Gå til innhold

Hvor mange uleste bøker har du liggende?


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å spørre dette i "Hva er den siste boka du kjøpte"-tråden, men jeg tar det opp i en egen tråd i stedet.

 

Jeg har oppdaget at det er betydelig lettere å kjøpe en bok enn det å faktisk lese den. Nå er jeg en ung kar selv, så jeg har ikke hatt så mange årene på å kjøpe meg bøker, men jeg har vel allerede en 15 uleste bøker liggende.

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en uvane at jeg interesserer meg for ting i perioder, kjøper bok/bøker om det, leser noe og faller ut. Så til slutt blir det en samling av halvleste bøker på hylla. Pdd har jeg GoT-serien (begynte på bok 2, falt ut), noen historie og teknologi bøker, universet/astronomi, så alt i alt 10-11 bøker jeg burde pløye gjennom.

Lenke til kommentar

Det er interessant å høre at dere har så mange uleste liggende. Blir dere stresset av det, eller liker dere å ha de i samlingen? For min egen del blir jeg litt stresset av å ha ubrukte ting liggende, som filmer, spill og bøker. Føler at jeg kaster bort pengene på et vis.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Jeg blir aldri stresset, og ikke av dette heller. Til tross for at jeg har rundt 100 uspilte spill, et par hundre usette filmer, og 300-400 uleste bøker. Jeg spiller / ser / leser de når jeg får tid eller er motivert. Målet er å dø lykkelig med alle spill spilt / filmer sett / bøker lest etter et heidundrendes party på min 75-årsdag hvor jeg snorter kola fra puppene til ei 20 år gammel jente.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har faktisk bare en bok jeg ikke har lest ut, men det er en bok jeg leser på når jeg ikke har noe annet for hånden. Det er Joe Strummer and the Legend of The Clash av Kris Needs. Stort sett en ganske fin bok av en som var med, men ett eller annet gjør at jeg aldri leser igjennom den.

 

Grunnen til at jeg ikke har flere bøker er: Plassmangel, økonomi og at jeg låner mye på bibliotek.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er ikke sikker siden jeg ikke har samlinga mi her, men tror jeg bare har lest ca halvparten av bøkene jeg eier. Blir vel mellom 20 og 50 et sted.

 

Jeg synes ikke det er stressende i det hele tatt, det gir mer mening for meg å ha en samling bøker jeg skal lese enn bare å ha utleste bøker. Hvis jeg vil lese noe nytt er det bare å gå i hylla og hente, og det gir lettere oversikt over bøker jeg har tenkt til å lese.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å spørre dette i "Hva er den siste boka du kjøpte"-tråden, men jeg tar det opp i en egen tråd i stedet.

 

Jeg har oppdaget at det er betydelig lettere å kjøpe en bok enn det å faktisk lese den. Nå er jeg en ung kar selv, så jeg har ikke hatt så mange årene på å kjøpe meg bøker, men jeg har vel allerede en 15 uleste bøker liggende.

 

Hva med dere?

 

Jeg kjøper som regel noen bøker med tanke på at jeg faktisk skal lese dem en eller annen gang. Ellers kjøper jeg bøker for å gi med bort i julegaver, til bursdager eller lignende, så disse forsvinner jo ut av bokhyllene etter relativt kort tid. Bøker jeg har fått i gaver fra noen eller har vunnet i konkurranser men som ikke faller i smak gir jeg ofte videre til noen andre, eventuelt til Fretex eller lignende. De bøkene jeg fremdeles har i bokhyllene mine har jeg for det meste lest, men de er såpass bra at jeg sannsynligvis kommer til å bla littegrann i dem på et senere tidspunkt eller anbefale dem til noen andre...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...