Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Står mellom to biler


JuC1y

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter en bruktbil, min første bil. Og disse bilene står jeg mellom.

 

Budsjettet mitt ligger på 70.000

 

Lurte på om dere kunne komme med innlegg på dette her!

 

Opelen kan jeg få for 50.000

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42356232

 

Passaten kan jeg få for 65.000

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42167791

 

Er det rimelig og fornuftig kjøp? Som førstebil altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge var ganske overpriste.

 

Hva med for eksempel en nyere astra?

http://www.finn.no/f...nnkode=42293821

 

Overpriset? den du postet har jo gått dobbelt så langt.

 

Hvis det er de 2 du har sett deg ut hadde jeg gått for Astra'en, spesielt hvis du ikke har spesielt bruk for stasjonsvogn.

 

Gikk ut ifra at passat var stasjonsvogn, siden den ser vesentlig bedre ut som stasjonsvogn synes jeg ^^

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvordan du kan si at passaten er overpriset? Uten at jeg vil påstå at jeg gjorde det beste kjøpet, så betalte jeg 100k for min passat stv comfort line 1.9TDi aut som hadde 145' på telleren.

 

Her får du delskinn, highline utgave og færre km for en lavere pris (dog 1,5 år senere) Eneste min har å skryte av kontra denne er at det er en stasjonsvogn, 131hk motor og motor/kupe varmer med timer. (og automat for de som synes det er et pluss..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hmmm. vanskelig sak det der.

det du først og fremst bør tenke på er hvilken av de bilene du har mest bruk for. har du bruk for en stasjonsvogn, så er jo saken grei den. 1.9 tdi er en rimelig skuddsikker motor som går greit og bruker lite drivstoff. Passat er jo en god bil å kjøre samt at denne har greit med utstyr ogt den kan taue 2 tonn. (mener jeg å huske)

Astraen er jo også en bil med lite feil. dette er jo en med bensinmotor. og det er jo aldri feil i mine øyne.

eneste som jeg ikke er happy for, med tanke på mine egne preferanser, er at det står en automatkasse i Astraen. dette er jo ikke en type DSG-kasse som faktisk er svært gode, men er konvensjonell automatkasse.(om jeg ikke er helt ute på bærtur nå) men om det stemmer så vil den bruke mer suppe en Passaten.

Passaten er jo i det sotre og hele en større bil som nok vil være et "bedre" kjøp for de fleste.

Lenke til kommentar

Om det er disse to du har og velge mellom så ville jeg gått for passaten. Har hatt mange opel og mange VAG og jeg vil si det at skal du kjøpe opel, så burde du ha ei raus lommebok. (det trenger du forsåvidt på visse modeller av VAG også velogmerke)

Lenke til kommentar

Ang: passaten:

 

MOTORDATA

Drivstoff: Diesel

Motorkode: AVB

Slagvolum: 1896

Effekt: 74

Enhet: kW

CO2 utslipp: 149

dB: 77

1/min: 3000

Partikkelfilter: Nei

 

 

Passaten skal forøvrig inn på PKK om 6 måneder. Ville fått ordnet med en salgs/drifts-test om du vurderer å kjøpe.

 

Hva er PKK? Og hvordan ordner jeg salgs/drift test?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...