ordet "date". Man utløser en mengde tanker og assosiasjoner som motparten har om det, og selv om det ikke nødvendigvis stemmer så vil det i mange tilfeller skape ekstra stress som ikke akkurat bidrar til å øke sjansene.

 

Når det gjelder eskalering og "tafsing" - Rødt kort for bruk av svart/hvitt-argumentasjon. Gå og skam dere.

 

Video om berøring

 

Denne sikter mest mot det første møtet, men prinsippene er fortsatt gyldige og burde vise ganske greit at berøring og eskalering ikke nødvendigvis er ensbetydende med kleinhet og "tafsing".

 

EDIT: Det virker som om dette illustrerer forrige punkt ganske bra, da "eskalering" tilsynelatende trigget en del assosiasjoner og ideer som ikke nødvendigvis er riktige. Bazinga.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Jeg må vel enten snart bare velge om jeg skal kjøre på og bare la det gå sin gang, eller fortelle henne hva jeg føler. Er redd for å miste henne som venn hvis hun ikke føler det samme. Det vil jo i tillegg skape en voldsomt kleinhet mellom oss. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg må vel enten snart bare velge om jeg skal kjøre på og bare la det gå sin gang, eller fortelle henne hva jeg føler. Er redd for å miste henne som venn hvis hun ikke føler det samme. Det vil jo i tillegg skape en voldsomt kleinhet mellom oss. :tease:

 

"Enkelt" sagt så blir det bare kleint hvis du lar det bli kleint. Det krever dog at man har en viss trygghet og selvtillit, samt at man kjenner sine egne reaksjoner i situasjoner der man opplever sosialt press og vet hvordan man skal håndtere disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske så oppegående sosialt, og vet at jeg kunne gjort mye for å unngå at de skulle bli kleint. Sosialt press kan jeg se for meg at jeg kan håndtere bra, men allikevel vil det alltid ligge i bakhodet i vennskapet vårt at "jeg likte henne men ble avvist", og dermed kan jeg godt forstå hun gjerne vil ha litt avstand hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Går fortsatt i de samme baner her. Eller. Hun har småhintet til ting som "Du skulle hatt meg der til å passet på deg" og den slags, og jeg hinter tilbake med at det er en god ide osv. I tillegg avtaler vi masse ting vi skal gjøre sammen, men det er mer sånne tulleting. Som å gjøre ting og tang som gjør oss begge kjemperik for eksempel. Håper dere skjønner. For min del sier jeg vel gjerne det for å småhinte til at jeg vil være med henne og ikke bare treffe henne på skolen og ha kontakt med henne over sosiale medier. Noen som tror de vet hvilken vei dette går?

Lenke til kommentar

Ja, bør vel snart ta å foreta meg noe. Men samtidig føler jeg at vi tar steg for steg hver dag, og kommer nærmere, men allikevel blir det kanskje som med deg at det ender opp i ingenting. Redd for å ødelegge det vi har med å spørre også.. Kunne sånn ønske jeg bare visste hvordan hun så på meg.

Lenke til kommentar

Det er et tegn på at hun fortsatt viser interesse. Hvis hun kun så på deg som venn og aldri kunne ha tenkt på deg som noe mer, hadde nok forholdet deres vært annerledes. Hun sitter mest sannsynlig hjemme og tenker i like baner selv, og håper at du tar initiativ slik du håper at hun gjør det. Det er overraskende mange som blir sammen etter å ha kjent hverandre over en lengre periode, og vi har alle hatt det på samme måte, vurdert frem og tilbake. At dere tar steg for steg hver dag er et bra tegn, men ikke noe mer enn det. For at dette skal føre til noe må du på med syvmilsstøvlene og hoppe i det, for uansett hvor lenge dere snakker sammen, uansett hvor trygg du føler deg på henne, så vil det å forsøke å ta det videre være krevende, så det er like greit å få det overstått nå som å godsnakke med henne gjennom hele sommeren. :) Go get her, tiger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...