Gå til innhold

Bør vi legalisere psykedeliske stoffer ?


Bør psykedeliske stoffer legaliseres ?   

104 stemmer

  1. 1. Bør psykedeliske stoffer legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      51
    • Ja, til bruk som medisin i behandling
      13
    • Ja, til avkriminalisering
      16
    • Nei
      21
    • Vet ikke
      2


Anbefalte innlegg

Konstruktiv konklusjon, du kom frem til.

 

Hvor gammel er du egentlig?

 

Når du klarer å prestere å kalle meg narkoman på grunnlag av nicket mitt, så må du være dum. Hvis nicket ditt representerer når du er født, så kan du trøste deg med at jeg er en del år eldre enn deg ;) Jeg personlig bryr meg ikke så mye om alder.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Science News

LSD and Other Psychedelics Not Linked With Mental Health Problems, Analysis Suggests

Aug. 19, 2013 — The use of LSD, magic mushrooms, or peyote does not increase a person's risk of developing mental health problems, according to an analysis of information from more than 130,000 randomly chosen people, including 22,000 people who had used psychedelics at least once.

 

http://www.sciencedaily.com/releases/2013/08/130819185302.htm

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=QRNSEG1DY2s&utm_source=buffer&utm_campaign=Buffer&utm_content=buffer95dd5&utm_medium=facebook

 

 

 

This video scientifically proves that new brain cells are created when using psilocybin ie shrooms, psilocybin mushrooms.

http://www.psychointegrator.com/2008/...

Zeno Sanchez-Ramos, M.D., Ph.D. studies the effects of psilocybin and other selective serotonin agonists on hippocampal-dependent learning and neurogenesis. http://maps.org

http://vimeo.com/33812651 - Another video: same doctor.

Neurogenesis

What is it?
Neurogenesis, or the birth of new neuronal cells, was thought to occur only in developing organisms. However, recent research has demonstrated that neurogenesis does indeed continue into and throughout adult life in both vertebrate and invertebrate organisms.

Examples of neurogenesis are found in the hippocampus of mammals, song control nuclei of birds and the olfactory pathway of rodents, insects and crustaceans.

On going neurogenesis is thought to be an important mechanism underlying neuronal plasticity, enabling organisms to adapt to environmental changes and influencing learning and memory throughout life.

Why is it important?
A number of different factors that regulate neurogenesis have been identified.

Physicial activity and environmental conditions have been known to affect proliferation and survival of neurons in vertebrates as well as invertebrates. It has been found that crayfish in an "enriched" environment had increased neurogenesis and neuronal survival compared to siblings in an "impoverished" environment.

Hormones have also been found to influence the rate of neurogenesis in vertebrates (e.g. testosterone) and invertebrates (e.g. ecdysone). Serotonin is believed to play a key role in neurogenesis in a variety of organisms. In lobsters, depletion of serotonin dramatically reduced the proliferation and survival of olfactory projection neurons and local interneurons. Most recently, neurogenesis was found to follow a circadian rhythm in the juvenile lobster. Although neurons were born throughout the day, significantly more neurons were born at dusk, the most active time for lobsters.
-http://www.wellesley.edu/Biology/Conc...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

"For this particular experiment, the couched volunteers had each brought along three highly technical problems from their respective fields that they’d been unable to solve for at least several months. In approximately two hours, when the LSD became fully active, they were going to remove the eyeshades and earphones, and attempt to find some solutions. Fadiman and his team would monitor their efforts, insights, and output to determine if a relatively low dose of acid—100 micrograms to be exact—enhanced their creativity.

 

...In surveys administered shortly after their LSD-enhanced creativity sessions, the study volunteers, some of the best and brightest in their fields, sounded like tripped-out neopagans at a backwoods gathering. Their minds, they said, had blossomed and contracted with the universe. They’d beheld irregular but clean geometrical patterns glistening into infinity, felt a rightness before solutions manifested, and even shapeshifted into relevant formulas, concepts, and raw materials.

 

But here’s the clincher. After their 5HT2A neural receptors simmered down, they remained firm: LSD absolutely had helped them solve their complex, seemingly intractable problems. And the establishment agreed. The 26 men unleashed a slew of widely embraced innovations shortly after their LSD experiences, including a mathematical theorem for NOR gate circuits, a conceptual model of a photon, a linear electron accelerator beam-steering device, a new design for the vibratory microtome, a technical improvement of the magnetic tape recorder, blueprints for a private residency and an arts-and-crafts shopping plaza, and a space probe experiment designed to measure solar properties. Fadiman and his colleagues published these jaw-dropping results and closed shop."

