Gå til innhold

Guide: Slik bygger du PC selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare å gjenta det de to forrige brukerne har postet. De som betaler for Ekstra-materialet er nok lesere som ikke har behov for denne type artikler.

Nye lesere har ingen grunn til å betale for denne artikkelen da både andre plasser og deres eget forum er meget behjelpelig med nettopp dette temaet.

 

-Deluze

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I forhold til guider som aldri går ut på dato - feilsøking på hardware!

 

Ellers savner jeg alltid test av input-lag på skjerm-tester/TV-tester fra så godt som samtlige reviews man finner på nett. Om tek hadde fått dette inn i testene sine, så hadde dere fått stjerner i boka av meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I forhold til guider som aldri går ut på dato - feilsøking på hardware!

 

Ellers savner jeg alltid test av input-lag på skjerm-tester/TV-tester fra så godt som samtlige reviews man finner på nett. Om tek hadde fått dette inn i testene sine, så hadde dere fått stjerner i boka av meg.

 

Prad.de har meget gode tester på slikt, desverre er ikke alle testene tilgjengelig på engelsk (de fleste er da). Det de ikke tester, det lurer du ikke på :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke betalt for ekstra, men jeg kan lese artikkelen, med reklame. (Trodde ikke jeg skulle komme inn på den..)

 

Hei,

 

Det er faktisk ingenting som er galt, alle får lese 1 hel sak i uken - samtidig som det er mulig å dele sakene på Facebook, Twitter, etc. :-)

 

I forhold til guider som aldri går ut på dato - feilsøking på hardware!

 

Ellers savner jeg alltid test av input-lag på skjerm-tester/TV-tester fra så godt som samtlige reviews man finner på nett. Om tek hadde fått dette inn i testene sine, så hadde dere fått stjerner i boka av meg.

 

Hei,

 

Dette er et av ønskene vi ser går igjen. Jeg har lagt det inn i vår o-store ønskeliste over saker :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tilbakemelding :

En slik type artikkel er i mine øyne ikke "ekstra" , det finnes svært mange "bygg din pc selv" på nettet som er både bedre og mer utdypende enn denne.

 

Har denne skullet vært ekstra burde den ha vært langt mer omfattende enn den er nå og inneholdt langt mer informasjon inklusiv støydemping , vannkjøling , SLI / CROSSFIRE osv.

 

Føler vi nermer oss mer og mer VG+ og dagbladet+ opplegg her faktisk.

 

Det jeg engang syntes om at HW var en ekstremt god side - er brått snudd opp ned. Betale for å slippe reklame støtter jeg, men å betale for å lese artikkler som dette er jeg fullstendig imot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ellers savner jeg alltid test av input-lag på skjerm-tester/TV-tester fra så godt som samtlige reviews man finner på nett.

 

Input-lag, backlight bleed, PWM-flickering (i.e. detaljer om bakbelysningen, type osv.) og type anti-glare coating, samt gjerne hvem som har produsert selve panelet er ting jeg liker å få vite ved å lese en test (ihvertfall etter at jeg fant ut at jeg spesielt følsom for særlig AG-coatingen: er denne aggressiv, er skjermen automatisk en no-go for meg, uansett). Gjerne også tilgjengelige farger, da jeg prøver å unngå skjermer med svart deksel (bezel). :)

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slenger meg på den at jeg er imot "Ekstra" i den formen den har nå. Kunne godt betalt f.eks 49 kr i måneden for å få reklamefri hardware.no og 2-4 fysiske blader(lik TU) sendt hjem i posten, men er ikke villig til å betale 29/mnd for en tjeneste jeg kan få gratis hos f.eks itavisen, gizmodo, engadget, anandtech, tomshardware, sweclockers, guru3d etc etc etc. Hvis man ønsker reklamefrie nettsider får man det gratis via adblock.

Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt ikke noe i mot å betale en symbolsk sum for å støtte hw.no og i tillegg få flere gjennomførte - dyptgående artikler, samt ingen reklame.

 

Ankepunktet så langt er at jeg ikke kan se noen vesentlig fordel ved artiklene per dags dato. Om dere skal få leserne til å betale for en "premium-tjeneste" så må dere sørge for at innholdet nettopp er - premium. Det er absolutt ingenting ved denne artikkelen som er dyptgående på noe nivå, tvertimot florerer det av lignende artikler på nettet - også på norsk.

 

Det er et godt tema dere har tatt opp her, men det kunne ha vært så mye, mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg kunne tenkt meg av ekstra saker er:

 

Basic og avansert overklokking av cpu og gpu. (ikke software overklokking)

Hvordan gjøre maskinen lydløs mtp lyddempning og vannkjøling eller bedre.

Bruk av flere skjermkort samtidig og utnytte dette bedre i spill med flere skjermer.

Guider om hvordan lage en god server (freenas, linux og lignende gratis versjoner.)

Hvordan sette opp RAID på en ordentlig måte.

 

Osv osv.

 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Input-lag, backlight bleed, PWM-flickering (i.e. detaljer om bakbelysningen, type osv.) og type anti-glare coating, samt gjerne hvem som har produsert selve panelet er ting jeg liker å få vite ved å lese en test (ihvertfall etter at jeg fant ut at jeg spesielt følsom for særlig AG-coatingen: er denne aggressiv, er skjermen automatisk en no-go for meg, uansett). Gjerne også tilgjengelige farger, da jeg prøver å unngå skjermer med svart deksel (bezel). :)

 

Det jeg kunne tenkt meg av ekstra saker er:

 

Basic og avansert overklokking av cpu og gpu. (ikke software overklokking)

Hvordan gjøre maskinen lydløs mtp lyddempning og vannkjøling eller bedre.

Bruk av flere skjermkort samtidig og utnytte dette bedre i spill med flere skjermer.

Guider om hvordan lage en god server (freenas, linux og lignende gratis versjoner.)

Hvordan sette opp RAID på en ordentlig måte.

 

Osv osv.

 

Hei,

 

Takk for tipsene til gode artikler - jeg noterer alle ned i artikkellisten vår.

 

Hver mandag har et fellesmøte i redaksjonen, der vi går igjennom disse forslagene som har kommet frem både her i artikkelkommentarene, på e-post, Facebook og ideer vi har fått selv. Listen teller i dag rundt 100 større artikler av typen vi kan jobbe med over tid, og på mandagsmøtet bestemmer vi oss for hvilke vi skal jobbe med hver enkelt uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tilbakemelding :

En slik type artikkel er i mine øyne ikke "ekstra" , det finnes svært mange "bygg din pc selv" på nettet som er både bedre og mer utdypende enn denne.

 

Har denne skullet vært ekstra burde den ha vært langt mer omfattende enn den er nå og inneholdt langt mer informasjon inklusiv støydemping , vannkjøling , SLI / CROSSFIRE osv.

 

Helt enig, pluss at de allerede har en ganske så god artikkel om det allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...