Gå til innhold

Bør vi legalisere psykedeliske stoffer ?


Bør psykedeliske stoffer legaliseres ?   

104 stemmer

  1. 1. Bør psykedeliske stoffer legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      51
    • Ja, til bruk som medisin i behandling
      13
    • Ja, til avkriminalisering
      16
    • Nei
      21
    • Vet ikke
      2


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke helt at å innta psilocybin eller LSD skal ansees som grunnleggende dumt. Jeg kjenner mange oppegående mennesker som har hatt positive opplevelser, uten at det har kostet i noen form. "Folk flest" håndterer dette helt fint, og det er ikke grunnleggende "dumt" å utdype horisonten sin litt?

 

"The man who comes back through the Door in the Wall will never be quite the same as the man who went out. He will be wiser but less cocksure, happier but less self-satisfied, humbler in acknowledging his ignorance yet better equipped to understand the relationship of words to things, of systematic reasoning to the unfathomable Mystery which it tries, forever vainly, to comprehend."

- Aldous Huxley

 

Jeg må nesten plukke opp Doors igjen.

Du misforstod. Jeg kommenterte personen over meg som sa: "Ungdommer som lurer hverandre til å ta det, press og en prank før skole / andre viktige ting."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du misforstod. Jeg kommenterte personen over meg som sa: "Ungdommer som lurer hverandre til å ta det, press og en prank før skole / andre viktige ting."

 

Beklager! Jeg trodde virkelig det var akten å kjøpe/bruke generelt du siktet til. Bra du retter opp. :)

Og slikt bør selvsagt holdes så langt unna skoleungdom som mulig. Rasjonell og virkelighetsgrunnet opplysning kunne vært en idé å prøve ut i norske skoler. Rart vi ikke har prøvd det før, faktisk.

Lenke til kommentar

Ja, og det skjer, og du vil bryte loven på FÆRRE punkter som nevnt over om det blir lovlig, og du kjenner ungdommer, kan de gjøre det kan du lure noen til å gjøre det.

 

Jeg kjenner ungdommer, og de ønsker å sprenge grenser. En lov er omtrent som en invitasjon til å gjøre noe.

 

Og hvilken del av "Det er ikke vanskelig å få tak i det du vil i dag, det betyr bare at du ikke har prøvd. Det er heller ikke veldig dyrt." var det du ikke forstod?

 

Og slikt bør selvsagt holdes så langt unna skoleungdom som mulig. Rasjonell og virkelighetsgrunnet opplysning kunne vært en idé å prøve ut i norske skoler. Rart vi ikke har prøvd det før, faktisk.

 

Det er ikke retardert nok. Derfor.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ungdommer, og de ønsker å sprenge grenser. En lov er omtrent som en invitasjon til å gjøre noe.

 

Og hvilken del av "Det er ikke vanskelig å få tak i det du vil i dag, det betyr bare at du ikke har prøvd. Det er heller ikke veldig dyrt." var det du ikke forstod?

 

Hva er det du ikke skjønner? Det er ikke "lett" for en vanlig tenåring å tå fatt i LSD som ikke har noen som helst intensjoner om å grave seg inn i noe eller bruke unødvendig mye energi på det ei heller penger. Og JO det er DYRT for en prank, spesielt hvis du skal ha det flytende om du skal lure det inn ett sted da du må ha litt for å få det flytende.

 

Bare fordi du er en narkoman som daglig involveres med ulovlige narkotiske stoffer og syns det er lett av den grunn så er det ikke lett i for av energi for å finnes disse narkomane og få dem til å kjøpe for deg eller komme i kontakt med deres selger.

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke skjønner? Det er ikke "lett" for en vanlig tenåring å tå fatt i LSD som ikke har noen som helst intensjoner om å grave seg inn i noe eller bruke unødvendig mye energi på det ei heller penger. Og JO det er DYRT for en prank, spesielt hvis du skal ha det flytende om du skal lure det inn ett sted da du må ha litt for å få det flytende.

 

Bare fordi du er en narkoman som daglig involveres med ulovlige narkotiske stoffer og syns det er lett av den grunn så er det ikke lett i for av energi for å finnes disse narkomane og få dem til å kjøpe for deg eller komme i kontakt med deres selger.

 

Nei, 100-150 kroner for en prank er ikke dyrt.

 

Jeg er ikke narkoman, hvor har du dette fra? Jeg har bare innsikt.

Lenke til kommentar

Sammenlignet med andre ting hvor du bruker en brøkdel av noe som koster 70 kr er 150 kr jævlig dyrt.

 

Nei vet ikke, nicket ditt kanskje.

 

Så hvis man kaller seg for sopp i flertall på engelsk så er man narkoman? Greit å vite hva slags fordomsnivå du ligger på. Kan det tenke seg at det var derfor jeg valgte dette nicket?

 

Konklusjonen er at du er dum, sånn hvis du lurte.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Så hvis man kaller seg for sopp i flertall på engelsk så er man narkoman? Greit å vite hva slags fordomsnivå du ligger på. Kan det tenke seg at det var derfor jeg valgte dette nicket?

 

Konklusjonen er at du er dum, sånn hvis du lurte.

 

Konstruktiv konklusjon, du kom frem til.

 

Hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke skjønner? Det er ikke "lett" for en vanlig tenåring å tå fatt i LSD som ikke har noen som helst intensjoner om å grave seg inn i noe eller bruke unødvendig mye energi på det ei heller penger. Og JO det er DYRT for en prank, spesielt hvis du skal ha det flytende om du skal lure det inn ett sted da du må ha litt for å få det flytende.

 

Bare fordi du er en narkoman som daglig involveres med ulovlige narkotiske stoffer og syns det er lett av den grunn så er det ikke lett i for av energi for å finnes disse narkomane og få dem til å kjøpe for deg eller komme i kontakt med deres selger.

 

Det er relativt. Det er ikke bestemte utsalgssteder for narkotika; med andre ord vil selgere prøve å oppsøke deg for å få det solgt.

 

Når det er sagt, om det er et alternativ mellom tobakk for en tenåring, eller narkotika; er det åpenbart at narkotika er lettere å få tak i.

 

Dersom over en million nordmenn har prøvd narkotika; er det da vanskelig å få tak i?

Lenke til kommentar

Det er relativt. Det er ikke bestemte utsalgssteder for narkotika; med andre ord vil selgere prøve å oppsøke deg for å få det solgt.

 

Når det er sagt, om det er et alternativ mellom tobakk for en tenåring, eller narkotika; er det åpenbart at narkotika er lettere å få tak i.

 

Dersom over en million nordmenn har prøvd narkotika; er det da vanskelig å få tak i?

 

Har en million nordmenn prøvd LSD? Det er hva vi snakker om eller andre psykedeliske stoffer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...