 

 

 

http://www.themorningnews.org/article/the-heretic

Endret av arcticmonkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har jobbet tett med flere plantemedisiner her i Norge nå i flere år og med gode resultater .

Vi jobber med Ayahuaska ,san pedro,sopp,peyote iboga og andre planter i sjamanistiske ritualer og seremonier .

Og mennesker kommer og får hjelp med forskjellige problemer og plager.

Fikk selv så stor healing på mangen plan med Ayahuaska at jeg begynnte å studere diverse planter sammen med shamaner rundt om i verden .

 

Vi jobber oftest med Medisinmenn og kvinner fra forskjellige steder .Peru , ecuador ,columbia, New Mexico. men nå bruker jeg plantene selv i sermonier og til healing ..

 

Lys å kjærlighet

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Oppsummering av programmet (som dere kan finne her: http://tv.nrk.no/serie/trygdekontoret/MUHH47000315/sesong-9/episode-3):

 

- Ingvar Ambjørsen, Ntnu-stipendiat Teri Krebs og LSD-entusiast Adrian Rørheim snakker ut om positive konsekvenser av LSD-/fleinsoppbruk

- De debatterer mot en dame fra Folkehelseinstituttet

- Thomas Seltzer drar til Nord-Norge for å overvære en fleinsopp-trip

 

Kort sagt: programmet var overraskende bra, morsomt at folk faktisk tør å gå ut og snakke positivt om bruk av psykedelika.

Endret av LimeCanes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er noe som er mildt sagt sykt med at vi lever i et samfunn der legemiddelindustrien tillates å sløve ned enorme mengder av befolkningen med tunge narkotiske stoffer som har drøssevis av bieffekter som legene har NULL oversikt over , på grunnlag av autoritet og teoretiske vissvass-diagnoser og "forskning" ( sponset av grupper som er så langt fra objektive som det går an å bli ) , og samtidig skal myndighetene prøve å nekte borgerne fra å bruke naturlige substanser fra naturen som beriker bevisstheten og generelt er disse legemidlene jevnt over fullstendig overlegne.

 

Snakker vi systematisk undertrykkelse av annerledes tenkende for at noen få grupper kan tjene seg søkkrike på å kaste bort livet til millioner av mennesker? Yes sir!

 

Det er umulig for en mildt tenkende person å kalle den narkotikapolitikken som føres idag annet enn totalt sinnsyk.

Lenke til kommentar

The Culture High var en interessant dokumentar om marihuana, men den var kjemisk renset for motforestillinger, noe jeg synes var useriøst. Vel så mye et kritisk syn på politikk som en typisk legaliseringsfilm.

 

De som protesterer mot undertrykkelsen og løgnen føler seg presset til å innta en opposisjonsrolle >>> og plutselig produserer de samme verdiløse propaganda med motsatte fortegn. Det er den historien du ser med konspirasjonsteoretikere : De reagerer mot noe som virkelig er totalt sinnsykt ved å bli like sinnsyke selv. Vi ser en syklus av gjensidig idioti : reaksjon reaksjon reaksjon reaksjon reaksjon reaksjon...alle føler at noe er feil og skylder på "de andre" som gjør at "de andre" skylder tilbake igjen og nok en gang kommer ingen av oss noen vei fordi det som kunne blitt et gjennombrudd , en løsning og en ny start for oss alle , forsvinner i støyen. Støyen som aldri tar slutt. Støyen som er bygget på misforståelser som kunne vært oppklart og tilbakelagt for tusenvis av år siden.

 

Hvis det hadde vært en åpen og nådeløst ærlig empirisk forkning på disse emnene , sammen med en mangfoldig og interessert debatt med høyesteprioritet på å lære mest mulig i fellesskap sammen med kontinuerlig arbeid for å utvikle stadig nye og bedre løsninger for å ivareta alle menneskers viktigste interesser , så kunne vi kommet oss ut av den destruktive syklusen.

 

Men en sånn type debatt er idag ( på tross av internett ) omtrent ikke-eksisterende. Folk som ønsker forandring spiller fortsatt blamegame. Og i mellomtiden forsvinner dagene.

Lenke til kommentar

 

 


Oppsummering av programmet (som dere kan finne her: http://tv.nrk.no/serie/trygdekontoret/MUHH47000315/sesong-9/episode-3):

- Ingvar Ambjørsen, Ntnu-stipendiat Teri Krebs og LSD-entusiast Adrian Rørheim snakker ut om positive konsekvenser av LSD-/fleinsoppbruk
- De debatterer mot en dame fra Folkehelseinstituttet
- Thomas Seltzer drar til Nord-Norge for å overvære en fleinsopp-trip

Kort sagt: programmet var overraskende bra, morsomt at folk faktisk tør å gå ut og snakke positivt om bruk av psykedelika.
Utrolig bra! =)
Så hele nå. Kjente meg veldig igjen i det han personen som tidligere hadde depresjoner sa.
Jeg har opplevd nøyaktig det samme selv. Jeg var deprimert og hadde i forkant slitt med suicidal tenkning etc. og også forsøkt å ta livet mitt en god del ganger, så var likegyldig, og derfor også i stand til å ta LSD... Etter den trippen så hadde jeg ikke lenger depresjoner - og jeg så verden på en helt annen måte. Tankemønsteret mitt ble brutt opp, på nøyaktig samme måte som det han gutten på det klippet der forklarte, og livet mitt ble veldig mye bedre. Blir litt irritert på den dama der, som hele tiden bagateliserer og snakker om at det er små ubetydelige virkninger, og som nærmest argumenterer for at man ikke burde forske på det. Blir oppgitt, spesielt med tanke på hva jeg selv har opplevd, og hvordan livet mitt ble forandret, og selvsagt hvordan han fyren, og helt sikkert en drøss med andre folk har opplevd. De har blitt friske fra selvdestruktive farlige depresjoner. Fatter ikke hvordan man kan ta så lett på det. I dag bruker jeg ikke noe som helst, og er totalt avholdsmenneske også btw.




http://turbonelloliberalismen.blogg.no/1404750121_legalisering_av_narko.html Endret av тurbonєℓℓo
Lenke til kommentar

Edit: glem det. slett

 

Legger ved denne i stedet:

http://turbonelloliberalismen.blogg.no/1404750121_legalisering_av_narko.html

 

 

Dette er da ideer basert på individualisme, i motsetning til kollektivisme...men det de har til felles er at de alle baserte/baserer seg på kollektivistiske ideologier i motsetning til liberale individualistiske ideologier...Individualisme legger sterk vekt på personlig frihet, mens kollektivisme går ut på at du skal tjene flertallets og samfunnets interesser, fremfor deg selv og dine egne interesser.

 

 

Samtidig som jeg er helt enig i konklusjonen din om å legalisere narkotika av hensyn til individuell frihet , så mener jeg det er en total villfarelse å lage et generelt skille mellom kollektivisme og individualisme. De bokstavene jeg uthevet slår meg som typiske eksempler på illusoriske konflikter som kun eksisterer i fantasien. Jeg tenker her på følgende illusjon : at det er noen konflikt mellom hensynet til individet og hensynet til fellesskapet. Mer generelt : illusjonen om at det er et motsetningsforhold mellom egeninteresser og etikk.

 

Jeg vil mene det gir langt mer mening å si at det er totalt umulig å ha full kollektivisme uten full indivualisme , og det er like umulig å ha full indivudualisme uten samtidig å ha full kollektivisme.

 

Individ og fellesskap er som Jin og Jang : det ene forutsetter og er totalt avhengig av det andre.

 

Har det noensinne eksistert et samfunn som ikke er totalt bygget opp av inidivider? Nei. Har det noensinne eksistert et individ som ikke er fullstenig innvevd i et større fellesskap? Nei.

 

Og ikke bare det : Ethvert individ ER et helt samfunn! Består ikke hver eneste en av oss av milliarder av mindre partikler som opererer i forhold til hverandre? Og hvis du ser på vår nåværende kultur og sivilisasjon som helhet : Er ikke hele menneskeheten å regne som en organisme som lever innenfor økosystemet som helhet , som igjen lever inenfor solsystemet , som igjen lever innenfor hvem vet hva? Og er ikke hver eneste celle i din kropp i en viss forstand et individ?

 

Skillet mellom individ og fellesskap er en fiksjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...